María-del-Mar Camacho-Miñano
María-del-Mar Camacho-Miñano
Associate Professor in Accounting, Universidad Complutense de Madrid
Verified email at ccee.ucm.es
Title
Cited by
Cited by
Year
‘Surely they can't do as well’: a comparison of business students’ academic performance in English-medium and Spanish-as-first-language-medium programmes
E Dafouz, M Camacho, E Urquia
Language and Education 28 (3), 223-236, 2014
1262014
What can we learn from the evolution of research on lean management assessment?
MM Camacho-Miñano, J Moyano-Fuentes, M Sacristán-Díaz
International Journal of Production Research 51 (4), 1098-1116, 2013
912013
Exploring the impact of English-medium instruction on university student academic achievement: The case of accounting
E Dafouz, MM Camacho-Miñano
English for Specific Purposes 44, 57-67, 2016
842016
The impact of SME’s pre-bankruptcy financial distress on earnings management tools
D Campa
International Review of Financial Analysis 42, 222-234, 2015
582015
The multilayered nature of reference selection
MM Camacho‐Miñano, M Núñez‐Nickel
Journal of the American Society for Information Science and Technology 60 (4 …, 2009
502009
Earnings management among bankrupt non-listed firms: evidence from Spain
D Campa, MM Camacho-Miñano
Spanish Journal of Finance and Accounting/Revista Espanola de Financiacion y …, 2014
352014
Introducción a la contabilidad financiera
MMC Miñano, MJR Menéndez
Pearson Educación, 2010
312010
Which characteristics predict the survival of insolvent firms? An SME reorganization prediction model
MM Camacho‐Miñano, MJ Segovia‐Vargas, D Pascual‐Ezama
Journal of Small Business Management 53 (2), 340-354, 2015
302015
Useful interactive teaching tool for learning: Clickers in higher education
MM Camacho-Miñano, C del Campo
Interactive Learning Environments 24 (4), 706-723, 2016
292016
Impacto de la motivación intrínseca en el rendimiento académico a través de trabajos voluntarios: Un análisis empírico
MM Camacho-Miñano, C Campo
Revista Complutense de Educación 26 (1), 67-80, 2015
292015
¿ Son los nuevos criterios de evaluación en el marco del EEES adecuados para valorar el rendimiento académico de los alumnos? Experiencia en contabilidad financiera
D Pascual-Ezama, MM Camacho-Miñano, E Urquía-Grande, A Müller
Educade: Revista de Educación en Contabilidad, Finanzas y Administración de …, 2011
222011
The role of creativity in entrepreneurship: An empirical study on business undergraduates
MM Camacho-Miñano, C del Campo
Education+ Training 59 (7/8), 672-688, 2017
182017
Recursos multimedia para el aprendizaje de Contabilidad Financiera en los grados bilingües
MM Camacho Miñano, E Urquía Grande, D Pascual Ezama, ...
Educación XX1 19 (1), 2016
172016
El uso de mandos interactivos&58; una innovación docente para aumentar la motivación y mejorar el aprendizaje del alumnado universitario/The use of clickers&58; a teaching …
MMC Miñano
Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información …, 2012
17*2012
El uso de mandos interactivos: una innovación docente para aumentar la motivación y mejorar el aprendizaje del alumnado universitario
MM Camacho Miñano
Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información …, 2012
172012
Explaining the causes of business failure using audit report disclosures
N Muñoz-Izquierdo, MJ Segovia-Vargas, D Pascual-Ezama
Journal of Business Research 98, 403-414, 2019
152019
Análisis económico-financiero de los centros especiales de empleo de España
V Gelashvili, MMC Miñano, MJS Vargas
Revista Española de Discapacidad (REDIS) 4 (2), 7-24, 2016
122016
Integrity of financial information as a determinant of the outcome of a bankruptcy procedure
D Campa
International Review of Law and Economics 37, 76-85, 2014
122014
Motivation and learning strategies in accounting: Are there differences in English as a medium of instruction (EMI) versus non-EMI students?
MJR Menéndez, EU Grande, PL Sánchez, MM Camacho-Miñano
Revista de Contabilidad-Spanish Accounting Review 21 (2), 128-139, 2018
112018
Motivation and learning strategies in accounting: Are there differences in English as a medium of instruction (EMI) versus non-EMI students?
MJ Rivero-Menéndez, E Urquía-Grande, P López-Sánchez, ...
Revista de Contabilidad 21 (2), 128-139, 2018
112018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20