Seguir
Milagros Sáinz (ORCID: 0000-0003-4803-1597)
Milagros Sáinz (ORCID: 0000-0003-4803-1597)
Otros nombresMilagros Sáinz Ibáñez
Investigadora Principal, UOC
Dirección de correo verificada de uoc.edu - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Self-concept of computer and math ability: Gender implications across time and within ICT studies
M Sáinz, J Eccles
Journal of vocational behavior 80 (2), 486-499, 2012
2802012
Girls in STEM: Is it a female role-model thing?
S González-Pérez, R Mateos de Cabo, M Sáinz
Frontiers in psychology 11, 564148, 2020
2462020
Gender differences in computer attitudes and the choice of technology-related occupations in a sample of secondary students in Spain
M Sáinz, M López-Sáez
Computers & Education 54 (2), 578-587, 2010
1892010
Gender and family influences on Spanish students’ aspirations and values in stem fields
M Sáinz, J Müller
International Journal of Science Education 40 (2), 188-203, 2018
1022018
Parental and secondary school teachers’ perceptions of ICT professionals, gender differences and their role in the choice of studies
M Sáinz, R Pálmen, S García-Cuesta
Sex roles 66, 235-249, 2012
742012
Gender stereotypes and attitudes towards information and communication technology professionals in a sample of Spanish secondary students
M Sáinz, J Meneses, BS López, S Fàbregues
Sex Roles 74, 154-168, 2016
722016
¿ Por qué no hay más mujeres STEM? Se buscan ingenieras, físicas y tecnólogas
M Sáinz, C Castaño, J Meneses, S Fàbregues, J Müller, M Rodó, ...
68*2017
Mujeres y digitalización: de las brechas a los algoritmos
M Sainz, L Arroyo, CC Collado
Instituto de la Mujer y para la Igualdad de Oportunidades, 2020
61*2020
Expectativas De Rol Profesional De Mujeres Estudiantes De Carreras Típicamente Femeninas O Masculinas*/Professional Role Expectancies of Women Students Enrolled in Studies …
M Sáinz, M López-Sáez, A Lisbona
Acción psicológica 3 (2), 111, 2004
562004
Brecha y sesgos de género en la elección de estudios y profesiones en la educación secundaria
M Sáinz, J Meneses
552018
Mujeres ingenieras: percepciones sobre su vida profesional
AL Bañuelos, MS Ibáñez, M López-Sáez
Revista de psicología general y aplicada: Revista de la Federación Española …, 2004
522004
Why don't girls choose technological studies? Adolescents' stereotypes and attitudes towards studies related to medicine or engineering
M López-Sáez, S Puertas, M Sáinz
The Spanish journal of psychology 14 (1), 74-87, 2011
502011
Aspectos psicosociales de las diferencias de género en actitudes hacia las nuevas tecnologías en adolescentes
M Sainz Ibáñez
Aspectos psicosociales de las diferencias de género en actitudes hacia las …, 2006
492006
Factors which influence girls’ orientations to ICT subjects in schools. Evidence from Spain
M Sainz
International Journal of Gender, Science and Technology 3 (2), 387-406, 2011
462011
La evaluación de materiales didácticos para la educación a distancia
JR Bautista Liébana, RM Martínez Romero, M Sainz Ibañez
Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2001
432001
Women in the digital age
CT Quirós, EG Morales, RR Pastor, AF Carmona, MS Ibáñez, UM Herrera
Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2018
412018
Young Spanish people’s gendered representations of people working in STEM. A qualitative study
M Sáinz, JL Martínez-Cantos, M Rodó-de-Zárate, MJ Romano, L Arroyo, ...
Frontiers in Psychology 10, 996, 2019
302019
Gendered motivations to pursue male-dominated STEM careers among Spanish young people: A qualitative study
M Sáinz, S Fabregues, M Rodo-de-Zárate, JL Martínez-Cantos, L Arroyo, ...
Journal of Career Development 47 (4), 408-423, 2020
292020
Gender inequalities in job quality during the recession
P Ficapal-Cusi, A Diaz-Chao, M Sainz-Ibanez, J Torrent-Sellens
Employee Relations 40 (1), 2-22, 2018
282018
Review of the concept “digital literacy” and its implications on the study of the gender digital divide
M Sáinz, C Castaño, M Artal
IN3 Working Paper Series, 2008
272008
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20