Víctor B. Arias González
Víctor B. Arias González
Verified email at usal.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Las actitudes hacia las matemáticas: construcción y validación de un instrumento para su medida
AP Picos, VA González, BA Martínez
Revista de psicodidáctica 19 (1), 67-91, 2014
152*2014
Capítulo 13. Trastorno por déficit de atención con hiperactividad en niños y adultos. Discapacidad e Inclusión: Manual para la docencia
VB Arias González, MA Verdugo Alonso, LE Gómez Sánchez
Amarú Ediciones, 2013
108*2013
Psicología de la educación para docentes
JI Navarro Gumán, C Martín Bravo
Comercial Grupo ANAYA, SA, 2017
762017
A comparison of alternative models of individual quality of life for social service recipients
LE Gómez, MÁ Verdugo, B Arias, V Arias
Social Indicators Research 101 (1), 109-126, 2011
762011
An in-depth psychometric analysis of the Connor-Davidson Resilience Scale: calibration with Rasch-Andrich model
VBA González, MTC Sierra, BA Martínez, A Martínez-Molina, FP Ponce
Health and quality of life outcomes 13 (1), 1-12, 2015
502015
General and specific attention-deficit/hyperactivity disorder factors of children 4 to 6 years of age: An exploratory structural equation modeling approach to assessing symptom …
VB Arias, FP Ponce, A Martínez-Molina, B Arias, D Núñez
Journal of Abnormal Psychology 125 (1), 125, 2016
392016
Does quality of life differ for children with autism spectrum disorder and intellectual disability compared to peers without autism?
VB Arias, LE Gómez, ML Morán, MÁ Alcedo, A Monsalve, Y Fontanil
Journal of Autism and Developmental Disorders 48 (1), 123-136, 2018
352018
A new scale for the measurement of quality of life in children with intellectual disability
LE Gómez, MÁ Alcedo, B Arias, Y Fontanil, VB Arias, A Monsalve, ...
Research in Developmental disabilities 53, 399-410, 2016
342016
Terapia asistida por caballos: nueva propuesta de clasificación, programas para personas con discapacidad intelectual y buenas prácticas
VA Torre, BA Martínez, R Morentin
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual 39 (226), 44-62, 2008
282008
Evaluación de actitudes de los profesionales hacia las personas con discapacidad
V Arias González, B Arias Martínez, MÁ Verdugo Alonso, M Rubia Avi, ...
272018
Bifactor models of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): An evaluation of three necessary but underused psychometric indexes
VB Arias, FP Ponce, DE Núñez
Assessment 25 (7), 885-897, 2018
262018
El constructo de calidad de vida en niños y adolescentes con discapacidades múltiples y profundas: propuesta para su evaluación
LEG Sánchez, EP Suárez, MÁA Suárez, AM González, YF Gómez, ...
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual 45 (249), 56-69, 2014
242014
Is small still beautiful for the Strengths and Difficulties Questionnaire? Novel findings using exploratory structural equation modeling
LE Garrido, JR Barrada, JA Aguasvivas, A Martínez-Molina, VB Arias, ...
Assessment 27 (6), 1349-1367, 2020
232020
Internal structure of the Community Assessment of Psychic Experiences—Positive (CAPE-P15) scale: Evidence for a general factor
D Núñez, V Arias, E Vogel, L Gómez
Schizophrenia research 165 (2-3), 236-242, 2015
222015
Escala KidsLife: evaluación de la calidad de vida de niños y adolescentes con discapacidad intelectual
LE Gómez
Instituto Universitario de Integración en la Comunidad, 2016
172016
Capítulo 3. Actitudes hacia la discapacidad
BA Martínez, MÁV Alonso, LEG Sánchez, VA González
Discapacidad e inclusión: manual de docencia, 61-88, 2013
172013
Non-reciprocal friendships in a school-age boy with autism: the ties that build?
J Rodríguez-Medina, H Rodríguez-Navarro, V Arias, B Arias, MT Anguera
Journal of Autism and Developmental Disorders 48 (9), 2980-2994, 2018
162018
Evaluación de la calidad de programas de educación patrimonial: construcción y calibración de la escala Q-Edutage
OF Merillas, SG Ceballos, B Arias, VB Arias
Revista de Psicodidáctica 24 (1), 31-38, 2019
152019
The influence of the trainer on the motivation and resilience of sportspeople: A study from the perspective of self-determination theory
R Trigueros, JM Aguilar-Parra, AJ Cangas-Díaz, JM Fernández-Batanero, ...
PloS one 14 (8), e0221461, 2019
142019
The negative wording factor of Core Self-Evaluations Scale (CSES): Methodological artifact, or substantive specific variance?
VB Arias, B Arias
Personality and Individual Differences 109, 28-34, 2017
142017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20