Seguir
María Bobadilla
María Bobadilla
Dirección de correo verificada de udc.es
Título
Citado por
Citado por
Año
New trends in foreign language teaching: Methods, evaluation and innovation
RR Cecilia, A Lopes
Cambridge Scholars Publishing, 2019
202019
The child in post-apocalyptic cinema
E Barros-Grela, MB Pérez, T Brookfield, J Brown, G Donnar, A Guha, ...
Lexington Books, 2015
182015
Relevance and complexities of translating titles of literary and filmic works
M Bobadilla Pérez
HUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 9/Filologia eta …, 2007
172007
Exploring audiovisual translation as a didactic tool in the secondary school foreign language classroom
M Bobadilla-Pérez, RJC de Santiago
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas …, 2022
132022
MULTIMODALITIES IN DIDACTIC AUDIOVISUAL TRANSLATION: A TEACHERS'PERSPECTIVE.
A Sánchez-Requena, P Igareda, M Bobadilla-Pérez
Current Trends in Translation Teaching & Learning E, 2022
102022
Análisis, implementación y evaluación de programas bilingües en Galicia y la Universidad de A Coruña
PC Cantero, MB Pérez
Educación Bilingüe: Tendencias Educativas y Conceptos Clave Bilingual …, 2017
72017
CLIL materials in Secondary Education: focusing on the language of instruction in the subject area of Mathematics
M Bobadilla-Pérez, NM Galán-Rodríguez
El G uiniguada, 32-49, 2015
72015
Ten fundamentals for novice CLIL teachers
P Couto-Cantero, M Bobadilla-Pérez
e-TEALS 9 (s1), 108-131, 2018
62018
Alfabetización multimodal y plurialfabetización en Educación Primaria a través de la narrativa transmediática El niño, el topo, el zorro y el caballo, de Charlie Mackesy
MV López-Pérez, M Bobadilla-Pérez
Texto Livre 16, e41879, 2023
52023
Propuesta didáctica interdisciplinar en torno a las costumbres, ritos y tradiciones de las cigarreras, como ejemplo del patrimonio inmaterial de la cultura hispánica
M Bobadilla Pérez
HUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 16/Filologia eta …, 2016
52016
Development and implementation of plurilingual/bilingual projects in pre-school and primary schools
M Bobadilla-Pérez, P Couto-Cantero
INTED2015 Proceedings, 7448-7458, 2015
42015
Action research in the communicative language classroom: using alternative assessment techniques with efl secondary-school students
L Fraga Viñas, M Bobadilla Pérez
HUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 15/Filologia eta …, 2015
42015
Adaptación infantil dle Lazarillo de Tormes
M Bobadilla-Pérez
El Lazarillo de Tormes y sus continuadores, 267-282, 2021
32021
Reflections on the Initiatives Taken in order to Develop the Communicative Competence and to Promote Plurilingualism in Spain
NM Galán Rodríguez, M Bobadilla-Pérez
Universitat d’Alacant, 2016
32016
La Señora en su balcón, de Elena Garro: diferencia-mujer y diferencia-latinoamericana
M Bobadilla Pérez
Espéculo, Not availabe-Not availabe, 2003
32003
Making language learning more inclusive: Introducing rubrics to adult students to improve written performance
M Bobadilla-Pérez, LF Viñas
International Approaches to Bridging the Language Gap, 152-167, 2020
22020
The use of the L1 in a CLIL lesson in Secondary Education in Galicia
M Bobadilla Pérez, N Galán Rodríguez
Didáctica (lengua y literatura), 2020
22020
Does Bilingualism Expand the Cognitive Experience of the Students?: A Case Study in Early Childhood Education
M Bobadilla-Pérez, S Pereira-Balado
International perspectives on modern developments in early childhood …, 2020
22020
International Literary Contest. La escritura creativa como recurso para la innovación docente en el aula de Lengua Extranjera. International Literary Contest. Creative Writing …
P Couto-Cantero, M Bobadilla-Pérez
El G uiniguada, 34-45, 2018
22018
Space and Children in Post-Apocalyptic Film
E Barros-Grela, MB Pérez
The Child in Post-Apocalyptic Cinema, 77, 2015
22015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20