Manuela Vega Zamora
Manuela Vega Zamora
Profesora de Comercialización e Investigación de Mercados. Universidad de Jaén
Dirección de correo verificada de ujaen.es
Título
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Año
Organic as a heuristic cue: What Spanish consumers mean by organic foods
M Vega‐Zamora, FJ Torres‐Ruiz, EM Murgado‐Armenteros, ...
Psychology & Marketing 31 (5), 349-359, 2014
842014
The influence of the term ‘organic’on organic food purchasing behavior
VZ Manuela, PR Manuel, MMA Eva, TRF José
Procedia-Social and Behavioral Sciences 81, 660-671, 2013
702013
Differences between online and face to face focus groups, viewed through two approaches
EM Murgado-Armenteros, FJ Torres-Ruiz, M Vega-Zamora
Journal of theoretical and applied electronic commerce research 7 (2), 73-86, 2012
512012
Towards sustainable consumption: Keys to communication for improving trust in organic foods
M Vega-Zamora, FJ Torres-Ruiz, M Parras-Rosa
Journal of Cleaner Production 216, 511-519, 2019
312019
Análisis de la confusión sobre los aceites de oliva y su efecto en el mercado
FJ Torres-Ruiz, M Vega-Zamora, M Gutiérrez-Salcedo
Distribución y consumo 122, 1-8, 2012
262012
El comportamiento del consumidor de alimentos ecológicos en España: un estudio exploratorio a partir de variables sociodemográficas y económicas
MV Zamora, MP Rosa, FJT Ruíz
Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro, 169, 2007
252007
Los factores impulsores e inhibidores del consumo de alimentos ecológicos en España. El caso del aceite de oliva
MV Zamora, MP Rosa, FJT Ruiz, EMM Armenteros
Interciencia 36 (3), 178-184, 2011
242011
A powerful word: The influence of the term'organic'on perceptions and beliefs concerning food
M Vega-Zamora, M Parras-Rosa, EM Murgado-Armenteros, ...
International Food and Agribusiness Management Review 16 (1030-2016-82954 …, 2013
232013
El comportamiento del consumidor de aceite de oliva virgen extra ecológico en España. Un estudio exploratorio
M Vega-Zamora
Agroalimentaria 19 (37), 51-60, 2013
202013
Sustainable consumption: Proposal of a multistage model to analyse consumer behaviour for organic foods
FJ Torres‐Ruiz, M Vega‐Zamora, M Parras‐Rosa
Business Strategy and the Environment 27 (4), 588-602, 2018
192018
Posicionamiento de envases en el mercado del aceite de oliva virgen extra: un estudio exploratorio
M Parras-Rosa, M Vega-Zamora, FJ Torres-Ruiz, ...
ITEA 109, 107-123, 2013
172013
False barriers in the purchase of organic foods. The case of extra virgin olive oil in Spain
FJ Torres-Ruiz, M Vega-Zamora, M Parras-Rosa
Sustainability 10 (2), 461, 2018
142018
El aceite de oliva como elemento nuclear para el desarrollo del turismo
EMM Armenteros, FJT Ruíz, MP Rosa, MV Zamora
Turismo Gastronómico: Estrategias de marketing y experiencias de éxito, 191-220, 2011
142011
Efectos del envase en la percepción de calidad de los aceites de oliva en un contexto de prueba
FJT Ruiz, EMM Armenteros, MV Zamora, MG Salcedo
Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, 2010
122010
Key determinants of organic food consumption: The case of olive oil in Spain
M Vega-Zamora, FJ Torres-Ruiz, M Parras-Rosa
HortScience 53 (8), 1172-1178, 2018
92018
Un modelo explicativo del comportamiento del consumidor de aceite de oliva ecológico en España
MV Zamora
Universidad de Jaén, 2011
92011
El sobreprecio del aceite de oliva ecologico frente al del conventional a nivel minorista, como factor explicativo de su escasa cuota de ventas en Espana
M Rosa, M Zamora, M Salcedo
Revista española de estudios agrosociales y pesqueros, 145-160, 2011
82011
You are what you eat: the relationship between values and organic food consumption
M Vega-Zamora, M Parras-Rosa, FJ Torres-Ruiz
Sustainability 12 (9), 3900, 2020
72020
Influence of the commercial distribution model on the surcharge for organic foods in Spain
M Vega-Zamora, M Parras-Rosa, FJ Torres-Ruiz
JOURNAL OF FOOD AGRICULTURE & ENVIRONMENT 11 (2), 285-290, 2013
52013
Exploring the ‘Organic’Attribute in the Perception of Iconic Foods: The Case of Olive Oil in Spain
M Vega-Zamora, M Parras-Rosa, FJ Torres-Ruiz
Outlook on agriculture 42 (4), 243-247, 2013
42013
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20