Seguir
Gustavo González Calvo (ORCID: 0000-0002-4637-0168)
Gustavo González Calvo (ORCID: 0000-0002-4637-0168)
Dirección de correo verificada de uva.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Touchless clases and absent bodies: teaching Physical Education in times of Covid-19
V Varea, G González-Calvo
Sport, Education and Society, 2020
3142020
Pero… ¿A qué nos Referimos Realmente con la Evaluación Formativa y Compartida?: Confusiones Habituales y Reflexiones Prácticas
D Hortigüela Alcalá, Á Pérez Pueyo, G González Calvo
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 12 (1), 13-27, 2019
1872019
Exploring the changes of physical education in the age of Covid-19
V Varea, G Gonzalez-Calvo, A García-Monge
Physical Education and Sport Pedagogy 27 (1), 32-42, 2022
1842022
Research on cooperative learning in physical education: Systematic review of the last five years
D Bores-García, D Hortigüela-Alcalá, FJ Fernandez-Rio, ...
Research quarterly for exercise and sport 92 (1), 146-155, 2021
1662021
Formación permanente y desarrollo de la identidad reflexiva del profesorado desde las perspectivas grupal e individual
G González Calvo, JJ Barba
Profesorado: Revista de Currículum y Formación del Profesorado 18 (1), 397-412, 2014
1472014
The application of the teaching games for understanding in physical education. Systematic review of the last six years
RA Barba-Martín, D Bores-García, D Hortigüela-Alcalá, G González-Calvo
International journal of environmental research and public health 17 (9), 3330, 2020
1412020
Aprender A Ser Docente Sin Estar En Las Aulas: La COVID19 Como Amenaza Al Desarrollo Profesional Del Futuro Profesorado
G González-Calvo, RA Barba-Martín, D Bores-García, N Gallego-Lema
International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences 2 (9), 46-71, 2020
1042020
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
G González-Calvo, RA Barba-Martín, D Bores-García, D Hortigüela-Alcalá
European Physical Education Review 28 (1), 205-224, 2022
892022
El uso de los diarios del profesorado como instrumento de reflexión-sobre-la-acción
JJ Barba, G González Calvo, R Barba Martín
Revista Española de Educación Física y Deporte (REEFD), 55-63, 2014
712014
Evolución de la identidad profesional de un docente novel de Educación Física: análisis a partir de la reflexión de sus experiencias personales y de su propia práctica
G González Calvo
Universidad de Valladolid, 2013
61*2013
Learning to be a teacher without being in the classroom: COVID-19 as a threat to the professional development of future teachers
VG Lema, DB García, RB Martín, GG Calvo
RIMCIS: Revista Internacional y Multidisciplinar en Ciencias Sociales 9 (2 …, 2020
562020
Asociación entre tejido graso abdominal y riesgo de morbilidad: efectos positivos del ejercicio físico en la reducción de esta tendencia
G González Calvo, S Hernández Sánchez, P Pozo Rosado, ...
Nutrición Hospitalaria 26 (4), 685-691, 2011
522011
La perspectiva autobiográfica de un docente novel sobre los aprendizajes de Educación Física en diferentes niveles educativos
G González Calvo, JJ Barba
Cultura, Ciencia y Deporte 8 (24), 171-181, 2013
502013
A qualitative analysis of the factors determining the quality of relations between a novice physical education teacher and his students’ families: Implications for the …
G González-Calvo, JM Fernández-Balboa
Sport Education and Society, 2016
492016
Docentes de carne y hueso: enseñar con cuerpo
L Martínez-Álvarez, G González-Calvo
Ágora para la Educación Física y el Deporte 18 (3), 259-275, 2016
482016
Que la fuerza esté contigo: desvelar el lado oscuro de la investigación en Educación
JJ Barba, G González Calvo, R Barba Martín
Magis. Revista Internacional de Investigación en Educación 7 (14), 125-140, 2014
472014
Comparing effects of a TPSR training program on prospective physical education teachers’ social goals, discipline and autonomy strategies in Spain, Chile and Costa Rica
DH Alcalá, JF Río, GG Calvo, ÁP Pueyo
Physical Education and Sport Pedagogy 24 (3), 220-232, 2019
452019
Comparing effects of a TPSR training program on prospective physical education teachers’ social goals, discipline and autonomy strategies in Spain, Chile and Costa Rica
D Hortigüela Alcalá, J Fernández Río, G González Calvo, Á Pérez Pueyo
Physical Education and Sport Pedagogy, 2018
45*2018
A Teacher’s Personal-Emotional Identity and its Reflection upon the Development of his Professional Identity
G González Calvo, M Arias Carballal
The Qualitative Report 22 (6), 1693-1709, 2017
432017
Effects of audit culture and neoliberalism on university teaching: an autoethnographic perspective
G González Calvo, M Arias Carballal
Ethnography and Education, 2017
422017
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20