Follow
David Méndez Coca
Title
Cited by
Cited by
Year
Software Socrative and smartphones as tools for implementation of basic processes of active physics learning in classroom: An initial feasibility study with prospective teachers
D Méndez-Coca, J Slisko
European Journal of Physics Education 4 (2), 17-24, 2013
2392013
Estudio de las motivaciones de los estudiantes de secundaria de física y química y la influencia de las metodologías de enseñanza en su interés
DM Coca
Educación XX1 18 (2), 215-235, 2015
1702015
Motivación de alumnos de Educación Secundaria y Bachillerato hacia el uso de recursos digitales durante la crisis del Covid-19
JMA Acero, MM Coca, DM Coca
Revista de Estilos de Aprendizaje 13 (Especial), 68-81, 2020
472020
Cambio motivacional realizado por las TIC en los alumnos de secundaria de física
D Méndez
Miscelánea Comillas. Revista de Ciencias Humanas y Sociales 70 (136), 199-224, 2012
402012
The influence of teaching methodologies in the learning of thermodynamics in secondary education
DM Coca
Journal of Baltic Science Education 12 (1), 59-72, 2013
322013
El aprendizaje cooperativo y la enseñanza tradicional en el aprendizaje de la física
D Méndez
Educación y futuro: revista de investigación aplicada y experiencias …, 2012
322012
¿ Cómo afrontan los alumnos en secundaria las reacciones químicas?
D Méndez Coca
Aula de encuentro: revista de investigación y comunicación de experiencias …, 2013
312013
Influencia de la inteligencia y la metodología de enseñanza en la resolución de problemas de Física
DM Coca
Perfiles educativos 36 (146), 30-44, 2014
272014
Motivation of 14 Year-old Students using Tablets, compared to those using Textbooks and Workbooks
D Méndez, M Méndez, J Anguita
international journal of interactive mobile technologies 12 (4), 86-96, 2018
262018
La metodología científica y la investigación educativa
DM Coca
Acta Universitaria 23 (1), 23-30, 2013
192013
The influence of active physics learning on reasoning skills of prospective elementary teachers: A short initial study with ISLE methodology.
DM Coca, J Slisko
Latin-American Journal of Physics Education 7 (1), 2013
172013
El profesorado de ciencias y matemáticas y la comunicación a través de las TIC
D Méndez-Coca, M Méndez-Coca
Historia y comunicación social 19 (Especial), 315-326, 2014
152014
The experience of learning physics through the application of ICT
D Méndez
Energy Education Science and Technology Part B. Social and Educational …, 2012
142012
Motivational change realized by cooperative learning applied in thermodynamics
D Méndez-Coca
European Journal of Physics Education 3 (4 Special Issue), 13-26, 2012
132012
Digital teaching competence in teacher training as an element to attain sdg 4 of the 2030 agenda
D Méndez, M Méndez, JM Anguita
Sustainability 14 (18), 11387, 2022
112022
EL APRENDIZAJE COOPERATIVO Y LA ENSEÑANZA TRADICIONAL EN ELECTRICIDAD Y MAGNETISMO EN SECUNDARIA
D Méndez Coca
Enseñanza de las Ciencias, 2297-2302, 2013
112013
The Electronic Language Portfolio as a Tool for Lifelong Learning
M Ciesielkiewicz, DM Coca
International Conference "ICT for Language Learning" 6th edition, 2013
112013
La influencia del uso del tablet en la motivación en ciencias de los alumnos de primaria
D Méndez-Coca, J Sota Ramos
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2017
102017
Cambio comunicativo en las nuevas metodologías didácticas
D Méndez, P García-Alonso
Estudios sobre el mensaje periodístico 19, 299-308, 2013
102013
Mathematics education in Europe: Common challenges and national policies
DM Coca
Revista Española de Pedagogía 70 (252), 373-376, 2012
92012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20