Seguir
Lluís Albarracín
Título
Citado por
Citado por
Año
Devising a plan to solve Fermi problems involving large numbers
L Albarracín, N Gorgorió
Educational Studies in Mathematics 86 (1), 79-96, 2014
972014
What is Known About Elementary Grades Mathematical Modelling
M Stohlmann, L Albarracín
Education Research International 2016, 1-9, Article ID 5240683, 2016
612016
The use and potential of Fermi problems in the STEM disciplines to support the development of twenty-first century competencies
JB Ärlebäck, L Albarracín
ZDM 51 (6), 979-990, 2019
582019
Problemas de estimación de grandes cantidades: modelización e influencia del contexto
L Albarracín, N Gorgorió
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa. 16 …, 2013
482013
Using Large Number Estimation Problems in Primary Education Classrooms to Introduce Mathematical Modelling
L Albarracín, N Gorgorió
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education 27 …, 2019
422019
Análisis de los Modelos Matemáticos Producidos durante la Resolución de Problemas de Fermi
I Ferrando, L Albarracín, C Gallart, LM García-Raffi, N Gorgorió
BOLEMA 31 (57), 220-242, 2017
422017
Conocimiento matemático fundamental para el grado de Educación Primaria: inicio de una línea de investigación
Á Castro, E Mengual, M Prat, L Albarracín, N Gorgorió
Investigación en Educación Matemática, XVIII, 227-236, 2014
402014
Students from grade 2 to grade 10 solving a Fermi problem: analysis of emerging models
I Ferrando, L Albarracín
Mathematics Education Research Journal 33 (1), 61–78, 2021
372021
Aprender a enseñar matemáticas en la educación primaria
L Albarracín, E Badillo, J Giménez, Y Vanegas, X Vilella
Editorial Síntesis, 2018
372018
Mathematics learning opportunities when playing a Tower Defense Game
A Hernández-Sabaté, M Joanpere, N Gorgorió, L Albarracín
International Journal of Serious Games 2 (4), 57-71, 2015
372015
Emphasizing visualization and physical applications in the study of eigenvectors and eigenvalues
MJ Beltrán-Meneu, M Murillo-Arcila, L Albarracín
Teaching Mathematics and its Applications 36 (3), 123-135, 2017
292017
Caracterización de procesos metacognitivos en la resolución de problemas de numeración y patrones matemáticos
A Torregrosa, J Deulofeu, L Albarracín
Educación Matemática 32 (3), 39-67, 2020
262020
Extending Modelling Activity Diagrams as a tool to characterise mathematical modelling processes
L Albarracín, J Ärlebäck, E Civil, N Gorgorió
The Mathematics Enthusiast 16 (1), 211-230, 2019
252019
La Educación Matemática en las enseñanzas obligatorias y bachillerato
M López, L Albarracín, I Ferrando, J Montejo, P Ramos, A Serradó, ...
Libro Blanco de las Matemáticas, 1-94, 2020
242020
Large Number Estimation as a Vehicle to Promote Mathematical Modeling
L Albarracín
Early Childhood Education Journal 49 (4), 681-691, 2021
232021
Design and Implementation of a Tool for Analysing Student Products When They Solve Fermi Problems
C Gallart, I Ferrando, LM García-Raffi, L Albarracín, N Gorgorió
Mathematical Modelling and Applications: Crossing and Researching Boundaries …, 2017
222017
Los videojuegos como objeto de investigación incipiente en Educación Matemática
L Albarracín, Hernández-Sabaté, N Gorgorió
Modelling in Science Education and Learning 10 (1), 53-72, 2017
212017
Caracterización de las tareas de estimación y medición de magnitudes
N Pizarro, N Gorgorió, L Albarracín
Números 91, 91-103, 2016
212016
Orientación y coevaluación: Dos aspectos clave para la evolución del proceso de resolución de problemas
A Torregrosa, L Albarracín, J Deulofeu
BOLEMA 35 (69), 89-111, 2021
20*2021
The Role of Context for Characterising Students' Strategies when Estimating Large Numbers of Elements on a Surface
L Albarracín, I Ferrando, N Gorgorió
International Journal of Science and Mathematics Education 19 (6), 1209-1227, 2021
192021
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20