Science & art of body percussion: a review FJ Romero-Naranjo Journal of human sport and exercise 8 (2), 442-457, 2013 | 156 | 2013 |
Percusión corporal en diferentes culturas FJ Romero-Naranjo Música y educación: revista internacional de pedagogía musical, 2008 | 90 | 2008 |
Percusión corporal y laterialidad: método BAPNE FJ Romero-Naranjo Música y educación: revista internacional de pedagogía musical, 2012 | 87* | 2012 |
Criterios de evaluación en la didáctica de la percusión corporal-Método BAPNE FJ Romero-Naranjo Educatio Siglo XXI 31 (1), 235-254, 2013 | 86 | 2013 |
Neuromotricidad, Psicomotricidad y Motricidad. Nuevas aproximaciones metodológicas E Andreu-Cabrera, FJ Romero-Naranjo RETOS 42 (2021), 924-938, 2021 | 79* | 2021 |
Cognitive, visual-spatial and psychomotor development in students of primary education through the body percussion–BAPNE Method A Carretero-Martínez, FJ Romero-Naranjo, JM Pons-Terrés, ... Procedia-Social and Behavioral Sciences 152, 1282-1287, 2014 | 66 | 2014 |
Introducción al análisis cinemático de los movimientos básicos de la percusión corporal según el Método BAPNE M Alonso-Marco, FJ Romero-Naranjo Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 950-971, 2022 | 53 | 2022 |
Pilot study into executive functions with muslim and christian pupils in the city of Ceuta using body percussion LJ Álvarez-Morales, FJ Romero-Naranjo Future Academy, 2019 | 53 | 2019 |
A bibliometric study on body percussion based on high impact search engines AF Arnau-Mollá, FJ Romero-Naranjo Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF), 2022 | 47 | 2022 |
Quantitative study on selective attention in children aged 8-9 years through bodypercussion AF Arnau-Mollá, FJ Romero Naranjo European Publisher, 2020 | 45 | 2020 |
Percusión Corporal y “Solfeo Cognitivo”. Recursos pedagógicos según el Método BAPNE. FJ Romero-Naranjo Pensamiento Actual 20 (35), 105-121, 2020 | 45 | 2020 |
Social competence between equals through body percussion according to method BAPNE in secondary students E Fabra-Brell, FJ Romero-Naranjo Procedia-Social and Behavioral Sciences 237, 829-836, 2017 | 45 | 2017 |
El círculo en la relación espacio y cuerpo. Foto-ensayo a partir de Isidro Blasco y el método BAPNE A Alonso-Sanz, FJ Romero-Naranjo Arte, Individuo y Sociedad 27 (3), 359-374, 2015 | 44 | 2015 |
Body percussion as a pedagogical resource: Bibliometric study on body percussion based exclusively on secondary search engines AFA Mollá, FJ Romero-Naranjo Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, 809-825, 2022 | 42 | 2022 |
Pilot study into the executive functions of children aged 8-9 BAPNE method R Torró-Biosca, F Aparici-Mínguez, AF Arnau-Mollá, RM Ulate-Orozco, ... Future Academy, 2019 | 41 | 2019 |
Effects on executive functions in the BAPNE method; A study on 8-9 years old children in Friuli Venezia Giulia, Italy G Cozzutti, F Guaran, E Blessano, FJ Romero-Naranjo Procedia-Social and Behavioral Sciences 237, 900-907, 2017 | 40 | 2017 |
BAPNE FIT: Neuromotricity and body percussion in physical activity and sport sciences FJ Romero-Naranjo Hill Publishing, 2022 | 38 | 2022 |
Estudio piloto de variables socio-emocionales, ansiedad y flow en alumnos de grado profesional de música mediante actividades BAPNE LM Bofill, FV Molla, FJ Romero-Naranjo Educatio Siglo XXI 38 (2 Jul-Oct), 193-212, 2020 | 38 | 2020 |
Body percussion and memory for elderly people through the BAPNE method FJ Romero-Naranjo Procedia-Social and Behavioral Sciences 132, 533-537, 2014 | 35 | 2014 |
Music motor control and dual task FJ Romero-Naranjo, R Sayago-Martínez Handsball change as a musical-Motor paradigm, 2021 | 34 | 2021 |