Seguir
Elena Gil-Clemente
Elena Gil-Clemente
Dirección de correo verificada de unizar.es
Título
Citado por
Citado por
Año
The effectiveness of teaching geometry to enhance mathematical understanding in children with Down syndrome
ME Gil Clemente, JI Cogolludo-Agustín
International Journal of Disability, Development and Education 66 (2), 186-205, 2019
172019
Didáctica de las matemáticas para niños con síndrome de Down a partir de una visión integrada de la aritmética y de la geometría elementales
EG Clemente
Universidad de Zaragoza, 2016
132016
Integrating history of mathematics with foundational contents in the education of prospective elementary teachers
A Millán Gasca, E Gil Clemente
HAL 2016, 2016
122016
Matemáticas que suman
E GIL CLEMENTE
Didáctica de las matemáticas para niños con, 2020
10*2020
Mathematics workshops: changing the perceptions of both in-service and prospective teachers with regard to mathematics
V Celi, JI Cogolludo, RG Catalán, EG Clemente, I Lizasoain, AMM Gasca, ...
The 14th International Congress on Mathematical Education, 2021
72021
Emerging trends in mathematics education for people with Down syndrome: current research and future directions
R Faragher, E Gil Clemente
International Journal of Disability, Development and Education 66 (2), 111-118, 2019
72019
Learning from children to improve primary school teachers’ math-specific education
R Catalán, V Celi, JI Cogolludo, EG Clemente, I Lizasoain, AMM Gasca, ...
18th Conference on Applied Mathematics Aplimat, 2019
72019
Addressing the issue of trust in elementary teachers' maths-specific education: Anfomam project
V Celi, JI Cogolludo, E Gil Clemente, MI Lizasoain Iriso, A Gasca Millán, ...
Novotná, J., Moraová, M.(eds.): International Symposium Elementary …, 2019
62019
Geometry as forceps of intelligence: lines, figures, and the plane in Édouard Séguin's educational thought
EG Clemente, A Millán Gasca
Bollettino di storia delle scienze matematiche: XLI, 2, 2021, 315-359, 2021
42021
Dilemas en educación y discapacidad:¿ enseñar matemáticas a “idiotas”?
EG Clemente, CM Servós
Panorama social 26, 109-120, 2017
42017
Talleres temáticos para la educación matemática de niños con discapacidad intelectual: guía multimedia
E Gil Clemente
Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza, 2022
22022
Improving Primary Teachers’ Maths-Specific Education Through Working on Issues with Children with Intellectual Disabilities
V Celi, JI Cogolludo, E Gil Clemente, I Lizasoain, A Millán Gasca, ...
Broadening Experiences in Elementary School Mathematics; Novotná, J …, 2021
22021
El modelo de barras para resolución de problemas aritméticos: el caso de la trisomía 21
R García, E Gil
FESPM, 2017
22017
Desde la historia: geometría y aritmética en las bases de la educación especial según Séguin" en Didáctica de las matemática para niños con síndrome de Down a partir de una …
E Gil Clemente
unpublished PhD thesis, Saragozza, Universidad de Zaragoza, 0
2
Pensemos en unas matemáticas para todo el alumnado
A Bruno, E Gil-Clemente, Á Gutiérrez, A Jaime, I Polo-Blanco
Universidad de Granada, 2022
12022
Crecer con las matemáticas: talleres experienciales de matemáticas para la formación de profesores de escuela infantil y primaria. Guía didáctica para el docente formador
A Millán Gasca, P Magrone, F Arlotti, G Scaramuzzo, F Subania, ...
12022
Awareness of symmetry, order, and stability in children with Down syndrome
A Agudo Carnicer, E Gil Clemente, J Ignacio Cogolludo-Agustin
JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN INTELLECTUAL DISABILITIES 34 (5), 1223-1223, 2021
12021
Combining historical, foundational, and developmental insights to build children's first steps in mathematics
AM Gasca, EG Clemente, I Colella
CERME 10, 2017
12017
Integrating history of mathematics with foundational contents in the education of prospective elementary teachers
AM Gasca, EG Clemente
History and Pedagogy of Mathematics, 2016
12016
Matemáticas y discapacidad intelectual:: un encuentro que transforma
EG Clemente
La potencia educativa de la relación: Actas del I Congreso Internacional, 93-94, 2023
2023
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20