Follow
Alejandro Lorenzo-Lledó (ORCID: 0000-0002-0224-5824)
Alejandro Lorenzo-Lledó (ORCID: 0000-0002-0224-5824)
Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica, Universidad de Alicante.
Verified email at ua.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Preliminary study of augmented reality as an instrument for improvement of social skills in children with autism spectrum disorder
G Lorenzo, M Gómez-Puerta, G Arráez-Vera, A Lorenzo-Lledó
Education and Information Technologies 24, 181-204, 2019
1052019
The application of immersive virtual reality for students with ASD: A review between 1990–2017
G Lorenzo, A Lledó, G Arráez-Vera, A Lorenzo-Lledó
Education and Information Technologies 24, 127-151, 2019
952019
La clase invertida en la educación superior: percepciones del alumnado
GA Vera, AL Lledó, MG Puerta, GL Lledó
Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and …, 2018
632018
The pedagogical model of hybrid teaching: Difficulties of university students in the context of COVID-19
A Lorenzo-Lledó, A Lledó, A Gilabert-Cerdá, G Lorenzo
European journal of investigation in health, psychology and education 11 (4 …, 2021
472021
Utilidad percibida de la realidad aumentada como recurso didáctico en Educación Infantil
R Roig-Vila, A Lorenzo-Lledó, S Mengual-Andrés
Campus virtuales 8 (1), 19-35, 2019
382019
Las TIC en el contexto educativo a través de la producción científica en español
G Lorenzo, A Lorenzo-Lledó, A Lledó Carreres
Universidad Complutense de Madrid, 2019
292019
Inclusive methodologies from the teaching perspective for improving performance in university students with disabilities
AL Lledó, GL Lledó, A Lledó, EP Vázquez
JOTSE 10 (1), 127-141, 2020
282020
Nuevas perspectivas en la enseñanza del baloncesto
A Lorenzo, G Prieto
Lecturas Educación Física y Deportes, Revista Digital 48, 2002
232002
Differences in developmental functioning profiles between male and female preschoolers children with autism spectrum disorder
F Craig, A Crippa, A De Giacomo, M Ruggiero, V Rizzato, A Lorenzo, ...
Autism research 13 (9), 1537-1547, 2020
222020
El mentoring como medio formativo en la educación del entrenador de baloncesto
S Jiménez, A Lorenzo
Revista Internacional de Ciencias del Deporte 15 (5), 36-45, 2009
222009
La acción tutorial como acompañamiento en el alumnado universitario con discapacidad: hacia una educación inclusiva
G Lorenzo-Lledó, AL Carreres, AL Lledó, GA Vera
Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and …, 2017
212017
Global trends in the application of virtual reality for people with autism spectrum disorders: conceptual, intellectual and the social structure of scientific production
G Lorenzo, N Newbutt, A Lorenzo-Lledó
Journal of Computers in Education, 1-36, 2022
152022
Application of virtual reality in people with ASD from 1996 to 2019
G Lorenzo, A Lorenzo-Lledó, A Lledó, E Pérez-Vázquez
Journal of Enabling Technologies 14 (2), 99-114, 2020
152020
Innovación en el aprendizaje desde el diseño tecno-pedagógico
A Lorenzo-Lledó
Mandruvá, 2018
152018
The use of augmented reality to improve the development of activities of daily living in students with ASD
GL Lledó, A Lledó, A Gilabert-Cerdá, A Lorenzo-Lledó
Education and Information Technologies, 1-21, 2022
132022
El uso del robot bee-bot como herramienta de aprendizaje de emociones en la enseñanza del alumnado con trastorno del espectro autista
E Pérez-Vázquez, G Lorenzo, A Lledó Carreres, A Lorenzo-Lledó, ...
Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia …, 2019
132019
Innovaciones en evaluación: Google Forms como herramienta de evaluación y retroalimentación de los aprendizajes del alumnado
G Lorenzo, A Lledó Carreres, G Arráez Vera, A Lorenzo-Lledó, ...
Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación, 2017
132017
Designing virtual reality tools for students with Autism Spectrum Disorder: A systematic review
GG Lorenzo, NN Newbutt, AA Lorenzo-Lledó
Education and Information Technologies 28 (8), 9557-9605, 2023
122023
Creación de un entorno de realidad virtual inmersiva para la comunicación e interacción social: estudio piloto en alumnado con trastorno del espectro autista
GL Lledó, A Lorenzo-Lledó, AL Carreres, E Pérez-Vázquez
Revista de Educación a Distancia (RED) 23 (73), 2023
122023
Exploring visual perspective taking and body awareness in children with autism spectrum disorder
L Russo, F Craig, M Ruggiero, C Mancuso, R Galluzzi, A Lorenzo, ...
Cognitive Neuropsychiatry 23 (4), 254-265, 2018
122018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20