Seguir
Vicenta Ávila
Vicenta Ávila
Afiliación desconocida
No hay ninguna dirección de correo electrónico verificada.
Título
Citado por
Citado por
Año
La integración de estudiantes con discapacidad en los estudios superiores
F Alcantud Marín, V Ávila Clemente, MC Asensi Borrás
2012000
Easy‐to‐read texts for students with intellectual disability: linguistic factors affecting comprehension
I Fajardo, V Ávila, A Ferrer, G Tavares, M Gómez, A Hernández
Journal of applied research in intellectual disabilities 27 (3), 212-225, 2014
1502014
Towards text simplification for poor readers with intellectual disability: When do connectives enhance text cohesion?
I Fajardo, G Tavares, V Ávila, A Ferrer
Research in developmental disabilities 34 (4), 1267-1279, 2013
572013
Training young adults with intellectual disability to read critically on the internet
P Delgado, V Ávila, I Fajardo, L Salmerón
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities 32 (3), 666-677, 2019
382019
TuinLEC, an intelligent tutoring system to improve reading literacy skills/TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora
E Vidal-Abarca, R Gilabert, A Ferrer, V Ávila, T Martínez, A Mañá, ...
Journal for the Study of Education and Development 37 (1), 25-56, 2014
332014
Learning from text and video blogs: comprehension effects on secondary school students
P Delgado, Ø Anmarkrud, V Avila, L Altamura, SM Chireac, A Pérez, ...
Education and Information Technologies, 1-27, 2022
232022
Análisis de la problemática de los alumnos con deficiencias visuales en los estudios universitarios: El caso de la Universitat de Valencia
V Ávila
Estudi General. Tesis Doctoral: Universitat de València, 1998
231998
READ-COGvid: a database from reading and media habits during COVID-19 confinement in Spain and Italy
L Salmerón, B Arfé, V Avila, R Cerdán, R De Sixte, P Delgado, I Fajardo, ...
Frontiers in Psychology 11, 575241, 2020
222020
Nuevas Tecnologías y personas con discapacidad
F Alcantud, V Avila, R Romero
Minusval 112, 22-27, 2002
192002
Who do you refer to? How young students with mild intellectual disability confront anaphoric ambiguities in texts and sentences
G Tavares, I Fajardo, V Avila, L Salmerón, A Ferrer
Research in developmental disabilities 38, 108-124, 2015
182015
La evaluación del conocimiento metalingüístico en niños del último ciclo de la educación infantil peruana
LCY Almonacid, VÁ Clemente
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 10 (1), 195-209, 2017
152017
Depresión y riesgo suicida en pacientes con diabetes mellitus tipo 2 en la unidad de salud del IMSS de Ciudad del Carmen, Campeche
V Ávila, G Apolinar
TEMAS de Ciencia y Tecnología 20 (58), 37-44, 2016
132016
TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora
E Vidal-Abarca Gámez, R Gilabert Pérez, A Ferrer, V Ávila Clemente, ...
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje …, 2014
122014
Assessing virtual reality as a tool for support imagination
F Alcantud, G Herrera, G Labajo, I Dolz, C Gayá, V Avila, A Blanquer, ...
Computers Helping People with Special Needs: 8th International Conference …, 2002
122002
Educación emocional en jóvenes con discapacidad intelectual: evaluación de una intervención en contexto universitario
B Lucas-Molina, V Ávila Clemente, A Pérez de Albéniz, ...
112021
Warm elaborated feedback. Exploring its benefits on post-feedback behaviour
R De Sixte, A Mañá, V Ávila, E Sánchez
Educational Psychology 40 (9), 1094-1112, 2020
112020
Estudio del Impacto de las Nuevas Tecnologías en las personas con discapacidad
F Alcantud, V Avila, R Martínez, R Romero
IMSERSO. Servei de Publicacions de la Universitat de Valencia, 2001
112001
Club de lectura fácil para alumnos con discapacidad intelectual: experiencia piloto
CP Machado, VÁ Clemente
Revista Síndrome de Down: Revista española de investigación e información …, 2017
102017
Does formative feedback on search behaviour help students in answering comprehension questions from an available text?/¿ Ayuda la retroalimentación formativa sobre el …
AC Llorens, E Vidal-Abarca, R Cerdán, V Ávila
Journal for the Study of Education and Development 38 (4), 808-841, 2015
102015
The skills related to the early reading acquisition in Spain and Peru
P Selles, V Avila, T Martinez, L Ysla
Plos one 13 (3), e0193450, 2018
92018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20