El uso de los recursos y materiales digitales dentro y fuera del aula bilingüe M Navarro-Pablo, Y López Gándara, E García-Jiménez Comunicar 27 (59), 83-93, 2019 | 56* | 2019 |
The effects of CLIL on L1 competence development in monolingual contexts M Navarro-Pablo, Y López Gándara The Language Learning Journal 48 (1), 18-35, 2020 | 27 | 2020 |
English language learning and learner empowerment: a mixed-method study of pre-service English teachers’ narratives on language, power and identity Y López Gándara Onomázein, 23-43, 2020 | 5 | 2020 |
Critical approaches to English language teacher education: A narrative inquiry into trainee teachers’ experiences as speakers of English Y López Gándara, SI Rendón-Romero Heliyon 9 (12), 2023 | 3 | 2023 |
Decolonising Literacy Practices for an Inclusive and Sustainable Model of Literacy Education Y López Gándara, M Navarro-Pablo, E García-Jiménez Sustainability 13 (23), 13349, 2021 | 3 | 2021 |
Threats, Bad Language and Imperatives: Verbal Violence in Politically (In) Correct Institutional Speech in American Drama at the End of the Millennium Y López Gándara Violence in American Drama. Essays on Its Staging, Meanings and Effects, 172-85, 2011 | 3* | 2011 |
Multilingual literacies: Romanian Roma children learning to read and write in an English primary school Y López Gándara, K Pahl Language and Education, 2024 | 1 | 2024 |
Los reservorios de alfabetización en la intersección entre lengua, poder e identidad Y López Gándara La alfabetización para un cambio social: un enfoque desde los Nuevos …, 2020 | 1* | 2020 |
GENDER EDUCATION AND INTERMEDIALITY. Y López Gándara From Page to Screen/Vom Buch zum Film: Modification and Misrepresentation of …, 2020 | | 2020 |
Las dimensiones intercultural, emocional y crítica de la competencia comunicativa: modelo de formación para la integración de contenido y lengua extranjera en la educación … Y López Gándara Lenguas y culturas: Educación multilingüe y multicultural, 73-76, 2019 | | 2019 |
Empowering Students in the English Language Classroom: Strategies for Teacher Trainees Y López Gándara, L FernándezGonzález Revista Andina de Educación 1 (1), 12-23, 2018 | | 2018 |
Fomento del espíritu emprendedor a través del proceso de escritura de proyectos extraescolares de iniciación deportiva Y López Gándara, N Castro-Lemus Escribir en las disciplinas: intervenciones para desarrollar los géneros …, 2017 | | 2017 |
Sex machines: Futurism and modernity in American Expressionist theater Y López Gándara Old Stories, New Readings: The Transforming Power of American Drama, 85-99, 2015 | | 2015 |
Reescrituras de género (femenino): el travestismo en las artes visuales Y López Gándara Experiencias de género, 31-43, 2015 | | 2015 |
La ruptura como eje vertebrador de la primera vanguardia norteamericana Y López Gándara Identidad y disidencia en la cultura estadounidense, 87-115, 2014 | | 2014 |
Reconciling image and ideology in British Surrealist writing of the 1930s Y López Gándara | | 2013 |
La huella de lo femenino: cuerpos a-normales en la cultura posthomonormativa Y López Gándara El cuerpo en mente: versiones del ser desde el pensamiento contemporáneo …, 2011 | | 2011 |
Myth, dream and poetry: the occult in 1930s British Surrealism Y López Gándara European Journal of English Studies 15 (3), 221-235, 2011 | | 2011 |