Seguir
Julia García Escalera
Julia García Escalera
Dirección de correo verificada de madrid.uned.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Impacto psicológico de la pandemia de COVID-19: Efectos negativos y positivos en población española asociados al periodo de confinamiento nacional.
B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, P Chorot
Revista de psicopatología y psicología clínica 25 (1), 2020
6612020
Psychological impact of the COVID-19 pandemic: Negative and positive effects in Spanish population during the mandatory national quarantine
B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, DM Campagne, P Chorot
Journal of Psychopathology and Clinical Psychology 25 (1), 1-21, 2020
1372020
Efficacy of transdiagnostic cognitive­-behavioral therapy for anxiety and depression in adults, children and adolescents: A meta­-analysis
J García-Escalera, P Chorot, RM Valiente, JM Reales, B Sandín
Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 21 (3), 147-175, 2016
1222016
The Unified Protocol for Transdiagnostic Treatment of Emotional Disorders in Adolescents (UP-A) Adapted as a School-Based Anxiety and Depression Prevention Program: An Initial …
J García-Escalera, RM Valiente, B Sandín, J Ehrenreich-May, A Prieto, ...
Behavior Therapy 51 (3), 461-473, 2020
602020
The Spanish version of the unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in adolescents (UP-A) adapted as a school-based anxiety and depression …
J García-Escalera, RM Valiente, P Chorot, J Ehrenreich-May, ...
JMIR Research Protocols 6 (8), e7934, 2017
392017
Protocolo unificado para el tratamiento transdiagnóstico de los trastornos emocionales en adolescentes a través de internet (iUP-A): Aplicación web y protocolo de un ensayo …
B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, D Pineda, V Espinosa, ...
Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 24 (3), 197-215, 2019
382019
An open trial applying the unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in adolescents (UP-A) adapted as a school-based prevention program
J García-Escalera, P Chorot, B Sandín, J Ehrenreich-May, A Prieto, ...
Child & Youth Care Forum 48, 29-53, 2019
312019
Clinical Utility of an Internet-Delivered Version of the Unified Protocol for Transdiagnostic Treatment of Emotional Disorders in Adolescents (iUP-A): A Pilot Open Trial
B Sandín, J García-Escalera, RM Valiente, V Espinosa, P Chorot
International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (22), 1-17, 2020
292020
Effects of coronavirus fears on anxiety and depressive disorder symptoms in clinical and subclinical adolescents: The role of negative affect, intolerance of uncertainty, and …
B Sandín, V Espinosa, RM Valiente, J García-Escalera, JC Schmitt, ...
Frontiers in Psychology 12, 716528, 2021
252021
Impacto emocional de la pandemia de COVID-19 durante el periodo de confinamiento en España: Factores protectores y factores de riesgo/vulnerabilidad.
B Sandín, P Chorot, J García-Escalera, RM Valiente
Acción Psicológica 18 (1), 2021
252021
Prevention of depression and anxiety in subclinical adolescents: effects of a transdiagnostic internet-delivered CBT program
JC Schmitt, RM Valiente, J García-Escalera, S Arnáez, V Espinosa, ...
International journal of environmental research and public health 19 (9), 5365, 2022
212022
Los efectos de un programa de prevención de la ansiedad y la depresión para adolescentes en variables educativas y de bienestar
J García-Escalera, RM Valiente, B Sandín, J Ehrenreich-May, P Chorot
Revista de psicodidáctica 25 (2), 143-149, 2020
202020
Escala de Síntomas de los Trastornos de Ansiedad y Depresión (ESTAD): Datos preliminares sobre su estructura factorial y sus propiedades psicométricas
B Sandín, RM Valiente, D Pineda, J García-Escalera, P Chorot
Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 23 (3), 163-177, 2018
162018
Educational and wellbeing outcomes of an anxiety and depression prevention program for adolescents
J García-Escalera, RM Valiente, B Sandín, J Ehrenreich-May, P Chorot
Revista de Psicodidáctica (English ed.) 25 (2), 143-149, 2020
152020
Tratamiento transdiagnóstico de un caso clínico con elevada comorbilidad de trastornos emocionales: aplicación del protocolo unificado
MT Rosique, B Sandín, RM Valiente, J García-Escalera, P Chorot
Revista Argentina de Clínica Psicológica 28 (I), 79, 2019
122019
Eficacia de la terapia cognitivo conductual transdiagnóstica en el tratamiento de la ansiedad y la depresión en adultos, ninos y adolescentes: un meta-análisis
J García-Escalera, P Chorot, RM Valiente, JM Reales, B Sandín
Revista de Psicopatología y Psicología Clínica 21 (3), 147, 2017
52017
Administración telemática del Protocolo Unificado para el tratamiento transdiagnóstico de los trastornos emocionales en adolescentes (tUP-A): Un estudio de casos
V Espinosa, J García-Escalera, S Arnáez, RM Valiente, B Sandín, ...
Acción psicológica 19 (2), 149-161, 2022
22022
The Unified Protocol for Transdiagnostic Treatment of Emotional Disorders in Adolescents (UP-A) applied to prevent and/or reduce emotional problems and improve psychological …
J García Escalera
Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Escuela …, 2018
22018
Prevention effects after six and twelve months of the transdiagnostic online CBT program''Learn to Manage your Emotions''(AMtE) on pathological worry, anxiety sensitivity …
JC Schmitt, RM Valiente, J Garcia-Escalera, B Sandin, S Arnaez, ...
JOURNAL OF NEURAL TRANSMISSION 130 (12), 2023
2023
Effects on self-reported anxiety and depressive symptoms of the self-applied transdiagnostic online program Learn to Manage your Emotions (AMtE) in clinical adolescents: A …
V Espinosa, J Garcia-Escalera, S Arnaez, RM Valiente, B Sandin, ...
JOURNAL OF NEURAL TRANSMISSION 130 (12), 2023
2023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20