Ricardo Casañ Pitarch
Ricardo Casañ Pitarch
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Case study on banks' webpages: The use of personal pronouns
R Casañ-Pitarch
International Journal of Language Studies 10 (4), 37-58, 2016
162016
The genre ‘about us’: A case study of banks’ corporate webpages
R Casañ-Pitarch
International Journal of Language Studies 9 (2), 69-96, 2015
142015
An Approach to Digital Game-based Learning: Video-games Principles and Applications in Foreign Language Learning
R Casañ Pitarch
Journal of Language and Teaching Research 9 (6), 1147-1159, 2018
132018
Gamifying Content and Language Integrated Learning with Serious Videogames
R Casañ-Pitarch
Journal of Language and Education 3 (3), 2017
132017
A Proposal for Genre Analysis: The AMS model
R Casañ-Pitarch
EPiC Series in Language and Linguistics 2 (1), 235-246, 2017
72017
‘Mr. President, discourse matters: a contrastive analysis of Donald Trump and Barack Obama’s discourse
R Casañ-Pitarch
RUDN Journal of Language Studies, Semiotics and Semantics 9 (1), 173-185, 2018
62018
Videojuegos en la enseñanza de lenguas extranjeras: actividades y recursos para el aprendizaje
R Casañ-Pitarch
Tonos Digital 33 (1), 2017
62017
Developing writing skills in the classroom: A corpus-based analysis of multi-genre structures
R Casañ-Pitarch, JR Calvo-Ferrer
Elsevier, 2015
62015
Storyline-Based Videogames in the FL Classroom
R Casañ-Pitarch
Digital Education Review, 80-92, 2017
52017
Smartphone Serious Games as a Motivating Resource in the LSP Classroom
R Casañ-Pitarch
Journal of Foreign Language Education and Technology 3 (2), 52-72, 2018
42018
Integrando el uso de los Smartphone en la enseñanza de lenguas extranjeras a través de videojuegos serios en educación universitaria
R Casañ-Pitarch
Revista académica liLETRAd, 135-144, 2018
22018
Language for Specific Purposes and Graphic-Adventure Videogames: Supporting Content and Language Learning
R Casañ-Pitarch
OBRA DIGITAL-REVISTA DE COMUNICACION, 169-183, 2017
1*2017
Gamificación en educación
R Casañ-Pitarch
Libro Blanco Español de I+D+i y Ciencia en videojuegos 2020 1, 19-23, 2021
2021
Videojuegos Serios en educación
R Casañ-Pitarch
Libro Blanco Español de I+D+i y Ciencia en videojuegos 2020 1, 14-18, 2021
2021
Enhancing Listening Skills and Learning Specific Language with Transcription Activities Using LyricsTraining
R Casañ-Pitarch
Estudios de Lingüística Aplicada IV, 69-74, 2020
2020
2D Role Playing Games for Professional Language Training
R Casañ-Pitarch
Enseñanza-Aprendizaje de Lenguas en la Era Digital: Investigació e …, 2020
2020
Potencial de investigación del aprendizaje colaborativo de inglés profesional en entornos virtuales
MA Candel-Mora, ML Carrió-Pastor, R Casañ-Pitarch
La docencia en la Enseñanza Superior Nuevas aportaciones desde la …, 2020
2020
Análisis del discurso en la era digital: Una recopilación de casos de estudio
JR Belda-Medina, R Casañ-Pitarch
Interlingua - Editorial Comares, 2020
2020
A Genre Analysis of Popularization Articles on Autism in Science Daily
R Casañ-Pitarch, L Waicekawsky
Revista de Lengua para Fines Específicos 26 (1), 214-226, 2020
2020
Enhancing Language and Cross-Cultural Competence through Telecollaboration
R Casañ-Pitarch, MÁ Candel-Mora, ML Carrió-Pastor, O Demydenko, ...
Advanced Education 7 (16), 78-87, 2020
2020
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Artículos 1–20