Follow
Francisco Javier Romero-Naranjo
Francisco Javier Romero-Naranjo
Profesor Titular de la Universidad de Alicante
Verified email at ua.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Science & art of body percussion: a review
FJ Romero-Naranjo
Journal of human sport and exercise 8 (2), 442-457, 2013
1562013
Percusión corporal en diferentes culturas
FJ Romero-Naranjo
Música y educación: revista internacional de pedagogía musical, 2008
902008
Percusión corporal y laterialidad: método BAPNE
FJ Romero-Naranjo
Música y educación: revista internacional de pedagogía musical, 2012
87*2012
Criterios de evaluación en la didáctica de la percusión corporal-Método BAPNE
FJ Romero-Naranjo
Educatio Siglo XXI 31 (1), 235-254, 2013
862013
Neuromotricidad, Psicomotricidad y Motricidad. Nuevas aproximaciones metodológicas
E Andreu-Cabrera, FJ Romero-Naranjo
RETOS 42 (2021), 924-938, 2021
79*2021
Cognitive, visual-spatial and psychomotor development in students of primary education through the body percussion–BAPNE Method
A Carretero-Martínez, FJ Romero-Naranjo, JM Pons-Terrés, ...
Procedia-Social and Behavioral Sciences 152, 1282-1287, 2014
662014
Introducción al análisis cinemático de los movimientos básicos de la percusión corporal según el Método BAPNE
M Alonso-Marco, FJ Romero-Naranjo
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 950-971, 2022
532022
Pilot study into executive functions with muslim and christian pupils in the city of Ceuta using body percussion
LJ Álvarez-Morales, FJ Romero-Naranjo
Future Academy, 2019
532019
A bibliometric study on body percussion based on high impact search engines
AF Arnau-Mollá, FJ Romero-Naranjo
Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF), 2022
472022
Quantitative study on selective attention in children aged 8-9 years through bodypercussion
AF Arnau-Mollá, FJ Romero Naranjo
European Publisher, 2020
452020
Percusión Corporal y “Solfeo Cognitivo”. Recursos pedagógicos según el Método BAPNE.
FJ Romero-Naranjo
Pensamiento Actual 20 (35), 105-121, 2020
452020
Social competence between equals through body percussion according to method BAPNE in secondary students
E Fabra-Brell, FJ Romero-Naranjo
Procedia-Social and Behavioral Sciences 237, 829-836, 2017
452017
El círculo en la relación espacio y cuerpo. Foto-ensayo a partir de Isidro Blasco y el método BAPNE
A Alonso-Sanz, FJ Romero-Naranjo
Arte, Individuo y Sociedad 27 (3), 359-374, 2015
442015
Body percussion as a pedagogical resource: Bibliometric study on body percussion based exclusively on secondary search engines
AFA Mollá, FJ Romero-Naranjo
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 809-825, 2022
422022
Pilot study into the executive functions of children aged 8-9 BAPNE method
R Torró-Biosca, F Aparici-Mínguez, AF Arnau-Mollá, RM Ulate-Orozco, ...
Future Academy, 2019
412019
Effects on executive functions in the BAPNE method; A study on 8-9 years old children in Friuli Venezia Giulia, Italy
G Cozzutti, F Guaran, E Blessano, FJ Romero-Naranjo
Procedia-Social and Behavioral Sciences 237, 900-907, 2017
402017
BAPNE FIT: Neuromotricity and body percussion in physical activity and sport sciences
FJ Romero-Naranjo
Hill Publishing, 2022
382022
Estudio piloto de variables socio-emocionales, ansiedad y flow en alumnos de grado profesional de música mediante actividades BAPNE
LM Bofill, FV Molla, FJ Romero-Naranjo
Educatio Siglo XXI 38 (2 Jul-Oct), 193-212, 2020
382020
Body percussion and memory for elderly people through the BAPNE method
FJ Romero-Naranjo
Procedia-Social and Behavioral Sciences 132, 533-537, 2014
352014
Music motor control and dual task
FJ Romero-Naranjo, R Sayago-Martínez
Handsball change as a musical-Motor paradigm, 2021
342021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20