Seguir
Jose-Reyes Ruiz-Gallardo
Jose-Reyes Ruiz-Gallardo
Catedrático de didáctica de las ciencias experimentales (UCLM); Investigador en Educación
Dirección de correo verificada de uclm.es
Título
Citado por
Citado por
Año
An automated object-based approach for the multiscale image segmentation of forest scenes
GJ Hay, G Castilla, MA Wulder, JR Ruiz
International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation 7 (4 …, 2005
4622005
Assessing student workload in Problem Based Learning: Relationships among teaching method, student workload and achievement. A case study in Natural Sciences
JR Ruiz-Gallardo, S Castaño, JJ Gómez-Alday, A Valdés
Teaching and teacher education 27 (3), 619-627, 2011
1422011
Garden-based learning: An experience with “at risk” secondary education students
JR Ruiz-Gallardo, A Verde, A Valdés
The Journal of Environmental Education 44 (4), 252-270, 2013
1132013
Size-constrained region merging (SCRM): an automated delineation tool for assisted photointerpretation
G Castilla, GJ Hay, JR Ruiz-Gallardo
Photogrammetric Engineering and Remote Sensing 74 (4), 409, 2008
1012008
OSE (2006): Cambios de ocupación del suelo en España. Implicaciones para la sostenibilidad
OS en España
Mundiprensa. Madrid, 2006
101*2006
El rincón de la ciencia y la actitud hacia las ciencias en educación infantil
C Gómez-Motilla, JR Ruiz-Gallardo
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias 13 (3), 643-666, 2016
822016
Application of remote sensing and GIS to locate priority intervention areas after wildland fires in Mediterranean systems: a case study from south-eastern Spain
JR Ruiz-Gallardo, S Castaño, A Calera
International Journal of Wildland Fire 13 (3), 241-252, 2004
752004
Do conservative agriculture practices increase soil water repellency?: A case study in citrus-cropped soils
JR González-Peñaloza, F. A., Cerdà, A., Zavala, L. M., Jordán, A., Giménez ...
Soil and Tillage Research 124, 233-239, 2012
662012
La evaluación en la formación inicial del profesorado: qué creemos hacer y qué perciben los alumnos.(The assessment in initial teacher training: what we do and what students …
JR Ruiz-Gallardo, E Ruiz Lara, N Ureña Ortín
CCD. Cultura, Ciencia y Deporte 8 (22), 17-29, 2013
60*2013
what are our students doing?
Ruiz-Gallardo
51*
Home-based family involvement and academic achievement. A case study in primary education
V Tárraga-García, VGFJR Ruiz-Gallardo
Educational Studies, 1-15, 2017
422017
Enseñanza de las ciencias, tecnología educativa y escuela rural: un estudio de casos
JM Sáez López, JR Ruiz-Gallardo
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias, 2013
422013
La universidad española ante el reto del EEES
J Reyes Ruiz-Gallardo, S Castaño
Escuela de Magisterio de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2008
392008
Influence of Cooperative Learning on Students' Self-Perception on Leadership Skills: A Case Study in Science Education.
JR Ruiz-Gallardo, I López-Cirugeda, C Moreno-Rubio
Higher Education Studies 2 (4), 40-48, 2012
342012
Modelling post-fire soil erosion hazard using ordinal logistic regression: A case study in South-eastern Spain
J Notario del Pino, JR Ruiz-Gallardo
Geomorphology, 2015
302015
Learning science concepts by teaching peers in a cooperative environment: A longitudinal study of preservice teachers
JR Ruiz-Gallardo, D Reavey
Journal of the Learning Sciences 28 (1), 73-107, 2019
262019
Los microorganismos en la educación primaria: ideas de los alumnos de 8 a 11 años e influencia de los libros de texto
MI Ballesteros, E Paños, JR Ruiz-Gallardo
ENSENANZA DE LAS CIENCIAS 36 (1), 79-98, 2018
262018
Influencia de Concept Cartoons en la motivación y resultados académicos de los estudiantes
M Galera Tébar, JR Ruiz-Gallardo
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, 2015
24*2015
Colegios rurales agrupados y formación universitaria
N Ruiz-Arriaga, JR Ruiz-Gallardo
Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado 21 (4), 215-240, 2017
202017
Visual literacy in primary science: Exploring anatomy cross-section production skills
B García Fernández, JR Ruiz-Gallardo
Journal of Science Education and Technology 26 (2), 161-174, 2017
192017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20