Natalia Evnitskaya
TitleCited byYear
Knowledge construction, meaning-making and interaction in CLIL science classroom communities of practice
N Evnitskaya, T Morton
Language and Education 25 (2), 109-127, 2011
702011
‘Do you know Actimel?’The adaptive nature of dialogic teacher-led discussions in the CLIL science classroom: a case study
C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya
The Language Learning Journal 42 (2), 165-180, 2014
322014
Talking science in a second language The interactional co-construction of dialogic explanations in the CLIL science classroom
N Evnitskaya
Universitat Autònoma de Barcelona,, 2014
212014
" We are a good team": el contrato didactico en parejas de aprendices de lengua extranjera
N Evnitskaya, JC Aceros
Revista española de lingüística aplicada, 45-70, 2008
192008
AICLE–CLIL–EMILE: Educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques
CE Urmeneta
Univ. Autònoma de Barcelona, 2011
162011
Affording Students Opportunities for the Integrated Learning of Content and Language. A Contrastive Study on Classroom Interactional Strategies Deployed by Two CLIL Teachers
C Escobar Urmeneta, N Evnitskaya
En Arnau, J. (ed.), Reviving Catalan at School: Challenges and Instructional …, 2013
122013
El contrato didáctico entre estudiantes: análisis del trabajo en parejas en el aula de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE)
N Evnitskaya
Proceedings of the VIII Congress on General Linguistics. Madrid: Universidad …, 2008
82008
Rethink, rewrite, remake or learning to teach science through English
RC Pladevall, INS Montserrat, N Evnitskaya
AICLE–CLIL–EMILE: Educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques …, 2011
72011
La identidad colectiva en la interacción: análisis de un encuentro comunicativo entre activistas tecnológicos
JCA Gualdrón, N Evnitskaya
Universitas Psychologica 7 (1), 57-71, 2008
72008
Conversation analysis for second language acquisition and beyond: an interview with Numa P. Markee
N Evnitskaya
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature 5 (3 …, 2012
22012
" What is harmful?": la construcción interactiva de las explicaciones en un aula AICLE de ciencias
N Evnitskaya, C Escobar Urmeneta
Enseñanza de las ciencias, 01160-1164, 2013
12013
LA CORRECCIÓN DE EJERCICIOS ES UNA BUENA OCASIÓN PARA APRENDER CIENCIAS E INGLÉS. TRUE OR FALSE? CONVERSACIONES DE CLASE EXITOSAS EN CONTEXTOS ‘AICLE’
ETOR FALSE, N EVNITSKAYA
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–12