Seguir
Jose Belda-Medina
Jose Belda-Medina
Otros nombresJRB Medina, José Belda Medina
University of Alicante (Spain) Digital Language Learning DL2
Dirección de correo verificada de ua.es - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
Using chatbots as AI conversational partners in language learning
J Belda-Medina, JR Calvo-Ferrer
Applied Sciences 12 (17), 8427, 2022
762022
El lenguaje de la informática y de las nuevas tecnologías y su traducción
J Belda-Medina
Universidad de Alicante, 2003
57*2003
Promoting inclusiveness, creativity and critical thinking through digital storytelling among EFL teacher candidates
J Belda-Medina
International Journal of Inclusive Education 26 (2), 109-123, 2022
452022
Integrating augmented reality in language learning: Pre-service teachers’ digital competence and attitudes through the TPACK framework
J Belda-Medina, JR Calvo-Ferrer
Education and Information Technologies 27 (9), 12123-12146, 2022
372022
Enhancing Multimodal Interaction and Communicative Competence through Task-Based Language Teaching (TBLT) in Synchronous Computer-Mediated Communication (SCMC)
J Belda-Medina
Education Sciences 11 (11), 723, 2021
312021
Preservice teachers’ knowledge and attitudes toward digital-game-based language learning
J Belda-Medina, JR Calvo-Ferrer
Education Sciences 12 (3), 182, 2022
302022
The Effect of Multiplayer Video Games on Incidental and Intentional L2 Vocabulary Learning: The Case of Among Us
JR Calvo-Ferrer, J Belda-Medina
Multimodal Technologies and Interaction 5 (12), 80-95, 2021
242021
El aprendizaje del inglés (L2) mediante herramientas digitales (TIC) por estudiantes mayores desde un modelo andragógico y heutagógico
J Belda-Medina
Tonos Digital 1 (38), 1-24, 2020
222020
Análisis de la satisfacción del alumnado de L2 con respecto a la adquisición de terminología especializada por medio de videojuegos: estudio del caso
JRC Ferrer, JRB Medina
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2015
222015
ICTs and Project-Based Learning (PBL) in EFL: Pre-service Teachers’ Attitudes and Digital Skills
J Belda-Medina
International Journal of Applied Linguistics and English Literature IJALEL …, 2021
212021
Using Augmented Reality (AR) as an authoring tool in EFL through Mobile Computer-Supported Collaborative Learning
J Belda-Medina
Teaching English with Technology 22 (2), 115-135, 2022
152022
The application of augmented reality (AR) to language learning and its impact on student motivation
V Marrahí-Gómez, J Belda-Medina
International Journal of Linguistics Studies 2 (2), 07-14, 2022
142022
La comunicación en español a través del correo electrónico
J Belda-Medina
Revista de Investigación Lingüística 5 (2), 39-59, 2002
142002
The Impact of Augmented Reality (AR) on Vocabulary Acquisition and Student Motivation
J Belda-Medina, V Marrahi-Gomez
Electronics 12 (3), 1-17, 2023
132023
La integración de los alumnos en el proceso de evaluación
TM Moll, M Aleson-Carbonell, AA Jeréz, J Belda-Medina, CA Bellis, ...
II Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: cap a l …, 2004
13*2004
The integration of augmented reality (AR) in education
V Marrahi-Gomez, J Belda-Medina
Society for Science and Education (United Kingdom), 2022
122022
Translating computer abbreviations from English into Spanish: Main types and problems.
J Belda-Medina
META 49 (4), 920-929, 2004
9*2004
La traducción de-ware: análisis contrastivo de la traducción de veinte términos con-ware en español, francés, alemán e italiano
J Belda-Medina
Terminology and Translation (T&T) 3, 172-190, 2001
72001
La enseñanza de contenidos en inglés en el proceso de internacionalización de la Universidad de Alicante
T Morell, M Aleson-Carbonell, J Belda-Medina, DB Bell, P Escabias Lloret
Redes ICE. Universidad de Alicante, 2015
5*2015
Conversion in English computer terminology: Factors affecting English–Spanish translation
J Belda-Medina
Target. International Journal of Translation Studies 15 (2), 317-336, 2003
52003
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20