Follow
Javier Avila-López
Javier Avila-López
Senior Lecturer. Applied Linguistics, University of Córdoba
Verified email at uco.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning: a study on the coordination between content and language teachers
V Pavón Vázquez, J Avila Lopez, A Gallego Segador, ...
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 18 (4), 409-425, 2015
802015
Perceptions of teachers and students of the promotion of interaction through task-based activities in CLIL
V Pavon Vazquez, M Prieto Molina, J Ávila López
Universidad de Granada, 2015
472015
Seeing and saying for yourself: The roles of audio-visual mental aids in language learning and use
B Tomlinson, J Avila
Language acquisition and development: Studies of learners of first and other …, 2007
422007
Beneficios del entrenamiento musical para el aprendizaje de una lengua extranjera
AGS María Carmen Fonseca Mora, Javier Avila-López
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical-RECIEM …, 2015
29*2015
Políticas lingüísticas europeas y españolas: el camino hacia el cambio en la educación terciaria
C Julián-De-Vega, J Ávila López
Universidad de Granada, 2018
242018
Applications of the Research into the Roles of Audio-Visual Mental Aids for Language Teaching Pedagogy
B Tomlinson, J Avil-López
Continuum International Publishing, 2007
192007
Self-Esteem and Second Language Learning: The Essential Colour in the Palette
J Ávila-López
Fernando Rubio, Self-Esteem and Foreign Language Learning. Cambridge Scholar …, 2007
15*2007
Didáctica de la emoción: de la investigación al aula de ELE
J Avila-López
MARCO ELE: REVISTA DE DIDÁCTICA ESPAÑOL LENGUA EXTRANJERA, 1-71, 2015
7*2015
Factores afectivos: la piedra de toque del AICLE
J Ávila-López
APLICACIONES DIDÁCTICAS PARA LA ENSEÑANZA INTEGRADA DE LENGUA Y CONTENIDOS …, 2009
72009
La activación de la inteligencia espacial: las imágenes mentales en el aula de inglés
FJÁ López
Inteligencias múltiples, múltiples formas de enseñar inglés, 139-156, 2002
72002
La incidencia de las imágenes mentales en la comprensión lectora en una L2
FJ Ávila López
ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada 3 (1), 2001
72001
Reading Matters
J Arnold, J Avila-López
Folio 5 (1), 36-38, 1998
7*1998
Materials development: A constituent element of teacher training for EMI in higher education
J Ávila-López
Teacher training for English-medium instruction in higher education, 298-319, 2020
52020
Second language reading and self-efficacy in bilingual and musical instruction. A study of reading ability
J Avila-López, R Espejo-Mohedano
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2021
42021
Web 2.0: A Vehicle for Humanising FLL
B Tomlinson, J Ávila
Anglistik. International Journal of English Studies 22 (1), 137-151, 2011
42011
imagen mental, motivación y lectura en lengua extranjera/Mental imagery, motivation and reading in a foreign language
JÁ López
TEJUELO. Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación 28, 127-160, 2018
32018
Mejora de la enseñanza, aprendizaje y uso del inglés: errores comunes (F)
G Dorado, D Díaz, M Marín Martos, EL Jiménez-Navarro, ...
UCOPress, 2017
32017
Mental imagery : A tool to promote creativity in the FL classroom.
J Avila-Lopez
ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 187-202, 2002
32002
AGCEPESA Project: Designing a tool to measure the quality of plurilingual programs in higher education
J Ávila-López, F Rubio-Cuenca, R López-Lechuga
Developing and evaluating quality bilingual practices in higher education …, 2021
2*2021
Musical Training and Foreign Language Learning
J Ávila-López
Melodies, Rhythm and Cognition in Foreign Language Learning, 57-68, 2016
1*2016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20