Seguir
Jesús de la Fuente Arias
Jesús de la Fuente Arias
Professor (Full) of Educational and Developmental Psychology. University of Navarra, Pamplona (Spain
Dirección de correo verificada de unav.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Motivación en contextos educativos: teoría, investigación y aplicaciones
PR Pintrich, DH Schunk, ML Luque
Pearson Educación, 2006
8692006
Relationship between resilience and self-regulation: a study of Spanish youth at risk of social exclusion
R Artuch-Garde, MC González-Torres, J de La Fuente, MM Vera, ...
Frontiers in psychology 8, 612, 2017
2762017
Perspectivas recientes en el estudio de la motivación: la Teoría de la Orientación de Meta
J de la Fuente Arias
Electronic journal of research in educational psychology 2 (1), 2004
2712004
Enfoques de aprendizaje, autorregulación y rendimiento en tres universidades europeas
J De la Fuente, MC Pichardo, F Justicia, A Berbén
Psicothema 20 (4), 705-711, 2008
2412008
El estudio de las expectativas en la universidad: análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigación
MC Pichardo Martínez, AB García Berbén, J De la Fuente Arias, ...
Revista electrónica de investigación educativa 9 (1), 1-16, 2007
2252007
Escala de estrategias de aprendizaje ACRA-Abreviada para alumnos universitarios
J de la Fuente Arias, FJ Justicia
Electronic journal of research in educational psychology 1 (2), 139-158, 2003
2142003
Regulación de la enseñanza para la autorregulación del aprendizaje en la Universidad
J de la Fuente Arias, FJ Justicia
Aula abierta, 161-172, 2003
2032003
Perspectivas recientes en el estudio de la motivación: la Teoría de la Orientación de Meta
J de la Fuente Arias
Electronic journal of research in educational psychology 2 (1), 2004
2002004
Theory of Self- vs. Externally-Regulated LearningTM: Fundamentals, Evidence, and Applicability
J de la Fuente-Arias
Frontiers in Psychology 8, 1675, 2017
1322017
Factor structure of the self-regulation questionnaire (SRQ) at Spanish Universities
C Pichardo, F Justicia, J de la Fuente, JM Martínez-Vicente, ABG Berbén
The Spanish Journal of Psychology 17, 2014
1252014
Percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje y rendimiento académico en diferentes contextos instruccionales de la Educación Superior
JDLF Arias, JMM Vicente, FJP Sánchez, ABG Berbén
Psicothema 22 (4), 806-812, 2010
1092010
Effects of Self-Regulation vs. External Regulation on the Factors and Symptoms of Academic Stress in Undergraduate Students
J de la Fuente, FJ Peralta-Sánchez, JM Martínez-Vicente, ...
Frontier in Psychology, doi: 10.3389/fpsyg.2020.01773 11 (1773;), 1-16, 2020
1072020
Combined effect of levels in personal self-regulation and regulatory teaching on meta-cognitive, on meta-motivational, and on academic achievement variables in undergraduate …
J de la Fuente, P Sander, JM Martínez-Vicente, M Vera, A Garzón, ...
Frontiers in psychology 8, 232, 2017
1042017
How has the COVID-19 crisis affected the academic stress of university students? The role of teachers and students.
ML de la Fuente, J., Pachón-Basallo, M., Santos, F. H., González-Torres, M ...
Frontiers in Psychology, 12 (1554.), 1-16, 2021
82*2021
A linear empirical model of self-regulation on flourishing, health, procrastination, and achievement, among university students
A Garzón-Umerenkova, J de la Fuente, J Amate, PV Paoloni, S Fadda, ...
Frontiers in psychology 9, 536, 2018
812018
The role of personal self-regulation and regulatory teaching to predict motivational-affective variables, achievement, and satisfaction: a structural model
J De la Fuente, L Zapata, JM Martínez-Vicente, P Sander, ...
Frontiers in Psychology 6, 135034, 2015
802015
El Modelo DIDEPRO® de Regulación de la Enseñanza y del Aprendizaje: avances recientes
J de la Fuente Arias, FJ Justicia
Electronic Journal of Research in Educational Psychology 5 (3), 535-564, 2007
752007
Efectos de un programa de entrenamiento en conciencia plena (mindfulness) en el estado emocional de estudiantes universitarios
J de la Fuente Arias, CF Justo, IM Mañas
Estudios sobre educación, 31-53, 2010
74*2010
Efectos de un programa de entrenamiento en conciencia plena (mindfulness) en el estado emocional de estudiantes universitarios
J Fuente Arias, C Franco Justo, I Mañas Mañas
ESE: Estudios sobre educación, 31-52, 2010
74*2010
Self-regulation questionnaire (SRQ) in Spanish adolescents: factor structure and rasch analysis
MC Pichardo, F Cano, A Garzón-Umerenkova, J de la Fuente, ...
Frontiers in psychology 9, 1370, 2018
722018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20