Víctor B. Arias González
Víctor B. Arias González
Verified email at usal.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Las actitudes hacia las matemáticas: construcción y validación de un instrumento para su medida
A Palacios, V Arias, B Arias
Revista de psicodidáctica, 2014
141*2014
Capítulo 13. Trastorno por déficit de atención con hiperactividad en niños y adultos. Discapacidad e Inclusión: Manual para la docencia
VB Arias González, MA Verdugo Alonso, LE Gómez Sánchez
Amarú Ediciones, 2013
97*2013
A comparison of alternative models of individual quality of life for social service recipients
LE Gómez, MÁ Verdugo, B Arias, V Arias
Social Indicators Research 101 (1), 109-126, 2011
752011
Psicología de la educación para docentes
JI Navarro Gumán, C Martín Bravo
Comercial Grupo ANAYA, SA, 2017
742017
An in-depth psychometric analysis of the Connor-Davidson Resilience Scale: calibration with Rasch-Andrich model
VBA González, MTC Sierra, BA Martínez, A Martínez-Molina, FP Ponce
Health and Quality of Life Outcomes 13 (1), 154, 2015
472015
General and specific attention-deficit/hyperactivity disorder factors of children 4 to 6 years of age: An exploratory structural equation modeling approach to assessing symptom …
VB Arias, FP Ponce, A Martínez-Molina, B Arias, D Núñez
Journal of Abnormal Psychology 125 (1), 125, 2016
352016
Glacier inventory and recent glacier variations in the Andes of Chile, South America
G Barcaza, SU Nussbaumer, G Tapia, J Valdés, JL García, Y Videla, ...
Annals of Glaciology 58 (75pt2), 166-180, 2017
332017
A new scale for the measurement of quality of life in children with intellectual disability
LE Gómez, MÁ Alcedo, B Arias, Y Fontanil, VB Arias, A Monsalve, ...
Research in Developmental disabilities 53, 399-410, 2016
322016
Does quality of life differ for children with autism spectrum disorder and intellectual disability compared to peers without autism?
VB Arias, LE Gómez, ML Morán, MÁ Alcedo, A Monsalve, Y Fontanil
Journal of Autism and Developmental Disorders 48 (1), 123-136, 2018
302018
Terapia asistida por caballos: nueva propuesta de clasificación, programas para personas con discapacidad intelectual y buenas prácticas
V Arias, B Arias, R Morentin
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual 226 (39), 18-30, 2008
282008
Bifactor models of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): An evaluation of three necessary but underused psychometric indexes
VB Arias, FP Ponce, DE Núñez
Assessment 25 (7), 885-897, 2018
252018
El constructo de calidad de vida en niños y adolescentes con discapacidades múltiples y profundas: propuesta para su evaluación
LE Gómez, E Peña, MA Alcedo, A Monsalve, Y Fontail, MA Verdugo, ...
Siglo Cero 45 (1), 56-69, 2014
232014
Internal structure of the Community Assessment of Psychic Experiences—Positive (CAPE-P15) scale: Evidence for a general factor
D Núñez, V Arias, E Vogel, L Gómez
Schizophrenia research 165 (2-3), 236-242, 2015
202015
Evaluación de actitudes de los profesionales hacia las personas con discapacidad
V Arias González, B Arias Martínez, MÁ Verdugo Alonso, M Rubia Avi, ...
192018
Is small still beautiful for the Strengths and Difficulties Questionnaire? Novel findings using exploratory structural equation modeling
LE Garrido, JR Barrada, JA Aguasvivas, A Martínez-Molina, VB Arias, ...
Assessment 27 (6), 1349-1367, 2020
162020
The negative wording factor of Core Self-Evaluations Scale (CSES): Methodological artifact, or substantive specific variance?
VB Arias, B Arias
Personality and Individual Differences 109, 28-34, 2017
152017
Capítulo 3. Actitudes hacia la discapacidad
BA Martínez, MÁV Alonso, LEG Sánchez, VA González
Discapacidad e inclusión: manual de docencia, 61-88, 2013
152013
Non-reciprocal friendships in a school-age boy with autism: the ties that build?
J Rodríguez-Medina, H Rodríguez-Navarro, V Arias, B Arias, MT Anguera
Journal of Autism and Developmental Disorders 48 (9), 2980-2994, 2018
142018
Escala KidsLife: evaluación de la calidad de vida de niños y adolescentes con discapacidad intelectual
LE Gómez
Instituto Universitario de Integración en la Comunidad, 2016
132016
Assessing the quality of heritage education programs: Construction and calibration of the Q-Edutage scale
OF Merillas, SG Ceballos, B Arias, VB Arias
Revista de Psicodidáctica (English ed.) 24 (1), 31-38, 2019
122019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20