Impacto psicológico de la pandemia de COVID-19: Efectos negativos y positivos en población española asociados al periodo de confinamiento nacional. B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, P Chorot Revista de psicopatología y psicología clínica 25 (1), 2020 | 743 | 2020 |
Psychological impact of the COVID-19 pandemic: Negative and positive effects in Spanish population during the mandatory national quarantine B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, DM Campagne, P Chorot Journal of Psychopathology and Clinical Psychology 25 (1), 1-21, 2020 | 158 | 2020 |
Efficacy of transdiagnostic cognitive-behavioral therapy for anxiety and depression in adults, children and adolescents: A meta-analysis J García-Escalera, P Chorot, RM Valiente, JM Reales, B Sandín Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 21 (3), 147-175, 2016 | 133 | 2016 |
The Unified Protocol for Transdiagnostic Treatment of Emotional Disorders in Adolescents (UP-A) Adapted as a School-Based Anxiety and Depression Prevention Program: An Initial … J García-Escalera, RM Valiente, B Sandín, J Ehrenreich-May, A Prieto, ... Behavior Therapy 51 (3), 461-473, 2020 | 75 | 2020 |
The Spanish version of the unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in adolescents (UP-A) adapted as a school-based anxiety and depression … J García-Escalera, RM Valiente, P Chorot, J Ehrenreich-May, ... JMIR research protocols 6 (8), e7934, 2017 | 43 | 2017 |
Effects of coronavirus fears on anxiety and depressive disorder symptoms in clinical and subclinical adolescents: The role of negative affect, intolerance of uncertainty, and … B Sandín, V Espinosa, RM Valiente, J García-Escalera, JC Schmitt, ... Frontiers in Psychology 12, 716528, 2021 | 41 | 2021 |
An open trial applying the unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in adolescents (UP-A) adapted as a school-based prevention program J García-Escalera, P Chorot, B Sandín, J Ehrenreich-May, A Prieto, ... Child & Youth Care Forum 48, 29-53, 2019 | 41 | 2019 |
Protocolo unificado para el tratamiento transdiagnóstico de los trastornos emocionales en adolescentes a través de internet (iUP-A): Aplicación web y protocolo de un ensayo … B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, D Pineda, V Espinosa, ... Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 24 (3), 197-215, 2019 | 40 | 2019 |
Clinical Utility of an Internet-Delivered Version of the Unified Protocol for Transdiagnostic Treatment of Emotional Disorders in Adolescents (iUP-A): A Pilot Open Trial B Sandín, J García-Escalera, RM Valiente, V Espinosa, P Chorot International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (22), 1-17, 2020 | 38 | 2020 |
Prevention of depression and anxiety in subclinical adolescents: effects of a transdiagnostic internet-delivered CBT program JC Schmitt, RM Valiente, J García-Escalera, S Arnáez, V Espinosa, ... International journal of environmental research and public health 19 (9), 5365, 2022 | 33 | 2022 |
Los efectos de un programa de prevención de la ansiedad y la depresión para adolescentes en variables educativas y de bienestar J García-Escalera, RM Valiente, B Sandín, J Ehrenreich-May, P Chorot Revista de psicodidáctica 25 (2), 143-149, 2020 | 33 | 2020 |
Impacto emocional de la pandemia de COVID-19 durante el periodo de confinamiento en España: Factores protectores y factores de riesgo/vulnerabilidad. B Sandín, P Chorot, J García-Escalera, RM Valiente Acción Psicológica 18 (1), 2021 | 29 | 2021 |
Escala de Síntomas de los Trastornos de Ansiedad y Depresión (ESTAD): Datos preliminares sobre su estructura factorial y sus propiedades psicométricas B Sandín, RM Valiente, D Pineda, J García-Escalera, P Chorot Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 23 (3), 163-177, 2018 | 19 | 2018 |
Educational and wellbeing outcomes of an anxiety and depression prevention program for adolescents J García-Escalera, RM Valiente, B Sandín, J Ehrenreich-May, P Chorot Revista de Psicodidáctica (English ed.) 25 (2), 143-149, 2020 | 15 | 2020 |
Tratamiento transdiagnóstico de un caso clínico con elevada comorbilidad de trastornos emocionales: aplicación del protocolo unificado MT Rosique, B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, P Chorot Revista Argentina de Clínica Psicológica 28 (I), 79, 2019 | 12 | 2019 |
Eficacia de la terapia cognitivo conductual transdiagnóstica en el tratamiento de la ansiedad y la depresión en adultos, ninos y adolescentes: un meta-análisis J García-Escalera, P Chorot, RM Valiente, JM Reales, B Sandín Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 21 (3), 147, 2017 | 8 | 2017 |
Administración telemática del Protocolo Unificado para el tratamiento transdiagnóstico de los trastornos emocionales en adolescentes (tUP-A): Un estudio de casos VE Lorenzo, J García-Escalera, S Arnáez, RM Valiente, B Sandín, ... Acción psicológica 19 (2), 149–162-149–162, 2022 | 5 | 2022 |
Escala de Interferencia de la Depresión y la Ansiedad para Niños y Adolescentes (EIDAN): Estructura Factorial y Propiedades Psicométricas V Espinosa, B Sandín, J García-Escalera, RM Valiente, P Chorot Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica 4 (65), 19-33, 2022 | 3 | 2022 |
The Unified Protocol for Transdiagnostic Treatment of Emotional Disorders in Adolescents (UP-A) applied to prevent and/or reduce emotional problems and improve psychological … J García Escalera Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Escuela …, 2018 | 2 | 2018 |
Efficacy of a transdiagnostic internet-based program for adolescents with emotional disorders: A randomized controlled trial V Espinosa, RM Valiente, J García-Escalera, P Chorot, S Arnáez, ... Behaviour Research and Therapy 179, 104560, 2024 | 1 | 2024 |