Follow
Irene Castellano-Risco
Title
Cited by
Cited by
Year
The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?
I Castellano-Risco, R Alejo-González, AM Piquer-Píriz
System 91, 102263, 2020
412020
Cómo el uso de un enfoque AICLE puede afectar al vocabulario receptivo en estudiantes de secundaria
I Castellano-Risco
Nuevas aportaciones al estudio de la enseñanza y aprendizaje de lenguas, 137-149, 2017
18*2017
Receptive vocabulary and learning strategies in secondary school CLIL and non-CLIL learners
I Castellano-Risco
Onomázein, 28-48, 2018
172018
Lecturers’ training needs in EMI programmes: Beyond language competence
AM Piquer-Píriz, IO Castellano-Risco
Alicante Journal of English Studies/Revista Alicantina de Estudios Ingleses …, 2021
142021
Measuring secondary-school L2 learners vocabulary knowledge: Metaphorical competence as part of general lexical competence
I Castellano-Risco, AM Piquer-Píriz
Metaphor in Foreign Language Instruction 42, 199, 2019
42019
Las estrategias de aprendizaje de vocabulario: Estudio evolutivo de su uso en alumnos AICLE e ILE en Extremadura
IO Castellano Risco
Universidad de Extremadura, Facultad de Educación, 2019
42019
Vocabulary learning strategies: their relation to learning success
I Castellano-Risco
Lenguaje y textos 48, 11-20, 2018
32018
Análisis del uso de estrategias de aprendizaje de vocabulario por alumnos de secciones bilingües de Educación Secundaria
I Castellano-Risco
Campo Abierto: Revista de Educación 37 (2), 133-144, 2018
32018
Estrategias de aprendizaje y conocimiento léxico: un estudio sobre el alumnado de educación secundaria en programas de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera
I Castellano Risco
Universidad de Extremadura, 2021
22021
Percepciones de los maestros de la provincia de Badajoz ante AICLE
ML Pérez, IOC Risco
Campo Abierto. Revista de Educación 39 (1), 1-9, 2020
22020
Understanding the selection of vocabulary learning strategies: The impact of the language teaching approach
IC Risco
Journal of English studies 17, 75-101, 2019
22019
Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourse
I Castellano-Risco, M Martín-Gilete, A Hijazo-Gascón, ...
Vigo International Journal of Applied Linguistics, 77-105, 2023
12023
Lexical Knowledge and Amount of L2 Exposure: A Study on CLIL Primary-school Learners’ Receptive Vocabulary Knowledge
IOC Risco
ES Review. Spanish Journal of English Studies, 133-156, 2022
12022
ICLUEX Integración de Contenidos y Lengua Extranjera en la Universidad de Extremadura: guía sobre recursos para el desarrollo de destrezas académicas en la enseñanza …
AM Piquer Píriz, I Castellano Risco, R Alejo González, M Martín Gilete, ...
Cáceres: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones, 2022, 2022
12022
METCLIL corpus v1
R Alejo, AM Piquer-Píriz, I Castellano-Risco, M Martín-Gilete, ...
Lexical Computing CZ sro, 2021
12021
CLIL and academic vocabulary: a preliminary study of secondary-school learners’ academic vocabulary size
I Castellano-Risco
EPiC Series in Language and Linguistics 3, 27-32, 2018
12018
Estrategias de aprendizaje y conocimiento léxico: un estudio sobre el alumnado de educación secundaria en programas de aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera
IOC Risco
Universidad de Extremadura, 2021
2021
Learning strategies and vocabulary knowledge: a study of secondary-school learners in content and Language Integrated Learning programmes
I Castellano Risco
2021
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico el caso de alumnos de Educación Secundaria
I Castellano Risco
Cauce: Revista Internacional de Filología, Comunicación y sus Didácticas, 42 …, 2019
2019
Las estrategias de aprendizaje de vocabulario: su relación con el éxito académico
I Castellano-Risco
Lenguaje y Textos, 11-20, 2018
2018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20