Follow
Pablo Antonio Archila, Ph.D.
Title
Cited by
Cited by
Year
La investigación en argumentación y sus implicaciones en la formación inicial de profesores de ciencias
PA Archila
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 2012
962012
Using history and philosophy of science to promote students’ argumentation: A teaching–learning sequence based on the discovery of oxygen
PA Archila
Science & Education 24 (9), 1201-1226, 2015
502015
Using drama to promote argumentation in science education: The case of “Should’ve”
PA Archila
Science & Education 26 (3), 345-375, 2017
462017
La Argumentación y sus aportes a la enseñanza bilingüe de las ciencias
PA Archila
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 10 (3), 406-423, 2013
462013
Towards Covid-19 literacy
PA Archila
Science & Education 30 (4), 785–808, 2021
422021
Using formative assessment to promote argumentation in a university bilingual science course
PA Archila
International Journal of Science Education 40 (13), 1669–1695, 2018
412018
Using historical scientific controversies to promote undergraduates’ argumentation
PA Archila
Science & Education 29 (3), 647–671, 2020
302020
Bilingual university science courses: a questionnaire on professors’ practices and espoused beliefs
PA Archila
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 23 (2), 132-152, 2020
292020
Uso de conectores y vocabulario espontaneo en la argumentación escrita: aportes a la alfabetización científica
PA Archila
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 2015
292015
Fostering bilingual scientific writing through a systematic and purposeful code-switching pedagogical strategy
PA Archila
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 24 (6), 785–803, 2021
242021
¿Cómo formar profesores de ciencias que promuevan la argumentación?: Lo que sugieren avances actuales de investigación
PA Archila
Profesorado, Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 2016
232016
La argumentación en la formación de profesores de química: relaciones con la comprensión de la historia de la química
PA Archila
Revista Científica 1 (18), 50-66, 2014
232014
Providing Undergraduates with Opportunities to Explicitly Reflect on How News Articles Promote the Public (Mis)understanding of Science
PA Archila
Science & Education 30 (2), 267–291, 2021
212021
Using bilingual written argumentation to promote undergraduates’ bilingual scientific literacy: Socrative® as an immersive participation tool
PA Archila
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 24 (6), 868–891, 2021
212021
Are science teachers prepared to promote argumentation? A case study with pre-service teachers in Bogotá city.
PA Archila
Asia-Pacific Forum on Science Learning & Teaching 15 (1), 2014
212014
Promoting undergraduates’ awareness of the importance of thinking critically about false or inaccurate scientific information presented in news articles
PA Archila
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 16 (3), 27, 2019
202019
Evaluating Arguments from a Play about Ethics in Science: A Study with Medical Learners
PA Archila
Argumentation 32 (1), 53-76, 2018
192018
La argumentación de profesores de Química en formación inicial (“Práctica Profesional Docente II”): un estudio de caso en Colombia
PA Archila
Enseñanza de las Ciencias 32 (3), 705-706, 2014
192014
Fostering bilingual written scientific argumentation (BWSA) through collaborative learning (CL): evidence from a university bilingual science course
PA Archila
International Journal of Science Education 43 (1), 1–29, 2021
162021
Bilingual Teaching Practices in University Science Courses: How Do Biology and Microbiology Students Perceive Them?
PA Archila
Journal of Language, Identity & Education 19 (3), 163-178, 2020
132020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20