Follow
Santiago Roger Acuña
Santiago Roger Acuña
Profesor Investigador Universidad Autónoma de San Luis Potosí México)
No verified email - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Aprendizaje cooperativo en el aula
G López, S Acuña
Inventio 7 (14), 29-38, 2011
1592011
Are instructional explanations more effective in the context of an impasse?
E Sánchez, H García-Rodicio, SR Acuna
Instructional Science 37, 537-563, 2009
822009
El videoclip postelevisivo actual. Propuesta metodológica y análisis estético
AMS Valdellós, JR López, SRA Castillo
Revista Latina de comunicación social, 332-348, 2016
652016
Fostering active processing of instructional explanations of learners with high and low prior knowledge
SR Acuña, H García Rodicio, E Sánchez
European journal of psychology of education 26, 435-452, 2011
592011
Families of Gifted Children and Counseling Program: A Descriptive Study in Morelos, Mexico.
G López-Aymes, SR Acuña, GGD Damián
Journal of Curriculum and teaching 3 (1), 54-62, 2014
332014
Support for self-regulation in learning complex topics from multimedia explanations: do learners need extensive or minimal support?
H Garcia Rodicio, E Sánchez, SR Acuna
Instructional Science 41, 539-553, 2013
312013
Características socioafectivas de niños con altas capacidades participantes en un programa extraescolar
G López-Aymes, N Vázquez, MI Navarro, SR Acuña
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, 085-090, 2015
262015
Niños y niñas con altas capacidades intelectuales y sus familias
G López-Aymes, AS Roger, AA Mercado
Psicología y contextos educativos, 102-118, 2013
192013
Habilidades sociales y aprendizaje cooperativo para el aprendizaje de un idioma extranjero
S Acuña, C Soto, J Alanya, J Ruiz, Y Poma
Grupo Compás Universidad de Oriente Centro Sur, 2021
152021
Resilience and creativity in teenagers with high intellectual abilities. A middle school enrichment experience in vulnerable contexts
G López-Aymes, SR Acuña, G Ordaz Villegas
Sustainability 12 (18), 7670, 2020
152020
Altas capacidades intelectuales: características cognitivas, de creatividad y motivación
G López-Aymes, AS Roger
G. López-Aymes, AA Moreno, OA Montes de Oca y LL Manríquez, Atención a la …, 2017
102017
The function of concept mapping in hypermedia-based tutoring
MF Aguilar-Tamayo, A Padilla-Arroyo, E Vázquez-Contreras, SR Acuña
Innovating with Concept Mapping: 7th International Conference on Concept …, 2016
92016
El aprendizaje colaborativo multimedia con mapas conceptuales: efectos del tipo de texto en el rendimiento en la tarea y en el nivel de colaboración
SR Acuña, GL Aymes
Textos. Revista Internacional de Aprendizaje y Cibersociedad 19 (1), 2015
92015
Desarrollo emocional de niños con altas capacidades a través de un taller de expresión corporal
GL Aymes, SRA Castillo
Revista de Investigación y Divulgación en Psicología y Logopedia, 47-54, 2012
92012
How Does the Type of Task Influence the Performance and Social Regulation of Collaborative Learning?.
SR Acuña, G López-Aymes, ST Acuña-Castillo
International Journal of Higher Education 7 (2), 28-42, 2018
82018
Indicadores de generación de residuos y desechos sólidos en Venezuela
S Acuña, V Valera
Universidad Metropolitana. Caracas, Venezuela 1, 2008
82008
La utilización de hipertextos como herramientas para el aprendizaje y la instrucción
S Acuña, V Weber
Universidad de Salamanca. Recuperado 9 (13), 2003, 1999
71999
Análisis de la interacción estudiante-profesor en asesorías para el desarrollo de la tesis de posgrado
SR Acuña, G López Aymes
Octaedro, 2018
62018
The post-television music video. A methodological proposal and aesthetic analysis.
AS Valdellós, JR López, SR Acuña
Revista Latina de Comunicación Social, 2016
62016
Alfabetización digital en los contextos de formación universitaria
SRA Castillo
Revista Luciérnaga-comunicación 6 (12), 1-15, 2014
52014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20