Follow
Noelia Ruiz Herrera
Noelia Ruiz Herrera
Harvard Medical School
Verified email at unir.net
Title
Cited by
Cited by
Year
Economic decision-making in morning/evening-type people as a function of time of day
A Correa, N Ruiz-Herrera, M Ruz, L Tonetti, M Martoni, M Fabbri, V Natale
Chronobiology international 34 (2), 139-147, 2017
222017
Circadian preference and decision-making styles
L Tonetti, M Fabbri, M Boreggiani, P Guastella, M Martoni, N Ruiz Herrera, ...
Biological Rhythm Research 47 (4), 573-581, 2016
192016
Sleep among presentations of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: Analysis of objective and subjective measures
N Ruiz-Herrera, A Guillén-Riquelme, A Díaz-Román, N Cellini, ...
International Journal of Clinical and Health Psychology 20 (1), 54-61, 2020
132020
Tesis doctorales en Psicología tras la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior
A Carneiro-Barrera, N Ruiz-Herrera, A Díaz-Román
Revista de Investigación en Educación 17 (1), 32-43, 2019
102019
Sleep, academic achievement, and cognitive performance in children with attention‐deficit hyperactivity disorder: A polysomnographic study
N Ruiz‐Herrera, A Guillén‐Riquelme, A Díaz‐Román, G Buela‐Casal
Journal of Sleep Research 30 (4), e13275, 2021
72021
Sleep patterns during the COVID-19 lockdown in Spain
N Ruiz-Herrera, A Díaz-Román, A Guillén-Riquelme, R Quevedo-Blasco
International Journal of Environmental Research and Public Health 20 (6), 4841, 2023
62023
Bibliometric analysis of spanish psychology journals indexed in the Emerging Source Citation Index (2018-2020)
R Quevedo-Blasco, N Ruiz-Herrera, A Guillén-Riquelme
Papeles del Psicólogo 42 (3), 170-176, 2021
62021
Análisis bibliométrico de las revistas españolas de psicología indexadas en el Emerging Source Citation Index (2018-2020)
R Quevedo-Blasco, N Ruiz-Herrera, A Guillén-Riquelme
Papeles del Psicólogo 42 (3), 170-176, 2021
52021
Characteristics of sleep spindles in school-aged children with attention-deficit/hyperactivity disorder
N Ruiz-Herrera, N Cellini, A Prehn-Kristensen, A Guillén-Riquelme, ...
Research in Developmental Disabilities 112, 103896, 2021
52021
Impacto del sueño sobre el rendimiento cognitivo y escolar en niños con trastorno por déficit de atención e hiperactividad
N Ruiz Herrera
Universidad de Granada, 2023
2023
Impact of High-Intensity Physical Exercise (28 Consecutive Marathons) on Sleep Quality
G Buela-Casal, N Ruiz-Herrera, A Guillén-Riquelme, ET Cros, ...
Authorea Preprints, 2022
2022
Relationship between objective sleep quality and aggressiveness
N Ruiz-Herrera, A Guillen-Riquelme, P González González
Sleep Medicine, 2022
2022
Relationship between subjective sleep quality and aggressiveness
P González González, A Guillen-Riquelme, N Ruiz-Herrera
Sleep Medicine, 2022
2022
Trastorno por déficit de atención/hiperactividad: sueño y conducta
NR Herrera, AG Riquelme, GB Casal
Trastorno por déficit de atención/hiperactividad (TDAH), avances en la …, 2021
2021
Quality of university libraries: the case of the Universidad de Granada
JAA Jiménez, NR Herrera
Revista de Docencia e Investigación Educativa: Journal of Teaching and …, 2021
2021
Indicadores de absentismo en el marco del espacio europeo de educación superior
MG Valdés, NR Herrera, JAA Jiménez
Evaluación e innovación en educación superior e investigación, 705-711, 2020
2020
Protocolo de análisis del fondo bibliográfico en las bibliotecas universitarias
NR Herrera, JAA Jiménez, MG Valdés
Evaluación e innovación en educación superior e investigación, 932-942, 2020
2020
Análisis del fondo bibliográfico contenido en las guías docentes del grado de psicología
JAA Jiménez, MG Valdés, NR Herrera
Evaluación e innovación en educación superior e investigación, 925-931, 2020
2020
Protocolo de intervención para la mejora del rendimiento académico en la educación superior
AD Román, AC Barrera, MB Sastre, NR Herrera
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo: 2019, 355-362, 2019
2019
Análisis bibliométrico del rendimiento académico en la educación superior
NR Herrera, MB Sastre, AD Román, AC Barrera
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo: 2019, 331-338, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20