Seguir
Miguel Angel Queiruga Dios
Miguel Angel Queiruga Dios
Departamento de Didácticas Específicas. Universidad de Burgos
Dirección de correo verificada de ubu.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
Sustainability 12 (10), 4283, 2020
482020
Transformar el aula en un escenario de aprendizaje significativo
MAQ Dios, MCS Manzanares, EM García
Hekademos: revista educativa digital, 7-18, 2018
192018
Evaluación de estrategias metacognitivas: aplicación de métodos online
MC Sáiz-Manzanares, MÁ Queiruga-Dios
Revista de Psicología y Educación 13 (1), 33-45, 2018
192018
Effectiveness of self-regulation and serious games for learning stem knowledge in primary education
MC Sáiz Manzanares, S Rodríguez Arribas, C Pardo Aguilar, ...
Psicothema, 2020
172020
Observation of metacognitive skills in natural environments: a longitudinal study with mixed methods
MC Sáiz Manzanares, MÁ Queiruga Dios, CI García-Osorio, ...
Frontiers in psychology 10, 2398, 2019
142019
Cuestionarios de e-autoevaluación y e-feedback: una aplicación en Moodle
MCS Manzanares, MÁQ Dios, RM Sánchez, MCE Llamazares, ...
European Journal of Health Research:(EJHR) 4 (3), 135-148, 2018
132018
Detección del alumno en riesgo en titulaciones de Ciencias de la Salud: aplicación de técnicas de Learning Analytics
MCS Manzanares, RM Sánchez, ÁA González, MCE Llamazares, ...
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and …, 2018
82018
Systematic review on inclusive education, sustainability in engineering: An analysis with mixed methods and data mining techniques
MC Sáiz-Manzanares, S Gutiérrez-González, Á Rodríguez, ...
Sustainability 12 (17), 6861, 2020
72020
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment (Implementación de un proyecto STEAM en Educación Secundaria …
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
Journal for the Study of Education and Development 44 (4), 871-908, 2021
62021
Assessment methods for service-learning projects in engineering in higher education: A systematic review
M Queiruga-Dios, MJ Santos Sánchez, MÁ Queiruga-Dios, ...
Frontiers in psychology, 2817, 2021
62021
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education. Sustainability, 12 (10), 4283
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
62020
Formación del profesorado en Metodologías Activas desde Plataformas interactivas
MC Sáiz-Manzanares, MÁ Queiruga-Dios, ...
Temas actuales de investigación en las áreas de la Salud y la Educación, 39-44, 2017
62017
Problemas-Proyectos Adaptativos y Creativos en la enseñanza de las ciencias. Descripción de la metodología y apreciación de los estudiantes involucrados
MÁ Queiruga Dios, MC Sáiz Manzanares, E Montero García
52019
Análisis de Protocolos en Alumnos de Educación Secundaria Obligatoria
MA Queiruga-Dios, MC Sáiz-Manzanares, E Montero-García
Tesis doctoral). Universidad de Burgos. http://hdl. handle. net/10259/5050, 2016
52016
Detección del alumno en riesgo en titulaciones de Ciencias de la Salud: aplicación de técnicas de Learning Analytics
MC Sáiz Manzanares, R Marticorena Sánchez, Á Arnaiz González, ...
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education. 2018 …, 2018
32018
Análisis de Protocolos en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria: Un análisis del pensamiento metacognitivo en la asignatura de Física
MA Queiruga Dios
Universidad de Burgos, 2016
32016
Has the Stereotype of the Scientist Changed in Early Primary School–Aged Students Due to COVID-19?
C Quílez-Cervero, M Diez-Ojeda, AA López Gallego, MÁ Queiruga-Dios
Education Sciences 11 (7), 365, 2021
22021
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
International Conference on EUropean Transnational Education, 257-267, 2020
22020
Adaptive and Creative Problem-Projects in the Teaching of Science. Description of the Methodology and Appreciation of the Students Involved
MÁ Queiruga-Dios, MC Sáiz-Manzanares, E Montero-García
Research in Education and Learning Innovation Archives, 1-23, 2019
22019
Análisis de la apreciación sobre la implicación y desempeño y las dificultades y aprendizajes en la realización de proyectos STE (A) M atendiendo al género en alumnos de secundaria
MÁQ Dios, MD Ojeda, MCS Manzanares
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Educación, 989-998, 2019
22019
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20