Preschool children’s social play and involvement in the outdoor environment N Miranda, I Larrea, A Muela, A Barandiaran Early Education and Development 28 (5), 525-540, 2017 | 77 | 2017 |
Children’s social play and affordance availability in preschool outdoor environments I Larrea, A Muela, N Miranda, A Barandiaran European early childhood education research journal 27 (2), 185-194, 2019 | 53 | 2019 |
Improving the quality of preschool outdoor environments: Getting children involved A Muela, I Larrea, N Miranda, A Barandiaran European Early Childhood Education Research Journal 27 (3), 385-396, 2019 | 43 | 2019 |
Child care quality and children's cortisol in Basque Country and the Netherlands HJ Vermeer, MG Groeneveld, I Larrea, MH van IJzendoorn, ... Journal of Applied Developmental Psychology 31 (4), 339-347, 2010 | 35 | 2010 |
Exploratory behaviour, emotional wellbeing and childcare quality in preschool education B Alexander, M Alexander, L de Arana Elena, JR Larrea, Iñaki and Vitoria Anales de psicología. 31 (nº 2), 570-578, 2015 | 29 | 2015 |
Definition, incidence and psychopathological consequences of child abuse and neglect A Muela, EL Arana, A Barandiaran, I Larrea, JR Vitoria, A Muela Child Abuse and Neglect–A Multidimensional Approach, 2-20, 2012 | 18 | 2012 |
Mejora del espacio exterior escolar desde la participación comunitaria N Miranda, I Larrea, A Muela, A Martínez de Lagos, A Barandiaran Ministerio de Educación, 2015 | 16 | 2015 |
La implicación del niño de 0 a 3 años en las experiencias del aula IL Hermida, EL de Arana Prado, AB Arteaga, JRV Gallastegi International Journal of Developmental and Educational Psychology 2 (1), 157-167, 2010 | 16 | 2010 |
Programa para la mejora de la sensibilidad (PMS) y habilidades de interacción del profesorado de Educación Infantil AB Arteaga, AM Aparicio, EL de Arana Prado, IL Hermida, ... Educatio Siglo XXI 33 (2 Julio), 281-302, 2015 | 11 | 2015 |
El Aprendizaje basado en problemas en la formación inicial del profesorado: innovando para mejorar M García, A Barandiaran, E López de Arana, A Martínez, JR Vitoria V Congreso de Docencia Universitaria. Valencia: Universidad Politécnica de …, 2008 | 7 | 2008 |
¿ Y si aprendemos en el exterior I Larrea, A Barandiaran Infancia: educar de 0 a 6 años 134, 4-7, 2012 | 6 | 2012 |
Conducta de exploración, bienestar emocional y calidad del cuidado en educación infantil A Barandiaran, A Muela, EL de Arana, I Larrea, JR Vitoria Anales de Psicología/Annals of Psychology 31 (2), 570-578, 2015 | 5 | 2015 |
Berrikuntza Haur Hezkuntzako kanpo espazioan: diseinuaren kalitatea eta haurraren jolasa M Artola, I Larrea, A Barandiaran Tantak. Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria 29 (1), 2017 | 2 | 2017 |
Definition, Incidence and Psychopathological Consequences of Child Abuse and Neglect AM Aparicio, EL de Arana Prado, AB Arteaga, IL Hermida, ... Child Abuse and Neglect-A Multidimensional Approach, 1-18, 2012 | 2 | 2012 |
Vivencias sobre la maternidad: aspectos que tener en cuenta en la promoción de la salud infantil E López de Arana Prado, A Barandiaran Arteaga Pediatría Atención Primaria 20 (79), 237-243, 2018 | 1 | 2018 |
Eskoletako kanpo-espazioaren diseinua eta genero-desberdintasunak haurren jolasean eta garapen kognitiboan I Larrea, A Barandiaran Aldiri, 2017 | 1 | 2017 |
¿ Qué presencia tienen en el aula de educación infantil los elementos de la formación en psicomotricidad? ES Arruti, MM Sadaba, AB Arteaga, IA Landa, IL Hermida Aula de infantil, 25-29, 2023 | | 2023 |
Berrikuntza prozesuetan irakaslearen rolak duen garrantzia eta eragina: Bizkaiko ikastetxe baten ikerketa kasua IS Alberdi, A Barandiaran Tantak. EHUko Hezkuntza Aldizkaria. 33 (1), 107-136, 2021 | | 2021 |
La evaluación en educación infantil I Arregui Landa, A Barandiaran Arteaga, N Iñurrategi Irizar, ... Grao, 2021 | | 2021 |
Para qué evaluar AB Arteaga La evaluación en educación infantil, 37-42, 2021 | | 2021 |