Follow
Francisco Diez Martin
Francisco Diez Martin
Professor of Business Administration, Rey Juan Carlos University
Verified email at urjc.es
Title
Cited by
Cited by
Year
Beyond legitimacy: legitimacy types and organizational success
F Díez-Martín, C Prado-Roman, A Blanco-González
Management decision 51 (10), 1954-1969, 2013
1942013
Legitimidad como factor clave del éxito organizativo
FD Martín, AB González, CP Román
Investigaciones Europeas de direccion y economia de la empresa 16 (3), 127-143, 2010
1162010
Research challenges in digital marketing: sustainability
F Diez-Martin, A Blanco-Gonzalez, C Prado-Roman
Sustainability 11 (10), 2839, 2019
862019
Medición de la legitimidad organizativa: El caso de las Sociedades de Garantía Recíproca
FD Martín, AB González, CP Román
Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa 13 (43), 115-143, 2010
84*2010
Explaining nation-wide differences in entrepreneurial activity: A legitimacy perspective
F Díez-Martín, A Blanco-González, C Prado-Román
International Entrepreneurship and Management Journal 12, 1079-1102, 2016
592016
The intellectual structure of organizational legitimacy research: a co-citation analysis in business journals
F Díez-Martín, A Blanco-González, C Prado-Román
Review of Managerial Science 15 (4), 1007-1043, 2021
542021
Criteria for evaluating the organizational legitimacy: A typology for legitimacy jungle
E Díez-de-Castro, M Peris-Ortiz, F Díez-Martín
Organizational legitimacy: Challenges and opportunities for businesses and …, 2018
482018
Por qué se institucionalizan las organizaciones
A Cruz-Suárez, C Prado-Román, F Díez-Martín
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa 23 (1), 22-30, 2014
472014
Antecedentes de la institucionalización de las organizaciones
EP Díez de Castro, FA Díez Martín, A Vázquez-Sánchez
Cuadernos de Gestión, 15 (1), 15-38, 2015
412015
Efecto de la Responsabilidad Social Empresarial sobre la Legitimidad de las Empresas
FD Marín, AB González, AC Suárez, CP Román
Anuario jurídico y económico escurialense, 325-348, 2014
412014
Measuring a scientifically multifaceted concept. The jungle of organizational legitimacy
F Díez-Martín, A Blanco-González, E Díez-de-Castro
European Research on Management and Business Economics 27 (1), 100131, 2021
342021
Contribution of social responsibility to the work involvement of employees
A Blanco‐Gonzalez, F Díez‐Martín, G Cachón‐Rodríguez, ...
Corporate Social Responsibility and Environmental Management 27 (6), 2588–2598, 2020
342020
Los grupos de interés y la presión medioambiental
FD Martín, MLM García, EPD de Castro
Cuadernos de Gestión 8 (2), 81-95, 2008
342008
Análisis de las relaciones entre la legitimidad organizativa, sus fuentes y dimensiones
A Cruz-Suárez, F Díez-Martín, A Blanco-González, C Prado-Román
Revista Venezolana de Gerencia 19 (65), 9-22, 2014
292014
Entrepreneurship, global competitiveness and legitimacy
A Blanco-González, F Díez-Martín, A Prado-Román
New Challenges in Entrepreneurship and Finance: Examining the Prospects for …, 2015
252015
Efecto del plazo de ejecución estratégica sobre la obtención de legitimidad organizativa
F Díez-Martín, C Prado-Román, A Blanco-González
Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa 19 (2), 120-125, 2013
252013
The effect of communication on the legitimacy and performance of organizations
C Prado-Roman, F Diez-Martin, A Blanco-Gonzalez
Revista Brasileira de Gestão de Negócios 22, 565-581, 2020
242020
Factors Affecting Individual Decisions Based on Business Legitimacy
F Diez-Martin, A Blanco-Gonzalez, C Prado-Roman
Journal of Promotion Management 25 (2), 181-199, 2019
232019
Top business schools legitimacy quest through the Sustainable Development Goals
G Miotto, A Blanco-González, F Díez-Martín
Heliyon 6 (11), e05395, 2020
212020
Análisis de eficiencia de los Departamentos universitarios. El caso de la Universidad de Sevilla
F de Asís Díez
Librería-Editorial Dykinson, 2007
19*2007
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20