Seguir
Lluís Albarracín
Título
Citado por
Citado por
Año
Devising a plan to solve Fermi problems involving large numbers
L Albarracín, N Gorgorió
Educational Studies in Mathematics 86 (1), 79-96, 2014
652014
What is Known About Elementary Grades Mathematical Modelling
M Stohlmann, L Albarracín
Education Research International 2016, 1-9, Article ID 5240683, 2016
432016
Conocimiento matemático fundamental para el grado de Educación Primaria: inicio de una línea de investigación
Á Castro, E Mengual, M Prat, L Albarracín, N Gorgorió
Investigación en Educación Matemática, XVIII, 227-236, 2014
37*2014
Problemas de estimación de grandes cantidades: modelización e influencia del contexto
L Albarracín, N Gorgorió
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa. 16 …, 2013
372013
Mathematics learning opportunities when playing a Tower Defense Game
A Hernández-Sabaté, M Joanpere, N Gorgorió, L Albarracín
International Journal of Serious Games 2 (4), 57-71, 2015
302015
Aprender a enseñar matemáticas en la educación primaria
L Albarracín, E Badillo, J Giménez, Y Vanegas, X Vilella
Editorial Síntesis, 2018
272018
Análisis de los Modelos Matemáticos Producidos durante la Resolución de Problemas de Fermi
I Ferrando, L Albarracín, C Gallart, LM García-Raffi, N Gorgorió
BOLEMA 31 (57), 220-242, 2017
27*2017
Estimación de medida: el conocimiento didáctico del contenido de los maestros de primaria
N Pizarro, L Albarracín
Tesis doctoral. Universidad Autónoma de Barcelona, España, 2015
24*2015
Using Large Number Estimation Problems in Primary Education Classrooms to Introduce Mathematical Modelling
L Albarracín, N Gorgorió
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education 27 …, 2019
212019
Extending Modelling Activity Diagrams as a tool to characterise mathematical modelling processes
L Albarracín, J Ärlebäck, E Civil, N Gorgorió
The Mathematics Enthusiast 16 (1), 211-230, 2019
172019
The use and potential of Fermi problems in the STEM disciplines to support the development of twenty-first century competencies
JB Ärlebäck, L Albarracín
ZDM 51 (6), 979-990, 2019
162019
Caracterización de las tareas de estimación y medición de magnitudes
N Pizarro, N Gorgorió, L Albarracín
Números 91, 91-103, 2016
162016
Students from grade 2 to grade 10 solving a Fermi problem: analysis of emerging models
I Ferrando, L Albarracín
Mathematics Education Research Journal 33 (1), 61–78, 2021
152021
Design and Implementation of a Tool for Analysing Student Products When They Solve Fermi Problems
C Gallart, I Ferrando, LM García-Raffi, L Albarracín, N Gorgorió
Mathematical Modelling and Applications: Crossing and Researching Boundaries …, 2017
152017
Los videojuegos como objeto de investigación incipiente en Educación Matemática
L Albarracín, Hernández-Sabaté, N Gorgorió
Modelling in Science Education and Learning 10 (1), 53-72, 2017
152017
Análisis de las Actividades Propuestas por un Libro de Texto: El Caso de la Medida
E Mengual, N Gorgorió, L Albarracín
REDIMAT - Journal of Research in Mathematics Education 6 (2), 136-163, 2017
122017
Emphasizing visualization and physical applications in the study of eigenvectors and eigenvalues
MJ Beltrán-Meneu, M Murillo-Arcila, L Albarracín
Teaching Mathematics and its Applications 36 (3), 123-135, 2017
112017
Caracterización de procesos metacognitivos en la resolución de problemas de numeración y patrones matemáticos
A Torregrosa, J Deulofeu, L Albarracín
Educación Matemática 32 (3), 39-67, 2020
102020
Complejidad en el proceso de modelización de una tarea estadística
À Aymerich, L Albarracín
Modelling in Science Education and Learning 9 (1), 5-24, 2016
102016
PRIMARY TEACHERS’APPROACH TO MEASUREMENT ESTIMATION ACTIVITIES
N Pizarro, N Gorgorió, L Albarracín
Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in …, 2015
102015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20