Service-learning and higher education: evaluating students learning process form their own percpective N Berasategi, I Alonso, G Roman Procedia-Social and Behavioral Sciences 228, 424-429, 2016 | 53 | 2016 |
Teaching minority languages in multiethnic and multilingual environments: Teachers’ perceptions of students’ attitudes toward the teaching of basque in compulsory education G Roman Etxebarrieta, E Perez-Izaguirre, A Langarika-Rocafort Education Sciences 10 (2), 25, 2020 | 25 | 2020 |
El Rock Radical Vasco. La constitución de los sujetos políticos a través de la música GR Etxebarrieta Inguruak. Revista Vasca de Sociología y Ciencia Política, 2018 | 15 | 2018 |
El tiempo libre educativo como recurso para la inclusión de las personas migrantes y refugiadas: diagnóstico y aproximación a las buenas prácticas en la Comunidad Autónoma Vasca GR Etxebarrieta, IA Sáez, NB Santxo Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria= Revista de servicios …, 2018 | 14 | 2018 |
Leisure as a Space for Inclusion and the Improvement of Life Satisfaction of Immigrants N Berasategi Sancho, G Roman Etxebarrieta, I Alonso Saez, ... Journal of International Migration and Integration 24 (1), 425-439, 2023 | 13 | 2023 |
El rol de los medios de comunicación en situaciones de crisis sanitaria. La percepción de la población en torno al control y las normas sociales durante la pandemia del Covid-19 G Roman, M Álvarez-Rementería, E Pérez-Izaguirre, M Dosil Revista Latina de Comunicación Social 78, 437-456, 2020 | 13 | 2020 |
Impact of emergency eLearning in a multilingual context with a minority language: how has the absence of school affected the use of Basque, English, and Spanish in the Basque … N Idoiaga Mondragon, M Orcasitas-Vicandi, G Roman Etxebarrieta International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 25 (10), 3533-3550, 2022 | 8 | 2022 |
Alliances, oppositions and the nature of ephemeral identities in ethnically diversified Basque education (Alianzas, oposiciones y la naturaleza de las identidades efímeras en … E Pérez-Izaguirre, G Roman Culture and Education 32 (2), 272-298, 2020 | 7 | 2020 |
Immigrant minority languages and multilingual education in Europe: a literature review E Pérez-Izaguirre, G Roman, M Orcasitas-Vicandi International Journal of Multilingualism 21 (2), 932-952, 2024 | 6 | 2024 |
How do we tackle the COVID-19 crisis? Mass media and psychological responses to the health crisis in Spain M Álvarez-Rementería Álvarez, G Roman Etxebarrieta, ... Journal of Science Communication 20 (5), A05, 2021 | 6 | 2021 |
Inclusion processes with refugees and migrants: best practices and strategies in leisure and free time G Roman, N Idoiaga, N Berasategi Focalizando áreas del saber desde sus nuevas lecturas. Barcelona: Gedisa …, 2018 | 5 | 2018 |
The War of the Symbols: Performative Violence Within the ‘Black Bloc’and ‘Kale Borroka’ G Roman-Etxebarrieta On-going Research Dissertation, 83, 2009 | 4 | 2009 |
I came to the Basque Country, and now I have to learn their language G Roman Etxebarrieta, N Berasategi Sancho, I Legorburu Fernandez, ... Migrant students’ attitudes towards the use of a minority language …, 2024 | 2 | 2024 |
Buenas prácticas y estrategias de inclusión a través del tiempo libre educativo con personas migrantes y refugiadas de Euskadi. GR Etxebarrieta, SB Urkidi, IA Sáez Educación en el tiempo libre: la inclusión en el centro., 169-183, 2019 | 2 | 2019 |
El deseo nacional: la gramática del surgimiento de los sujetos nacionales G Roman Etxebarrieta | 1 | 2015 |
Locuor ergo sum: los desafios de las lenguas minoritarias en los contextos educativos multilingües del presente. Procesos de inclusión y conflictos etnolingüisticos G ROMAN ETXEBARRIETA Locuor ergo sum: los desafios de las lenguas minoritarias en los contextos …, 2024 | | 2024 |
Ethnolinguistic Inclusion of Migrant Students in Europe: A Comprehensive Literature Review G Roman Transformative Intercultural Global Education, 317-332, 2024 | | 2024 |
A Multifaceted Approach to Linguistic and Cultural Inclusion for Migrants and Refugees in Europe G Roman Transformative Intercultural Global Education, 370-384, 2024 | | 2024 |
Innovación educativa y diversidad: El rol del capital etnocultural como eje del cambio G Roman Etxebarrieta, M Orcasitas-Vicandi Innovación educativa y diversidad: El rol del capital etnocultural como eje …, 2023 | | 2023 |
Pedagogías para la inclusión: respondiendo a la exclusión desde la diversidad sociocultural M Orcasitas-Vicandi, G Román Etxebarrieta, I Biota Piñeiro, ... Pedagogías para la inclusión: respondiendo a la exclusión desde la …, 2023 | | 2023 |