Juan José Igartua Perosanz (ORCID: 0000-0002-9865-2714)
Juan José Igartua Perosanz (ORCID: 0000-0002-9865-2714)
(Full) Professor of Media Psychology. University of Salamanca
Verified email at usal.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Métodos cuantitativos de investigación en comunicación
JJ Igartua
Barcelona, Bosch, 2006
8882006
Teoría e investigación en comunicación social
JJ Igartua, ML Humanes
Síntesis, 2004
493*2004
Identification with characters and narrative persuasion through fictional feature films
JJ Igartua
Communications 35 (4), 347-373, 2010
2732010
La inmigración en la prensa española. Aportaciones empíricas y metodológicas desde la teoría del encuadre noticioso
JJ Igartua, C Muñiz, L Cheng
Migraciones 17, 143-181, 2005
2432005
Encuadres noticiosos e inmigración: un análisis de contenido de la prensa y televisión españolas
JJ Igartua, C Muñiz
Zer. Revista de Estudios de Comunicación 9 (16), 87-104, 2004
203*2004
Moderating effect of group cue while processing news on immigration: Is the framing effect a heuristic process?
JJ Igartua, L Cheng
Journal of Communication 59 (4), 726-749, 2009
1892009
Changing real-world beliefs with controversial movies: Processes and mechanisms of narrative persuasion
JJ Igartua, I Barrios
Journal of Communication 62 (3), 514-531, 2012
1842012
El tratamiento informativo de la inmigración en los medios de comunicación españoles. Un análisis de contenido desde la Teoría del Framing
JJ Igartua, C Muñiz, JA Otero, M De la Fuente
Estudios sobre el Mensaje Periodístico 13, 91-110, 2007
1402007
Identificación con los personajes y disfrute ante largometrajes de ficción. Una investigación empírica
JJ Igartua, C Muñiz
Comunicación y Sociedad 2 (1), 25-52, 2008
1352008
Art and remembering traumatic collective events: The case of the Spanish Civil War
J Igartua, D Paez
Collective memory of political events, 79-102, 1997
134*1997
El método científico aplicado a la investigación en comunicación social
JJ Igartua, ML Humanes
Portal de la Comunicación del INCOM. Aula abierta, 2004
1322004
Cognitive, attitudinal, and emotional effects of news frame and group cues, on processing news about immigration
JJ Igartua, F Moral-Toranzo, I Fernández
Journal of Media Psychology, 2012
1312012
Validez y fiabilidad de una escala de empatía e identificación con los personajes
JJ Igartua, D Páez
Psicothema 10 (2), 423-436, 1998
1291998
Persuasión narrativa: El papel de la identificación con los personajes a través de las culturas
JJ Igartua
Editorial Club Universitario, 2007
111*2007
Imágenes de la inmigración a través de la fotografía de prensa. Un análisis de contenido
C Muñiz, JJ Igartua, JA Otero
Comunicación y Sociedad 19 (1), 103-128, 2006
1082006
To think or not to think: Two pathways towards persuasion by short films on AIDS prevention
JJ Igartua, L Cheng, O Lopes
Journal of Health communication 8 (6), 513-528, 2003
1072003
El tratamiento informativo de la inmigración en la prensa y la televisión española. Una aproximación empírica desde la teoría del Framing
JJ Igartua, C Muñiz, JA Otero
Global Media Journal México 3 (5), 2006
972006
Identification with characters, elaboration, and counterarguing in entertainment-education interventions through audiovisual fiction
JJ Igartua, J Vega Casanova
Journal of health communication 21 (3), 293-300, 2016
872016
Efectos cognitivos y afectivos de los encuadres noticiosos de la inmigración
JJ Igartua, JA Otero, C Muñiz, L Cheng, J Gómez
Medios de comunicación, Inmigración y Sociedad, 197-232, 2007
802007
Framing Latin America in the Spanish press: A cooled down friendship between two fraternal lands
JJ Igartua, L Cheng, C Muňiz
Walter de Gruyter 30 (3), 359-372, 2005
792005
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20