Segueix
Silvia Molina Roldán
Silvia Molina Roldán
Departamento de Pedagogia. Universitat Rovira i Virgili
Correu electrònic verificat a urv.cat
Títol
Citada per
Citada per
Any
Violencia de género en el ámbito universitario. Medidas para su superación
C Aguilar Ródenas, MJ Alonso Olea, P Melgar Alcatud, S Molina Roldán
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 2009
1492009
Violencia de género en las universidades españolas. Memoria final. 2006-2008 (Exp. 50/05)
R Valls Carol, C Aguilar Ródenas, MJ Alonso Olea, MP Colás Bravo, ...
Madrid: Instituto de la Mujer, 2008
1152008
Interactive learning environments for the educational improvement of students with disabilities in special schools
R García-Carrión, S Molina Roldán, E Roca Campos
Frontiers in psychology 9, 401273, 2018
872018
Effective strategies that enhance the social impact of social sciences and humanities research
E Aiello, E., Donovan, C., Duque, E., Fabrizio, S., Flecha, R. Holm, P ...
Evidence & Policy 17 (1), 131–146, 2021
822021
How inclusive interactive learning environments benefit students without special needs
S Molina Roldán, J Marauri, A Aubert, R Flecha
Frontiers in Psychology 12, 661427, 2021
802021
Formative assessment at university through digital technology tools
MA Cosi, A., Voltas, N., Lázaro-Cantabrana, J.L., Morales, P., Calvo, M ...
Profesorado, revista de currículum y formación del profesorado 24 (1), 164-183, 2020
732020
Violencia de género en las universidades: investigaciones y medidas para prevenirla
R Larena, SM Roldán
Trabajo Social Global-Global Social Work 1 (2), 202-219, 2010
732010
How do vulnerable youth complete secondary education? The key role of families and the community
R García-Carrión, F Molina-Luque, SM Roldán
Journal of Youth Studies 21 (5), 701-716, 2018
692018
How the psychology of education contributes to research with a social impact on the education of students with special needs: the case of successful educational actions
E Duque, R Gairal, S Molina, E Roca
Frontiers in Psychology 11, 500055, 2020
542020
Análisis de las interacciones entre alumnado y diversas personas adultas en actuaciones educativas de éxito: hacia la inclusión de todos y todas
R García Carrión, S Molina Roldán, LA Grande López, N Buslón Valdez
Revista latinoamericana de educación inclusiva 10 (1), 115-132, 2016
492016
Educación especial e inclusión: aportaciones desde la investigación
SM Roldán, C Holland
Revista Educación y Pedagogía, 31-43, 2010
492010
Educación especial e inclusión: aportaciones desde la investigación
SM Roldán, C Holland
Revista Educación y Pedagogía, 31-43, 2010
492010
Aprendizaje dialógico en las matemáticas y en las ciencias
JD Palomar, PG Wehrle, SM Roldán, LR Rosell
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 75-88, 2010
44*2010
Actuaciones educativas de éxito como base de una política educativa basada en evidencias
R Flecha García, S Molina Roldán
Avances en supervisión educativa, 2015
302015
Aportaciones de la investigación europea includ-ed para la reducción del abandono escolar prematuro
MP Cuxart, ED Sánchez, SM Roldán
Avances en supervisión educativa, 2011
302011
FORMAS DE AGRUPACIÓN DEL ALUMNADO Y SU RELACIÓN CON EL ÉXITO ESCOLAR: MIXTURE, STREAMING E INCLUSIÓN.
MRV Carol, GS Molina, SM Roldán
28*2012
Pathways to equitable and sustainable education through the inclusion of Roma students in learning mathematics
J Díez-Palomar, AFF Sanmamed, R García-Carrión, S Molina-Roldán
Sustainability 10 (7), 2191, 2018
272018
Alba, a girl who successfully overcomes barriers of intellectual disability through dialogic literary gatherings
S Molina Roldán
Qualitative Inquiry 21 (10), 927-933, 2015
272015
“Your friends do matter”: Peer group talk in adolescence and gender violence victimization
S Racionero-Plaza, E Duque, M Padrós, S Molina Roldán
Children 8 (2), 65, 2021
252021
Including students with disabilities in learning communities
S Molina, O Ríos
Universidad de Almería, 2010
242010
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20