Javier Suárez-Álvarez
Javier Suárez-Álvarez
Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo
Dirección de correo verificada de uniovi.es
TítuloCitado porAño
Evidencias sobre la validez de contenido: avances teóricos y métodos para su estimación
I Pedrosa, J Suárez-Álvarez, E García-Cueto
Acción psicológica 10 (2), 3-18, 2013
1032013
Self-concept, motivation, expectations, and socioeconomic level as predictors of academic performance in mathematics
J Suárez-Álvarez, R Fernández-Alonso, J Muñiz
Learning and Individual Differences 30, 118-123, 2014
742014
Adolescents’ homework performance in mathematics and science: Personal factors and teaching practices.
R Fernández-Alonso, J Suárez-Álvarez, J Muñiz
Journal of Educational Psychology 107 (4), 1075, 2015
692015
Imputación de datos perdidos en las evaluaciones diagnósticas educativas
R Fernández Alonso, J Suárez Álvarez, J Muñiz Fernández
Psicothema, 2012
40*2012
Using reversed items in Likert scales: A questionable practice
J Suárez-Alvarez, I Pedrosa, LM Lozano Fernández, E García-Cueto, ...
Colegio Oficial De Psicologos Del Principado De Asturias, 2018
302018
Multivariate analysis of burnout syndrome in Latin-American priests
HL Herrera, I Pedrosa, MPV Galindo, JS Álvarez, MPG Villardón, ...
Psicothema 26 (2), 227-234, 2014
302014
Enterprising personality profile in youth: Components and assessment
J Muñiz, J Suárez-Álvarez, I Pedrosa, E Fonseca-Pedrero, ...
Psicothema 26 (4), 545-553, 2014
252014
Spanish validation of the person-centered care assessment tool (P-CAT)
T Martínez, J Suárez-Álvarez, J Yanguas, J Muñiz
Aging & mental health 20 (5), 550-558, 2016
222016
Parental involvement and academic performance: Less control and more communication
R Fernández-Alonso, M Álvarez-Díaz, P Woitschach, J Suárez-Álvarez, ...
Psicothema 29 (4), 453-461, 2017
212017
Screening enterprising personality in youth: An empirical model
J Suarez-Alvarez, I Pedrosa, E García-Cueto, J Muñiz
The Spanish Journal of Psychology 17, 2014
212014
Descripción de los niveles de Burnout en diferentes colectivos profesionales
LML Fernández, GAC de la Fuente, M Martín, I Pedrosa, GC de la Fuente, ...
Aula abierta 36 (1), 79-88, 2008
212008
Adaptación española de una Escala de Apoyo Social percibido para deportistas
I Pedrosa, E García-Cueto, J Suárez-Álvarez, BP Sánchez
Psicothema 24 (3), 470-476, 2012
19*2012
Evaluación de la personalidad emprendedora: Situación actual y líneas de futuro
J Suárez-Álvarez, I Pedrosa
Papeles del psicólogo 37 (1), 62-68, 2016
182016
Professional training in the workplace: The role of achievement motivation and locus of control
J Suarez-Alvarez, A Campillo-Alvarez, E Fonseca-Pedrero, ...
The Spanish Journal of Psychology 16, 2013
182013
Actitud sexista y trascendente durante el noviazgo entre universitarios latinoamericanos
C Bringas Molleda, C Estrada Pineda, J Suárez Álvarez, A Torres, ...
Revista Iberoamericana de Psicología y Salud, 8 (1), 44-55., 2017
172017
Students' achievement and homework assignment strategies
R Fernández-Alonso, M Álvarez-Díaz, J Suárez-Álvarez, J Muñiz
Frontiers in Psychology 8, 286, 2017
162017
Cuestionario para la evaluación del optimismo: Fiabilidad y evidencias de validez
I Pedrosa, K Celis-Atenas, J Suárez-Álvarez, E García-Cueto, J Muñiz
terapia psicolÓgica 33 (2), 127-138, 2015
162015
Adaptación preliminar al castellano del Athlete Burnout Questionnaire en futbolistas
I Pedrosa, JS Álvarez, BP Sánchez, EG Cueto
REMA 16 (1), 35-49, 2011
162011
The Person Centered approach in Gerontology: New validity evidence of the Staff Assessment Person-directed Care Questionnaire
T Martínez, J Suárez-Álvarez, J Yanguas, J Muñiz
International journal of clinical and health psychology 16 (2), 175-185, 2016
142016
Homework and performance in mathematics: The role of the teacher, the family and the student’s background= Deberes y rendimiento en matemáticas: Papel del profesorado, la …
R Fernández Alonso, J Suárez Álvarez, J Muñiz Fernández
Revista de Psicodidáctica, 21, 2016
132016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20