Sara Villagrá-Sobrino
Sara Villagrá-Sobrino
Assistant professor. University of Valladolid. College of Education and Social Work. CETIE. RUTE
Dirección de correo verificada de pdg.uva.es
TítuloCitado porAño
Recurrent routines: Analyzing and supporting orchestration in technology-enhanced primary classrooms
LP Prieto, S Villagrá-Sobrino, IM Jorrín-Abellán, A Martínez-Monés, ...
Computers & Education 57 (1), 1214-1227, 2011
672011
Learning Analytics in Small-Scale Teacher-Led Innovations: Ethical and Data Privacy Issues.
MJ Rodríguez-Triana, A Martínez-Monés, S Villagrá-Sobrino
Journal of Learning Analytics 3 (1), 43-65, 2016
292016
Towards teaching as design: exploring the interplay between full-lifecycle learning design tooling and teacher professional development
JI Asensio-Pérez, Y Dimitriadis, F Pozzi, D Hernández-Leo, LP Prieto, ...
Computers & Education 114, 92-116, 2017
192017
Lo que el ojo no ve: Un estudio de caso basado en procesos de indagación co (wiki) laborativos
IM Jorrín Abellán, R Anguita Martínez, B Rubia Avi, I Ruíz Requies, ...
Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2007
182007
Desarrollo profesional del profesorado centrado en el uso de rutinas de diseño y prácticas colaborativas con TIC en Educación Primaria
SL Villagrá Sobrino
152012
Recurrent routines in the classroom madness: pushing patterns past the design phase
LP Prieto, S Villagrá-Sobrino, Y Dimitriadis, IM Jorrín-Abellán, ...
Proceedings of the 7th International Conference on Networked Learning, 499-507, 2010
152010
Mind the gaps: Using patterns to change everyday classroom practice towards contingent CSCL teaching
LP Prieto, S Villagrá-Sobrino, Y Dimitriadis, P Schank, W Penuel, ...
Proceedings of Connecting Computer-Supported Collaborative Learning to …, 2011
132011
Orchestrating CSCL in primary classrooms: One vision of orchestration and the role of routines
LP Prieto, Y Dimitriadis, S Villagrá-Sobrino, IM Jorrín-Abellán, ...
workshop" How to integrate CSCL in classroom life: Orchestration", 9th …, 2011
122011
Wikis y aprendizaje colaborativo: lecciones aprendidas (y por aprender) en la facultad de educación
RA Martínez, SG Sastre, SV Sobrino, IMJ Abellán
Revista de Educación a Distancia, 2010
102010
City Ads: Embedding Virtual Worlds and Augmented Reality in Everyday Educational Practice.
JA Muñoz-Cristóbal, A Martínez-Monés, JI Asensio-Pérez, ...
J. UCS 20 (12), 1670-1689, 2014
92014
WHAT THE EYE DOES NOT SEE: AN INQUIRY (COWIKI-) BASED LEARNING CASE STUDY
IM Jorrin Abellan, R Anguita Martinez, B Rubia Avi, I Ruiz Requies, ...
RIED-REVISTA IBEROAMERICANA DE EDUCACION A DISTANCIA 10 (2), 75-96, 2007
82007
Análisis de competencias en un entorno CSCL: aportaciones de una experiencia utilizando un Jigsaw
IR Requies, IMJ Abellán, SLV Sobrino
Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa-RELATEC 6 (2), 29-40, 2007
82007
Formación dentro y fuera de la escuela. Antítesis o síntesis
C Barrios Arós, B Jiménez Jiménez
Educar, 141-157, 2002
82002
Informe de investigación: Cigales 2008-2009
S Villagrá, LP Prieto
Technical report, Grupo de Sistemas Inteligentes y Colaborativos (GSIC …, 0
8
Gauging Teachers’ Needs with Regard to Technology-Enhanced Formative Assessment (TEFA) of 21st Century Skills in the Classroom
E Rusman, A Martínez-Monés, J Boon, MJ Rodríguez-Triana, ...
International Computer Assisted Assessment Conference, 1-14, 2014
72014
Primeras experiencias docentes. Un estudio de caso en la asignatura de Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación
SG Sastre, IMJ Abellán, SV Benito
Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa-RELATEC 7 (2), 159-175, 2008
72008
Toward multimodal analytics in ubiquitous learning environments
JA Muñoz-Cristóbal, M Rodriguez Triana, ML Bote-Lorenzo, ...
Joint Proceedings of the Sixth Multimodal Learning Analytics (MMLA) Workshop …, 2017
62017
Orchestrating classroom CSCL: a multi-level pattern approach for design and enactment
R Luckin, S Puntambekar, P Goodyear, BL Grabowski, J Underwood, ...
Handbook of design in educational technology, 124-135, 2013
62013
Representing learning design and classroom orchestration through atomic patterns
LP Prieto, Y Dimitriadis, S Villagrá-Sobrino
Art and Science of Learning Design” international workshop (ASLD11), 2011
52011
Una visión caleidoscópica de la docencia universitaria
E Fernández Rodríguez, H Rodríguez Navarro, S Villagrá Sobrino
Enseñanza and Teaching: revista interuniversitaria de didáctica 27 (2), 141-170, 2009
52009
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20