Seguir
Roser Pintó
Roser Pintó
Dirección de correo verificada de uab.cat
Título
Citado por
Citado por
Año
Introducing curriculum innovations in science: Identifying teachers' transformations and the design of related teacher education
R Pintó
Science education 89 (1), 1-12, 2005
2602005
Students' reading of innovative images of energy at secondary school level
J Ametller, R Pintó
International Journal of Science Education 24 (3), 285-312, 2002
2272002
Students' difficulties in reading images. Comparing results from four national research groups
R Pintó, J Ametller
International Journal of Science Education 24 (3), 333-341, 2002
1482002
Tres enfoques de la investigación sobre concepciones alternativas
R Pintó, JA Maymí, RG Carrillo
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 1996
1311996
Tres enfoques de la investigación sobre concepciones alternativas
R Pintó, JA Maymí, RG Carrillo
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 1996
1311996
Using research on teachers' transformations of innovations to inform teacher education. The case of energy degradation
R Pintó, D Couso, R Gutierrez
Science education 89 (1), 38-55, 2005
1122005
Analyzing students’ learning progressions throughout a teaching sequence on acoustic properties of materials with a model-based inquiry approach
MI Hernández, D Couso, R Pintó
Journal of Science Education and Technology 24, 356-377, 2015
772015
El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica
V López Simó, D Couso, C Simarro Rodríguez, A Garrido Espeja, ...
Enseñanza de las Ciencias, 0691-698, 2017
682017
Identifying secondary-school students’ difficulties when reading visual representations displayed in physics simulations
V Lopez, R Pinto
International Journal of Science Education 39 (10), 1353-1380, 2017
602017
Introduction to the science teacher training in an information society (STTIS) project
R Pinto
International Journal of Science Education 24 (3), 227-234, 2002
482002
Análisis del contenido del discurso cooperativo de los profesores de ciencias en contextos de innovación didáctica
D Couso, R Pintó Casulleras
Enseñanza de las Ciencias 27 (1), 005-18, 2009
452009
Indagació basada en la modelització: un marc per al treball pràctic
C Simarro Rodríguez, D Couso, R Pintó Casulleras
Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, 0035-43, 2013
442013
Scientific processes in PISA tests observed for science teachers
R Pinto, S El Boudamoussi
International Journal of Science Education 31 (16), 2137-2159, 2009
432009
The analysis of students’ conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials
MI Hernández, D Couso, R Pintó
Journal of Science Education and Technology 21, 702-712, 2012
372012
Educational proposal using new technologies and telematic net for physics
R Martongelli, M Michelini, LG Santi
362000
Contributions from science education research
R Pento, D Couso
Springer, 2007
332007
Biología 2
P Campos, N Sanmartí, D Torres, B Mingo, MA Fernández, N Boixaderas, ...
Ed. Limusa S. A: México 200, 2002
262002
¿ Qué modelo de energía deseamos que construyan nuestros estudiantes de secundaria?
R Pintó
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, 41-54, 2004
242004
Las tecnologías digitales en la enseñanza de la Física y de la Química
R Pintó
Didáctica de la física y la química, 169-192, 2011
232011
Factors shaping the uptake of ICT in science classrooms. A study of a large-scale introduction of interactive whiteboards and computers
C Grimalt-Álvaro, J Ametller, R Pintó
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education 27 (1), 2019
212019
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20