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Marta Lopera-Mármol
Marta Lopera-Mármol
Postdoc Juan de la Cierva Universidad Carlos III
Dirección de correo verificada de hum.uc3m.es
Título
Citado por
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Año
Black mirror and critical media theory
MM Albrecht, O Alleyne, F Allard-Huver, FGP Berns, DR Blackwell, ...
Rowman & Littlefield, 2018
472018
Green Shooting: Media Sustainability, A New Trend
M Lopera-Mármol, M Jiménez-Morales
Sustainability 13 (6), 1-14, 2021
302021
Aesthetic representation of antisocial personality disorder in British coming-of-age tv series
M Lopera-Mármol, M Jiménez-Morales, M Jiménez-Morales
Social sciences 11 (3), 133, 2022
82022
Imaginarios de los trastornos mentales en las series
J Martínez-Lucena, I Cambra-Badii
Imaginarios de los trastornos mentales en las series, 1-218, 2020
62020
Depresión en las series: La gran desconocida
ML Mármol
Imaginarios de los trastornos mentales en las series, 95-109, 2020
62020
Green shooting y rodajes sostenibles: la nueva tendencia del sector audiovisual que ha llegado para quedarse (Green shooting and sustainable filming: the new trend in the …
M Lopera-Mármol
Observatorio de Cibermedios (OCM), 2019
62019
A Philosophical Interpretation of Charlie Brooker’s Series
M Jiménez-Morales, M Lopera-Mármol
Black Mirror and Critical Media Theory, 103, 2018
62018
Narrative representation of depression, ASD, and ASPD in «Atypical»,«My Mad Fat Diary» and «The End of The F*** ing World»
M Lopera-Mármol, M Jiménez-Morales, M Jiménez-Morales
Communication & Society 36 (1), 17-34, 2023
52023
Communicating health: depictions of depression, antisocial personality disorder, and autism without intellectual disability in British and US coming-of-age TV series
M Lopera-Mármol, M Jiménez-Morales, M Jiménez-Morales
Humanities 11 (3), 66, 2022
32022
Televertising strategies in the age of Nonadvertising TV
M Lopera-Mármol, M Jiménez-Morales, M Bourdaa
Innovation in advertising and branding communication, 154-168, 2020
32020
Youth empowerment through the creation of i-docs: Educational and social impacts
M Jiménez-Morales, M Lopera-Mármol, A Salvadó Romero
Catalan Journal of Communication & Cultural Studies 12 (2), 211-224, 2020
22020
Escoge tu aventura: Audiencias inmersivas. El caso de estudio de" i" Black Mirror: Bandersnatch"/i"
ML Mármol, IP Iranzo, MJ Morales
L'Atalante: revista de estudios cinematográficos, 63-76, 2023
12023
Greening and Celebrification: The New Dimension of Celebrities through Green Production Advocacy
M Jiménez-Morales, M Lopera-Mármol
Sustainability 14 (24), 16843, 2022
12022
The representation of neurological and mental disorders in TV series: Complexity, transmission, and educational models
M Lopera-Mármol, I Pintor Iranzo
Societes 156 (2), 95-106, 2022
12022
Trouble du spectre de l’autisme et empowerment: les réceptions de la série Atypical par les fans (Netflix, 2017-2021)
M Lopera-Mármol, M Malet
Études de communication, 147-170, 2022
12022
Depictions of depression and eating disorders in My Mad Fat Diary
M Lopera-Mármol, M Jiménez-Morales, M Jiménez-Morales
Normalizing Mental Illness and Neurodiversity in Entertainment Media, 122-133, 2021
12021
La semiótica como metodología para el estudio de la representación de las enfermedades mentales en las series de TV. Estudio de caso: My Mad Fat Diary
M Lopera-Mármol
Lopezosa C, Díaz-Noci J, Codina L, editores Methodos Anuario de Métodos de …, 2020
12020
Entrevista a Emillie O'Brien
M Lopera-Mármol
Observatori de la Producció Audiovisual. 2018; 11 p., 2018
12018
Les de l’Hoquei/The Hockey Girls: From a Catalan Bachelor’s Degree Project to Netflix
M Lopera-Mármol, OA Pujol, M Jiménez-Morales
TV Drama in the Multiplatform Era: Transnational Coproduction and Cultural …, 2024
2024
The Representation and reception of mental and neurological disorders in Britidh-US coming-of-age dramedy TV series
M Lopera-Mármol
Universitat Pompeu Fabra, 2023
2023
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Artículos 1–20