Follow
Raquel Fernández-Fernández
Raquel Fernández-Fernández
Profesora Ayudante Doctora, Dpto. Filología Moderna, Universidad de Alcalá
Verified email at uah.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Analysing the situation of teachers in the CAM bilingual project after four years of implementation
R Fernández, A Halbach
Content and Foreign Language Integrated Learning. Contributions to …, 2011
160*2011
La implantación de proyectos educativos bilingües en la Comunidad de Madrid: las expectativas del profesorado antes de iniciar el proyecto
R Fernández-Fernández, C Pena Díaz, AG Gómez, AM Halbach
Porta Linguarum: Revista Internacional de Didáctica de las lenguas …, 2005
1142005
A case study on teacher training needs in the Madrid bilingual project
PC Gutierrez, RF Fernández
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning 7 (2), 50-70, 2014
582014
Planning for CLIL. Designing effective lessons for the bilingual classroom
J Llull, R Fernández, M Johnson, E Peñafiel
27*2016
Una propuesta metodológica para el uso de la poesía en el aula de inglés como lengua extranjera
RF Fernández
Encuentro Revista de investigación e innovación en la clase de idiomas 13 …, 2006
132006
Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor
A Halbach, A García Gómez, R Fernández Fernández
Badajoz: Abecedario, 2009, 2009
92009
El uso de los textos literarios en el aula de inglés como lengua extranjera: hacia una aproximación estética
RF Fernández
PULSO. Revista de Educación, 33-42, 2006
92006
Biliteracy in Spanish Primary Schools: A Clash of Cultures?
R Fernández Fernández
Fremdsprachenkompetenzen für ein wachsendes Europa. Das Leitziel …, 2007
6*2007
Debate en torno a las estrategias de aprendizaje
R Fernández, M Díez
P. Lang, 2004
62004
Giving ELT a Content of Its Own: How Focusing on Literacy Development Impacts Primary CLIL Students’ Reading Performance
R Fernández-Fernández, A Halbach
English Teaching & Learning 47 (3), 271-290, 2023
52023
El uso de la literatura en la enseñanza del inglés como lengua extranjera
R Fernández Fernández
Badajoz: Abecedario, 2008, 2008
5*2008
Training needs of teachers involved in the bilingual programme in Madrid primary schools
C Pena, A García Gómez, R Fernández Fernández, J Fernández
ELT, 53-66, 2005
52005
Using Dialogic Talks in EFL Primary Teacher Education: An Experience
RF Fernández
Revista Nebrija de Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas 14 (29 …, 2020
42020
Factors Influencing Primary Teachers' Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?
R Fernández Fernández
Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education, 21-43, 2020
32020
Opinions, perceptions and attitudes of a group of studens taking a Bilingual Infant Teacher Degree: an Empirical Study
R Fernández Fernández, M Johnson
Pulso 39, 59-78, 2016
3*2016
Creating Tomorrows Schools Today. Education Our Children Their Futures
RF Fernández
Pulso. Revista de educación, 233-235, 2012
32012
Uncovering the approach to literacy of Spanish textbooks used in a CLIL context
R Fernández Fernández, A Halbach
Bilingualer Sachfachunterricht (CLIL) im Kontext von Sprache, Kultur und …, 2009
3*2009
Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values
AV López-Fuentes, R Fernández-Fernández
International Journal of Inclusive Education, 1-18, 2021
22021
EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices
AG Cuadrillero, RF Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas 13 (27), 72-86, 2019
22019
Creating a webpage to Support Teacher Development and Growth: The Case os bilingual Teachers in spain
R Fernández, J Fernández
New Learning Environment for Language Learning: Moving beyond the Classrim, 2007
22007
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20