Seguir
Javier Avila-López
Javier Avila-López
Senior Lecturer. Applied Linguistics, University of Córdoba
Dirección de correo verificada de uco.es
Título
Citado por
Citado por
Año
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning: a study on the coordination between content and language teachers
V Pavón Vázquez, J Avila Lopez, A Gallego Segador, ...
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 18 (4), 409-425, 2015
802015
Perceptions of teachers and students of the promotion of interaction through task-based activities in CLIL
V Pavon Vazquez, M Prieto Molina, J Ávila López
Universidad de Granada, 2015
472015
Seeing and saying for yourself: The roles of audio-visual mental aids in language learning and use
B Tomlinson, J Avila
Language acquisition and development: Studies of learners of first and other …, 2007
422007
Beneficios del entrenamiento musical para el aprendizaje de una lengua extranjera
AGS María Carmen Fonseca Mora, Javier Avila-López
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical-RECIEM …, 2015
29*2015
Políticas lingüísticas europeas y españolas: el camino hacia el cambio en la educación terciaria
C Julián-De-Vega, J Ávila López
Universidad de Granada, 2018
242018
Applications of the Research into the Roles of Audio-Visual Mental Aids for Language Teaching Pedagogy
B Tomlinson, J Avil-López
Continuum International Publishing, 2007
192007
Self-Esteem and Second Language Learning: The Essential Colour in the Palette
J Ávila-López
Fernando Rubio, Self-Esteem and Foreign Language Learning. Cambridge Scholar …, 2007
16*2007
Didáctica de la emoción: de la investigación al aula de ELE
J Avila-López
MARCO ELE: REVISTA DE DIDÁCTICA ESPAÑOL LENGUA EXTRANJERA, 1-71, 2015
7*2015
Factores afectivos: la piedra de toque del AICLE
J Ávila-López
APLICACIONES DIDÁCTICAS PARA LA ENSEÑANZA INTEGRADA DE LENGUA Y CONTENIDOS …, 2009
72009
La activación de la inteligencia espacial: las imágenes mentales en el aula de inglés
FJÁ López
Inteligencias múltiples, múltiples formas de enseñar inglés, 139-156, 2002
72002
La incidencia de las imágenes mentales en la comprensión lectora en una L2
FJ Ávila López
ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada 3 (1), 2001
72001
Reading Matters
J Arnold, J Avila-López
Folio 5 (1), 36-38, 1998
7*1998
Materials development: A constituent element of teacher training for EMI in higher education
J Ávila-López
Teacher training for English-medium instruction in higher education, 298-319, 2020
52020
Second language reading and self-efficacy in bilingual and musical instruction. A study of reading ability
J Avila-López, R Espejo-Mohedano
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2021
42021
Web 2.0: A Vehicle for Humanising FLL
B Tomlinson, J Ávila
Anglistik. International Journal of English Studies 22 (1), 137-151, 2011
42011
imagen mental, motivación y lectura en lengua extranjera/Mental imagery, motivation and reading in a foreign language
JÁ López
TEJUELO. Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación 28, 127-160, 2018
32018
Mejora de la enseñanza, aprendizaje y uso del inglés: errores comunes (F)
G Dorado, D Díaz, M Marín Martos, EL Jiménez-Navarro, ...
UCOPress, 2017
32017
Mental imagery : A tool to promote creativity in the FL classroom.
J Avila-Lopez
ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada, 187-202, 2002
32002
AGCEPESA Project: Designing a tool to measure the quality of plurilingual programs in higher education
J Ávila-López, F Rubio-Cuenca, R López-Lechuga
Developing and evaluating quality bilingual practices in higher education …, 2021
2*2021
Musical Training and Foreign Language Learning
J Ávila-López
Melodies, Rhythm and Cognition in Foreign Language Learning, 57-68, 2016
1*2016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20