Follow
SUSANA OLMOS MIGUELÁÑEZ (http://orcid.org/0000-0002-0816-4179)
SUSANA OLMOS MIGUELÁÑEZ (http://orcid.org/0000-0002-0816-4179)
Grupo GRIAL. Phd Education. University of Salamanca. Spain
Verified email at usal.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Informal tools in formal contexts: Development of a model to assess the acceptance of mobile technologies among teachers
JC Sánchez-Prieto, S Olmos-Migueláñez, FJ García-Peñalvo
Computers in Human Behavior 55, 519-528, 2016
3522016
MLearning and pre-service teachers: An assessment of the behavioral intention using an expanded TAM model
JC Sánchez-Prieto, S Olmos-Migueláñez, FJ García-Peñalvo
Computers in human behavior 72, 644-654, 2017
3072017
Understanding mobile learning: devices, pedagogical implications and research lines
JCS Prieto, SO Migueláñez, FJ García-Peñalvo
Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información …, 2014
2022014
Cultural values and technology adoption: A model comparison with university teachers from China and Spain
F Huang, T Teo, JC Sánchez-Prieto, FJ García-Peñalvo, ...
Computers & Education 133, 69-81, 2019
1902019
Evaluación formativa y sumativa de estudiantes universitarios: aplicación de las tecnologías a la evaluación educativa
S Olmos Migueláñez
Ediciones Universidad de Salamanca, 2008
1472008
Break the walls! Second-Order barriers and the acceptance of mLearning by first-year pre-service teachers
JC Sánchez-Prieto, Á Hernández-García, FJ García-Peñalvo, ...
Computers in Human Behavior 95, 158-167, 2019
1392019
Experimental evaluation of the impact of b-learning methodologies on engineering students in Spain
AB González, MJ Rodríguez, S Olmos, M Borham, F García
Computers in Human Behavior 29 (2), 370-377, 2013
1282013
Exploring the unknown: The effect of resistance to change and attachment on mobile adoption among secondary pre‐service teachers
JC Sánchez‐Prieto, F Huang, S Olmos‐Migueláñez, FJ García‐Peñalvo, ...
British Journal of Educational Technology 50 (5), 2433-2449, 2019
1142019
¿ Utilizarán los futuros docentes las tecnologías móviles? Validación de una propuesta de modelo TAM extendido
JCS Prieto, SO Migueláñez, FJ García-Peñalvo
Revista de Educación a Distancia (RED), 2017
1072017
Propiedades métricas y estructura dimensional de la adaptación española de una escala de evaluación de competencia informacional autopercibida (IL-HUMASS)
MJ Rodríguez-Conde, SO Migueláñez, FM Abad
Revista de Investigación Educativa 30 (2), 347-365, 2012
1032012
Evaluación de factores relacionados con la eficacia escolar en PISA 2015. Un análisis multinivel= Assessment of factors related to school effectiveness in PISA 2015. A …
A Gamazo, F Martínez-Abad, S Olmos-Migueláñez
Ministerio de Educación, 2015
982015
Versión en español de una herramienta para el análisis de la influencia de los factores socioculturales en la aceptación de TIC de los docentes universitarios
FJ García-Peñalvo, F Huang, JC Sánchez-Prieto, T Teo, ...
Grupo GRIAL, 2017
802017
Adolescencia, tiempo libre y educación. Un estudio con alumnos de la ESO
JMM Rodríguez, SO Migueláñez
Educación xx1 13 (2), 139-162, 2010
772010
Metodologías de aprendizaje colaborativo a través de la tecnologías
A Hernández Martín, S Olmos Migueláñez
Ediciones Universidad de Salamanca, 2011
722011
Diseño del proceso de evaluación de los estudiantes universitarios españoles:¿ responde a una evaluación por competencias en el Espacio Europeo de Educación Superior?
S Olmos-Migueláñez
Revista iberoamericana de Educación 53 (1), 1-13, 2010
65*2010
Evaluación de un programa de formación en competencias informacionales para el futuro profesorado de ESO Evaluation of a information literacy training program for future …
F Martínez-Abad, S Olmos-Migueláñez, MJ Rodríguez-Conde
Revista de educación nº 370. Octubre-Diciembre 2015 370, 2015045, 2015
642015
Key factors for determining student satisfaction in engineering: A regression study
AB González-Rogado, MJ Rodríguez Conde, S Olmos Migueláñez, ...
622014
Metodologías de aprendizaje colaborativo a través de las tecnologías
AH Martín, SO Migueláñez
Ediciones Universidad de Salamanca, 2011
612011
Mobile learning adoption from informal into formal: an extended TAM model to measure mobile acceptance among teachers
JCS Prieto, SO Migueláñez, FJ García-Peñalvo
Proceedings of the Second International Conference on Technological …, 2014
592014
ICTs integration in education: mobile learning and the technology acceptance model (TAM)
JCS Prieto, SO Migueláñez, FJ García-Peñalvo
Proceedings of the second international conference on technological …, 2014
582014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20