Follow
Alejandra Cortés-Pascual
Alejandra Cortés-Pascual
Universidad de Zaragoza UNIZAR
Verified email at unizar.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
The relationship between executive functions and academic performance in primary education: Review and meta-analysis
A Cortés Pascual, N Moyano Muñoz, A Quílez Robres
Frontiers in psychology 10, 449759, 2019
3522019
La contribución de la psicología ecológica al desarrollo moral. Un estudio con adolescentes
AC Pascual
Anales de Psicología/Annals of Psychology 18 (1), 111-135, 2002
1442002
Being a cybervictim and a cyberbully–The duality of cyberbullying: A meta-analysis
R Lozano-Blasco, A Cortés-Pascual, MP Latorre-Martínez
Computers in human behavior 111, 106444, 2020
1202020
The teaching and learning of values through television
CM Samaniego, AC Pascual
International review of education 53, 5-21, 2007
1052007
La televisión y el desarrollo de valores
MC Medrano Samaniego, MPA Cortés Pascual, S Palacios Navarro
Revista de educación, 2007
952007
Usos problemáticos de Internet y depresión en adolescentes: Meta-análisis
R Lozano Blasco, A Cortes Pascual
Comunicar, 2020
67*2020
La herencia de la teoría ecológica de Bronfenbrenner
MPA Cortés Pascual
Innovación educativa, 2004
672004
Handbook of research on technoethics
R Luppicini, R Adell
IGI Global, 2008
612008
Los valores personales y los valores percibidos en la televisión: un estudio con adolescentes
MCM Samaniego, MPAC Pascual, SP Navarro
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado 12 (4), 4, 2009
532009
Los contextos parentales y académicos y los valores laborales en la toma de decisiones en bachillerato
PA Cortés Pascual, A Conchado Peiró
Estudios sobre educación 22, 93-114, 2012
512012
Self-esteem and motivation for learning in academic achievement: The mediating role of reasoning and verbal fluidity
N Moyano, A Quílez-Robres, A Cortés Pascual
Sustainability 12 (14), 5768, 2020
462020
Orientación profesional: nuevos escenarios y perspectivas
LMS Fernández
Biblioteca nueva, 2009
442009
Motivational, emotional, and social factors explain academic achievement in children aged 6–12 years: A meta-analysis
A Quílez-Robres, N Moyano, A Cortés-Pascual
Education Sciences 11 (9), 513, 2021
362021
Screen addicts: A meta-analysis of internet addiction in adolescence
R Lozano-Blasco, MP Latorre-Martínez, A Cortés-Pascual
Children and Youth Services Review 135, 106373, 2022
342022
Positive relationships for the prevention of bullying and cyberbullying: a study in Aragón (Spain)
A Cortés-Pascual, J Cano-Escorianza, C Elboj-Saso, T Íñiguez-Berrozpe
International Journal of Adolescence and youth 25 (1), 182-199, 2020
342020
Análisis de la mejora del nivel de empleabilidad de los universitarios mediante la mejora de competencias transversales y habilidades
A Rodríguez Martínez, A Cortés Pascual, S Val Blasco
Rev. esp. orientac. psicopedag., 2019
282019
Implicaciones psicopedagogicas de un desarrollo moral integro: la educación holistica
AC Pascual
Revista Iberoamericana de Educación 33 (2), 1-13, 2003
272003
Una visión integradora de la teoría kohlberiana a partir de las críticas contextuales: implicaciones para la educación y la investigación en el ámbito moral
A Aierbe, A Cortés, C Medrano
Cultura y Educación 13 (2), 147-177, 2001
262001
Social, family, and educational impacts on anxiety and cognitive empathy derived from the COVID-19: Study on families with children
A Quilez-Robres, R Lozano-Blasco, T Íñiguez-Berrozpe, ...
Frontiers in Psychology 12, 562800, 2021
222021
The work values of teacher training students in a Spanish university. Symbiosis between Schwartz and Meaning of Work (MOW) Study Group
MPAC Pascual
European Journal of Education 44 (3), 441-453, 2009
212009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20