Follow
Jesús de la Fuente Arias
Jesús de la Fuente Arias
Professor (Full) of Educational and Developmental Psychology. University of Navarra, Pamplona (Spain
Verified email at unav.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Motivación en contextos educativos: teoría, investigación y aplicaciones
PR Pintrich, DH Schunk, ML Luque
Pearson Educación, 2006
8472006
Relationship between resilience and self-regulation: a study of Spanish youth at risk of social exclusion
R Artuch-Garde, MC González-Torres, J de La Fuente, MM Vera, ...
Frontiers in psychology 8, 612, 2017
2822017
Perspectivas recientes en el estudio de la motivación: la Teoría de la Orientación de Meta
J de la Fuente Arias
Electronic journal of research in educational psychology 2 (1), 2004
2652004
Enfoques de aprendizaje, autorregulación y rendimiento en tres universidades europeas
J De la Fuente, MC Pichardo, F Justicia, A Berbén
Psicothema 20 (4), 705-711, 2008
2422008
El estudio de las expectativas en la universidad: análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigación
MC Pichardo Martínez, AB García Berbén, J De la Fuente Arias, ...
Revista electrónica de investigación educativa 9 (1), 1-16, 2007
2182007
Regulación de la enseñanza para la autorregulación del aprendizaje en la Universidad
J de la Fuente Arias, FJ Justicia
Aula abierta, 161-172, 2003
2002003
Perspectivas recientes en el estudio de la motivación: la Teoría de la Orientación de Meta
J de la Fuente Arias
Electronic journal of research in educational psychology 2 (1), 2004
1982004
La práctica del asesoramiento educativoa examen
RC Torres, J de Diego Navalón, MC Badia, J de la Fuente Arias, ...
Grao, 2005
154*2005
Factor structure of the self-regulation questionnaire (SRQ) at Spanish Universities
C Pichardo, F Justicia, J de la Fuente, JM Martínez-Vicente, ABG Berbén
The Spanish Journal of Psychology 17, 2014
1492014
Theory of Self- vs. Externally-Regulated LearningTM: Fundamentals, Evidence, and Applicability
J de la Fuente-Arias
Frontiers in Psychology 8, 1675, 2017
1422017
Effects of Self-Regulation vs. External Regulation on the Factors and Symptoms of Academic Stress in Undergraduate Students
J de la Fuente, FJ Peralta-Sánchez, JM Martínez-Vicente, ...
Frontier in Psychology, doi: 10.3389/fpsyg.2020.01773 11 (1773;), 1-16, 2020
1172020
Combined effect of levels in personal self-regulation and regulatory teaching on meta-cognitive, on meta-motivational, and on academic achievement variables in undergraduate …
J de la Fuente, P Sander, JM Martínez-Vicente, M Vera, A Garzón, ...
Frontiers in psychology 8, 232, 2017
1092017
Percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje y rendimiento académico en diferentes contextos instruccionales de la Educación Superior
JDLF Arias, JMM Vicente, FJP Sánchez, ABG Berbén
Psicothema 22 (4), 806-812, 2010
1052010
The role of personal self-regulation and regulatory teaching to predict motivational-affective variables, achievement, and satisfaction: a structural model
J De la Fuente, L Zapata, JM Martínez-Vicente, P Sander, ...
Frontiers in Psychology 6, 135034, 2015
852015
How has the COVID-19 crisis affected the academic stress of university students? The role of teachers and students.
ML de la Fuente, J., Pachón-Basallo, M., Santos, F. H., González-Torres, M ...
Frontiers in Psychology, 12 (1554.), 1-16, 2021
83*2021
A linear empirical model of self-regulation on flourishing, health, procrastination, and achievement, among university students
A Garzón-Umerenkova, J de la Fuente, J Amate, PV Paoloni, S Fadda, ...
Frontiers in psychology 9, 536, 2018
832018
El Modelo DIDEPRO® de Regulación de la Enseñanza y del Aprendizaje: avances recientes
J de la Fuente Arias, FJ Justicia
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 5 (3), 535-564, 2007
812007
Self-regulation questionnaire (SRQ) in Spanish adolescents: factor structure and rasch analysis
MC Pichardo, F Cano, A Garzón-Umerenkova, J de la Fuente, ...
Frontiers in psychology 9, 1370, 2018
762018
Validation of the Spanish short self-regulation questionnaire (SSSRQ) through Rasch analysis
A Garzón Umerenkova, J de la Fuente Arias, JM Martínez-Vicente, ...
Frontiers in psychology 8, 276, 2017
742017
Relationship between undergraduate student confidence, approach to learning and academic performance: The role of gender
J de la Fuente, P Sander, D Putwain
Revista de Psicodidáctica 18 (2), 2013
732013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20