Seguir
María Soledad Segretin
María Soledad Segretin
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET)
Dirección de correo verificada de cemic.edu.ar - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention
AP Goldin, MJ Hermida, DE Shalom, M Elias Costa, M Lopez-Rosenfeld, ...
Proceedings of the National Academy of Sciences 111 (17), 6443-6448, 2014
2202014
Neurociencia y educación: hacia la construcción de puentes interactivos
S Benarós, SJ Lipina, MS Segretin, MJ Hermida, JA Colombo
Revista de neurología 50 (3), 179-186, 2010
1422010
Linking childhood poverty and cognition: Environmental mediators of non‐verbal executive control in an Argentine sample
S Lipina, S Segretin, J Hermida, L Prats, C Fracchia, JL Camelo, ...
Developmental science 16 (5), 697-707, 2013
1412013
Predictors of cognitive enhancement after training in preschoolers from diverse socioeconomic backgrounds
MS Segretin, SJ Lipina, MJ Hermida, TD Sheffield, JM Nelson, KA Espy, ...
Frontiers in psychology 5, 205, 2014
1192014
6000 días más: evidencia neurocientífica acerca del impacto de la pobreza infantil
SJ Lipina, MS Segretin
Psicología Educativa 21 (2), 107-116, 2015
962015
Cognitive neuroscience, developmental psychology, and education: Interdisciplinary development of an intervention for low socioeconomic status kindergarten children
MJ Hermida, MS Segretin, LM Prats, CS Fracchia, JA Colombo, SJ Lipina
Trends in Neuroscience and Education 4 (1-2), 15-25, 2015
962015
Abordajes neurocognitivos en el estudio de la pobreza infantil: consideraciones conceptuales y metodológicas
MJ Hermida, MS Segretin, SJLS Benarós, JA Colombo
International Journal of Psychology and Psychological Therapy 10 (2), 205-225, 2010
772010
Training planning and working memory in third graders
AP Goldin, MS Segretin, MJ Hermida, L Paz, SJ Lipina, M Sigman
Mind, Brain, and Education 7 (2), 136-146, 2013
602013
Conceptions and misconceptions about neuroscience in preschool teachers: a study from Argentina
MJ Hermida, MS Segretin, A Soni García, SJ Lipina
Educational Research 58 (4), 457-472, 2016
542016
Recognizing the child in child poverty
SJ Lipina, J Simonds, MS Segretin
Vulnerable Children and Youth Studies 6 (1), 8-17, 2011
472011
Risks for child cognitive development in rural contexts
MJ Hermida, DE Shalom, MS Segretin, AP Goldin, MC Abril, SJ Lipina, ...
Frontiers in psychology 9, 415458, 2019
392019
Enhancement of inhibitory control in a sample of preschoolers from poor homes after cognitive training in a kindergarten setting: Cognitive and ERP evidence
ML Pietto, F Giovannetti, MS Segretin, LML Belloli, M Lopez-Rosenfeld, ...
Trends in neuroscience and education 13, 34-42, 2018
362018
Childhood poverty and cognitive development in Latin America in the 21st century
MS Segretin, MJ Hermida, LM Prats, CS Fracchia, E Ruetti, SJ Lipina
New directions for child and adolescent development 2016 (152), 9-29, 2016
352016
Strengths and weakness of neuroscientific investigations of childhood poverty: future directions
SJ Lipina, MS Segretin
Frontiers in human neuroscience 9, 53, 2015
352015
Predictores socioambientales e individuales del desempeño en una tarea atencional con demandas de alerta, orientación y control en niños de edad preescolar
LM Prats, CS Fracchia, SM Segretin, MJ Hermida, JA Colombo, SJ Lipina
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento 4 (2), 19-31, 2012
322012
Consideraciones metodológicas y conceptuales para el análisis de predicción del desempeño escolar en base a indicadores del contexto hogareño y escolar
MS Segretin, SJ Lipina, DR Petetta
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 2 (2), 104-123, 2009
252009
Estimulación de procesos cognitivos de control en niños de cuatro años: comparaciones entre formatos individual y grupal de intervención
MS Segretin, MJ Hermida, LM Prats, CS Fracchia, JA Colombo, SJ Lipina
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento 8 (3), 00-00, 2016
222016
Evaluación de la eficacia atencional en niños argentinos sin y con extraedad escolar
MS Ison, C Korzeniowski, MS Segretin, SJ Lipina
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento 7 (1), 38-52, 2015
222015
Impact of an individualized cognitive training intervention in preschoolers from poor homes
F Giovannetti, ML Pietto, MS Segretín, SJ Lipina
International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (8), 2912, 2020
192020
Role of emotional appraisal in episodic memory in a sample of Argentinean preschoolers
E Ruetti, MS Segretin, VA Ramírez, SJ Lipina
Frontiers in Psychology 10, 434151, 2019
172019
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20