Seguir
Miguel Angel Queiruga Dios
Miguel Angel Queiruga Dios
Departamento de Didácticas Específicas. Universidad de Burgos
Dirección de correo verificada de ubu.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
Sustainability 12 (10), 4283, 2020
772020
Transformar el aula en un escenario de aprendizaje significativo
MAQ Dios, MCS Manzanares, EM García
Hekademos: revista educativa digital, 7-18, 2018
282018
Effectiveness of self-regulation and serious games for learning stem knowledge in primary education
MC Sáiz Manzanares, S Rodríguez Arribas, C Pardo Aguilar, ...
Psicothema, 2020
252020
Evaluación de estrategias metacognitivas: aplicación de métodos online
MC Sáiz-Manzanares, MÁ Queiruga-Dios
Revista de Psicología y Educación 13 (1), 33-45, 2018
212018
Assessment methods for service-learning projects in engineering in higher education: A systematic review
M Queiruga-Dios, MJ Santos Sánchez, MÁ Queiruga-Dios, ...
Frontiers in Psychology 12, 629231, 2021
182021
Cuestionarios de e-autoevaluación y e-feedback: una aplicación en Moodle
MCS Manzanares, MÁQ Dios, RM Sánchez, MCE Llamazares, ...
European Journal of Health Research:(EJHR) 4 (3), 135-148, 2018
172018
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education. Sustainability, 12 (10), 4283
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
162020
Observation of metacognitive skills in natural environments: a longitudinal study with mixed methods
MC Sáiz Manzanares, MÁ Queiruga Dios, CI García-Osorio, ...
Frontiers in Psychology 10, 2398, 2019
152019
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment (Implementación de un proyecto STEAM en Educación Secundaria …
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
Journal for the Study of Education and Development 44 (4), 871-908, 2021
142021
Systematic review on inclusive education, sustainability in engineering: An analysis with mixed methods and data mining techniques
MC Sáiz-Manzanares, S Gutiérrez-González, Á Rodríguez, ...
Sustainability 12 (17), 6861, 2020
122020
Has the stereotype of the scientist changed in early primary school–aged students due to COVID-19?
C Quílez-Cervero, M Diez-Ojeda, AA López Gallego, MÁ Queiruga-Dios
Education Sciences 11 (7), 365, 2021
102021
Detección del alumno en riesgo en titulaciones de Ciencias de la Salud: aplicación de técnicas de Learning Analytics
MCS Manzanares, RM Sánchez, ÁA González, MCE Llamazares, ...
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and …, 2018
92018
Problemas-Proyectos Adaptativos y Creativos en la enseñanza de las ciencias. Descripción de la metodología y apreciación de los estudiantes involucrados
MÁ Queiruga Dios, MC Sáiz Manzanares, E Montero García
62019
Formación del profesorado en Metodologías Activas desde Plataformas interactivas
MC Sáiz-Manzanares, MÁ Queiruga-Dios, ...
Temas actuales de investigación en las áreas de la Salud y la Educación, 39-44, 2017
62017
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education. Sustainability (Switzerland), 12 (10), 1–18
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
52020
Análisis de Protocolos en Alumnos de Educación Secundaria Obligatoria
MA Queiruga-Dios, MC Sáiz-Manzanares, E Montero-García
Tesis doctoral). Universidad de Burgos. http://hdl. handle. net/10259/5050, 2016
52016
Análisis de Protocolos en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria: Un análisis del pensamiento metacognitivo en la asignatura de Física
MA Queiruga Dios
Universidad de Burgos, 2016
52016
Citizen science projects: An opportunity for education in scientific literacy and sustainability
E López-Iñesta, MÁ Queiruga-Dios, D García-Costa, F Grimaldo
Metode Science Studies Journal, 32-39, 2022
32022
Assessment of the virtualised self-regulated learning ecology for the Didactics of Natural Sciences during the COVID-19 crisis
MAQ Dios, JBV Dorrío, MCS Manzanares, EL Inesta, MD Ojeda
Revista Publicaciones, 399-420, 2021
32021
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
MÁ Queiruga-Dios, E López-Iñesta, M Diez-Ojeda, MC Sáiz-Manzanares, ...
International Conference on EUropean Transnational Education, 257-267, 2020
32020
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20