Segueix
Marianna Bosch Casabò
Marianna Bosch Casabò
IQS School of Management, Universitat Ramon Llull
Correu electrònic verificat a iqs.edu - Pàgina d'inici
Títol
Citada per
Citada per
Any
Estudiar matemáticas: el eslabón perdido entre la enseñanza y el aprendizaje
Y Chevallard, M Bosch, J Gascón
Biblioteca del Normalista de la SEP, 1998
9251998
La sensibilité de l'activité mathématique aux ostensifs: objet d'étude et problématique
M Bosch, Y Chevallard
Recherches en didactique des mathématiques (Revue) 19 (1), 77-123, 1999
4831999
La sensibilité de l'activité mathématique aux ostensifs: objet d'étude et problématique
M Bosch, Y Chevallard
Recherches en didactique des mathématiques (Revue) 19 (1), 77-123, 1999
4831999
Didactic restrictions on the teacher’s practice: The case of limits of functions in Spanish high schools
J Barbé, M Bosch, L Espinoza, J Gascón
Beyond the apparent banality of the mathematics classroom, 235-268, 2005
2922005
Twenty-five years of the didactic transposition
M Bosch, J Gascón
ICMI bulletin 58 (58), 51-65, 2006
2882006
Incompletitud de las organizaciones matemáticas locales en las instituciones escolares
M Bosch, C Fonseca, J Gascón
Recherches en didactique des mathématiques 24 (2-3), 205-250, 2004
2312004
Mathematical modelling as a tool for the connection of school mathematics
FJ Garcia, JG Pérez, LR Higueras, MB Casabó
ZDM 38 (3), 226-246, 2006
1872006
La transposición didáctica de organizaciones matemáticas en proceso de algebrización: el caso de la proporcionalidad
P Bolea, M Bosch, J Gascón
Recherches en didactique des mathématiques 21 (3), 247-304, 2001
1542001
La modelización matemática y el problema de la articulación de la matemática escolar. Una propuesta desde la teoría antropológica de lo didáctico
M Bosch, FJ García, J Gascón, LR Higueras
Educación matemática 18 (2), 37-74, 2006
1332006
La praxéologie comme unité d'analyse des processus didactiques
M Bosch, J Gascón, A Mercier, C Magnolias
Balises en didactique des mathématiques, 107-122, 2005
1252005
Introduction to the Anthropological Theory of the Didactic (ATD)
M Bosch, J Gascón
Networking of theories as a research practice in mathematics education, 67-83, 2014
1222014
Didactic transposition in mathematics education
Y Chevallard, M Bosch
Encyclopedia of mathematics education, 214-218, 2020
1202020
La dimension ostensiva en la actividad matematica: El caso de la proporcionalidad.
ICM Bosch
1161998
El profesor como director de procesos de estudio: análisis de organizaciones didácticas espontáneas
JG Perez
Recherches en didactique des mathématiques 23 (1), 79-136, 2003
1122003
Aportaciones de la Teoría Antropológica de lo Didáctico a la formación del profesorado de matemáticas de secundaria
M Bosch, J Gascón
Investigación en educación matemática XIII, 89-114, 2009
1062009
Science or magic? The use of models and theories in didactics of mathematics
M Bosch, Y Chevallard, J Gascón
Proceedings of the fourth congress of the European Society for research in …, 2006
1032006
The ecological dimension in the teaching of mathematical modelling at university
B Barquero, M Bosch, J Gascón
Recherches en didactique des mathématiques 33 (3), 307-338, 2013
862013
Los recorridos de estudio e investigación y la modelización matemática en la enseñanza universitaria de las ciencias experimentales
BB i Farràs, MB i Casabò, JG Pérez
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2011
842011
Didactic engineering as a research methodology: From fundamental situations to study and research paths
B Barquero, M Bosch
Task design in mathematics education, 249-272, 2015
782015
Transitions in mathematics education
G Gueudet, M Bosch, AA DiSessa, ON Kwon, L Verschaffel
Springer Nature, 2016
692016
En aquests moments el sistema no pot dur a terme l'operació. Torneu-ho a provar més tard.
Articles 1–20