Follow
Francisco Núñez-Román
Francisco Núñez-Román
Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura y Filologías Integradas. Universidad de
Verified email at us.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Enseñar fraseología: consideraciones sobre la fraseodidáctica del español
F Núñez Román
Didáctica. Lengua y Literatura, 27, 153-166, 2015
382015
Attitude and use of non-sexist language in initial teacher training
JA Núñez Cortés, F Nuñez Roman, A Gómez Camacho
Profesorado, 2021
28*2021
From neurodidactics to language teaching and learning: The emotional approach
I Lucas-Oliva, G Toledo-Vega, F Núñez-Román
Theory and Practice in Language Studies 12 (8), 1457-1467, 2022
172022
Diátesis pasiva en italiano y español. Apuntes para un análisis contrastivo
F Núñez Román
Language design: journal of theoretical and experimental linguistics 11, 079-92, 2009
172009
Gender-fair language (GFL) in the academic writing of pre-service teachers of Spanish
F Núñez-Román, CI Hunt-Gómez, A Gómez-Camacho
Current issues in language planning 21 (5), 475-489, 2020
132020
Textismos y ortografía. Percepción de los profesores en formación de la Generación Z
CI Hunt-Gómez, F Núñez-Román, A Gómez-Camacho
Formación universitaria 13 (2), 143-152, 2020
132020
La expresión fraseológica de la ira en italiano y español: un estudio cognitivo
F Núñez Román
Philologia Hispalensis, 28 (3-4), 213-233, 2014
122014
Il Dizionario di Fraseologia dell'Italiano Regionale
F Núñez Román
Paremia, 22, 1-10., 2013
122013
Le perifrasi modali in siciliano antico
F Núñez Román
Universidad de Sevilla, 2007
102007
Gender-Inclusive Textisms: How Spanish-speaking educational communities promote linguistic innovations on twitter
F Nunez-Roman, A Gómez-Camacho, CI Hunt-Gómez
Linguistics and Education 76, 101191, 2023
92023
Preservice Spanish teachers’ perceptions on linguistic sexism: towards the integration of norm and GFL
A Gómez-Camacho, F Núñez-Román, CI Hunt-Gómez, MC Corujo-Vélez
Language and Education 36 (6), 509-522, 2022
92022
Pre-service Teachers’ perceptions on instant messaging and orthographic competence
F Núñez-Román, A Gómez-Camacho, MC Errázuriz-Cruz, ...
Texto Livre 14, e34141, 2022
82022
Textisms and spelling. Perception of pedagogy students of the Z generation
CI Hunt-Gómez, F Núñez-Román, A Gómez-Camacho
Formación universitaria 13 (2), 143-152, 2020
52020
The lexicon acquisition process: simple lexicon opposed to phraseological units in Spanish
FN Román
Procedia-Social and Behavioral Sciences 178, 175-179, 2015
52015
Le polirematiche regionali nei dizionari italiani
F Núñez-Román
Studi di fraseologia e paremiologia, 191-206, 2015
52015
Perifrasi verbali in siciliano antico
F Núñez Román
Laboratorio sulle Varietà Romanze Antiche, I (4), 1-34, 2011
52011
Una versión toscana del Contrasto dell’anima con lo corpo de Antonio di Oliveri
F Núñez Román
Cuadernos de Filología Italiana, 16, 137-167, 2009
52009
“Not all motherfuckers are MENA, but most MENA are motherfuckers” Hate speech on Twitter against unaccompanied foreign minors
A Gómez-Camacho, CI Hunt-Gómez, F Núñez-Roman, AN Esteban
Journal of Language Aggression and Conflict 11 (2), 256-278, 2023
42023
Textismos y ortografía. Percepción de los profesores en formación de la Generación Z
CIH Gómez, F Núñez-Román, AG Camacho
Formación Universitaria 13 (2), 143-152, 2020
42020
Toscanismi nel dizionario di fraseologia dell’italiano regionale
F Núñez Román
Universidad de Barcelona, Facultad de Filologia, 2018
42018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20