Seguir
Francisco Manuel Pedraja Chaparro
Francisco Manuel Pedraja Chaparro
Dirección de correo verificada de unex.es
Título
Citado por
Citado por
Año
On the role of weight restrictions in data envelopment analysis
F Pedraja-Chaparro, J Salinas-Jimenez, P Smith
Journal of Productivity Analysis 8, 215-230, 1997
2881997
On the quality of the data envelopment analysis model
F Pedraja-Chaparro, J Salinas-Jiménez, P Smith
Journal of the Operational Research Society 50 (6), 636-644, 1999
2521999
Rendimiento educativo y determinantes según PISA: Una revisión de la literatura en España
JM Cordero Ferrera, E Crespo Cebada, F Pedraja Chaparro
España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2013
1962013
An assessment of the efficiency of Spanish Courts using DEA
F Pedraja-Chaparro, J Salinas-Jimenez
Applied economics 28 (11), 1391-1403, 1996
1881996
Measuring efficiency in education: an analysis of different approaches for incorporating non-discretionary inputs
JM Cordero-Ferrera, F Pedraja-Chaparro, J Salinas-Jiménez
Applied Economics 40 (10), 1323-1339, 2008
1372008
Does school ownership matter? An unbiased efficiency comparison for regions of Spain
E Crespo-Cebada, F Pedraja-Chaparro, D Santín
Journal of Productivity Analysis 41, 153-172, 2014
1252014
Exploring educational efficiency divergences across Spanish regions in PISA 2006
JMC Ferrera, EC Cebada, FP Chaparro, DS González
Revista de economía aplicada 19 (57), 117-145, 2011
982011
Efficiency assessment of Portuguese municipalities using a conditional nonparametric approach
JM Cordero, F Pedraja-Chaparro, EC Pisaflores, C Polo
Journal of Productivity Analysis 48, 1-24, 2017
952017
Research performance and teaching quality in the Spanish higher education system: Evidence from a medium-sized university
J Artés, F Pedraja-Chaparro, M del Mar Salinas-JiméneZ
Research policy 46 (1), 19-29, 2017
852017
Financial education and student financial literacy: A cross-country analysis using PISA 2012 data
JM Cordero, M Gil-Izquierdo, F Pedraja-Chaparro
The Social Science Journal 59 (1), 15-33, 2022
662022
Comparing school ownership performance using a pseudo-panel database: A Malmquist-type index approach
J Aparicio, E Crespo-Cebada, F Pedraja-Chaparro, D Santín
European Journal of Operational Research 256 (2), 533-542, 2017
652017
Eficiencia en educación secundaria e inputs no controlables: sensibilidad de los resultados ante modelos alternativos
JMC Ferrera, FP Chaparro, JS Jiménez
Hacienda Pública Española/Review of Public Economics 173, 61-83, 2005
642005
Desigualdad y bienestar en la distribución intraterritorial de la renta, 1973-2000
LA Cañón, AJ Málaga, FMP Chaparro
Investigaciones Regionales= Journal of Regional Research, 5-30, 2006
542006
Enhancing the inclusion of non-discretionary inputs in DEA
JM Cordero-Ferrera, F Pedraja-Chaparro, D Santín-González
Journal of the Operational Research Society 61 (4), 574-584, 2010
532010
Determinants of grade retention in France and Spain: Does birth month matter?
F Pedraja-Chaparro, D Santín, R Simancas
Journal of Policy Modeling 37 (5), 820-834, 2015
502015
Eficiencia productiva del sector industrial español: un análisis espacial y sectorial
FMP Chaparro, JR Hernández, JS Jiménez
Papeles de Economía Española, 51-61, 1999
501999
Factores del éxito escolar en condiciones socioeconómicas desfavorables
JM Cordero Ferrera, F Pedraja Chaparro, R Simancas Rodríguez
Ministerio de Educación, 2015
452015
The efficiency of refuse collection services in Spanish municipalities: do non-controllable variables matter?
N Bosch Roca, F Pedraja, J Suárez Pandiello
IEB Working Paper 2001/04, 2001
432001
El Análisis de Envolvente de Datos (DEA) y su aplicación al sector público: una nota introductoria
FMP Chaparro, JS Jiménez
Hacienda Pública Española/Review of Public Economics, 117-131, 1994
431994
Eficiencia del gasto público en educación secundaria: una aplicación de la técnica envolvente de datos
FMP Chaparro, JS Jiménez
Hacienda Pública Española/Review of Public Economics, 87-95, 1996
421996
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20