Francisco Diez Martin
Francisco Diez Martin
Professor of Business Administration, Rey Juan Carlos University
Verified email at urjc.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Beyond legitimacy: legitimacy types and organizational success
F Díez-Martín, C Prado-Roman, A Blanco-González
Management Decision, 2013
1382013
Legitimidad como factor clave del éxito organizativo
FD Martín, AB González, CP Román
Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa 16 (3), 127-143, 2010
822010
Medición de la legitimidad organizativa: El caso de las Sociedades de Garantía Recíproca
FD Martín, AB González, CP Román
Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa 13 (43), 115-143, 2010
70*2010
Explaining nation-wide differences in entrepreneurial activity: A legitimacy perspective
F Díez-Martín, A Blanco-González, C Prado-Román
International Entrepreneurship and Management Journal 12 (4), 1079-1102, 2016
382016
Por qué se institucionalizan las organizaciones
A Cruz-Suárez, C Prado-Román, F Díez-Martín
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa 23 (1), 22-30, 2014
352014
Los grupos de interés y la presión medioambiental
FD Martín, MLM García, EPD de Castro
Cuadernos de Gestión 8 (2), 81-95, 2008
322008
Criteria for evaluating the organizational legitimacy: A typology for legitimacy jungle
E Díez-de-Castro, M Peris-Ortiz, F Díez-Martín
Organizational legitimacy, 1-21, 2018
262018
Antecedentes de la institucionalización de las organizaciones
E Díez de Castro, F Díez Martín, A Vázquez Sánchez
Instituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU), 2015
262015
Efecto de la Responsabilidad Social Empresarial sobre la Legitimidad de las Empresas
F Díez Marín, A Blanco González, A Cruz Suárez, C Prádo Román
Anuario jurídico y económico escurialense, 325-348, 2014
262014
Análisis de las relaciones entre la legitimidad organizativa, sus fuentes y dimensiones
A Cruz-Suárez, F Díez-Martín, A Blanco-González, C Prado-Román
Revista Venezolana de Gerencia 19 (65), 9-22, 2014
232014
Análisis de eficiencia de los Departamentos universitarios. El caso de la Universidad de Sevilla
FAD Martín, F de Asís Díez
Librería-Editorial Dykinson, 2007
22*2007
Efecto del plazo de ejecución estratégica sobre la obtención de legitimidad organizativa
F Díez-Martín, C Prado-Román, A Blanco-González
Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa 19 (2), 120-125, 2013
212013
Un modelo interpretativo de la lógica dominante en las organizaciones
EPD de Castro, AV Sánchez, FD Martín
Investigaciones Europeas de Dirección y economía de la Empresa 11 (1), 77-93, 2005
162005
Research challenges in digital marketing: sustainability
F Diez-Martin, A Blanco-Gonzalez, C Prado-Roman
Sustainability 11 (10), 2839, 2019
142019
Entrepreneurship, global competitiveness and legitimacy
A Blanco-González, F Díez-Martín, A Prado-Román
New challenges in entrepreneurship and finance, 57-69, 2015
132015
Un modelo para la medición de la eficiencia en los departamentos universitarios
EP Díez de Castro, FA Díez Martín
Revista de Enseñanza Universitaria, 25, 7-33., 2005
132005
The intellectual structure of organizational legitimacy research: a co-citation analysis in business journals
F Díez-Martín, A Blanco-González, C Prado-Román
Review of Managerial Science, 1-37, 2020
122020
Building a European legitimacy index
A Blanco-González, C Prado-Román, F Díez-Martín
American Behavioral Scientist 61 (5), 509-525, 2017
122017
Efficiency of the exhibitors at art trade show
C Prado-Román, A Blanco-González, F Diez-Martin
International Journal of Arts and Commerce 1 (6), 47-54, 2012
112012
The EFQM model as an instrument to legitimise organisations
A Blanco-González, A Cruz-Suárez, F Díez-Martín
Achieving competitive advantage through quality management, 155-169, 2015
92015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20